Schlüter Super 950V
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Eenmaal de cilinderkoppen eraf waren, kon ik al voor een deel zien hoe de staat van de motor is. Tot mijn grote verbazing blijkt de motor omgebouwd te zijn op 110 boring! Oorspronkelijk heeft hij de fabriek met 108 boring verlaten, dat staat ook zo in de Maschinenkarte. Hoogtwaarschijnlijk hebben de fransen dus het blok al eens gereviseerd. De reden dat er nu 110 ingebouwd is kan maar 2 oorzaken hebben, ofwel wou de Franse eigenaar dat er op de aftakas wat meer aankwam (gelukkig heeft de brandstofpomp wel nog zijn origineel afstelling gehouden...), ofwel waren er op dat moment geen 108 zuigers en bussen beschikbaar.
De motor reviseer ik sowieso, en alles wat nieuw moet, nieuw erin. Alleen weet ik nog niet goed of ik er 108 bussen en zuigers inbouw, of toch weer 110. Misschien ook maar eens luisteren wat het prijsverschil is.
Ik zag ook bij een bus, dat de verbranding veel dieper sporen naliet op de bus. Ofwel ontbreekt daar een zuigerveer, ofwel zit ik met een raar probleem... Dat zal zichzelf later wel weer uitwijzen...
Ook hebben 2 zuigers stempels van de uitlaatklep erin staan. Of dit komt uit verleden, of dat dit nu ook het geval is, is ook nog een vraagteken...
Wordt ook weer ongetwijfeld vervolgt!
Reacties