Folder van de mh4 mobiele kraan. Foto is geplaatst door wolseley op 04-01-2022 om 11:47:08, met 26 reacties.

O&K MH4

+2
wolseley
Folder van de mh4 mobiele kraan
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wolseley:
Folder van de mh4 mobiele kraan

Dit is heel vreemd? Ik ken geen MH4 met een enkele hoofdcilinder, alleen een MH3.
De 1e MH4 bij ons thuis was "serieA" met 2 hefcilinders.
Ik zie ook geen tussendeksel achter cabine en motorruimte zoals bij de MH3.

Interessant, stof tot discussie!
+3
wolseley
@WaterDeutzer zou het een omgestickerde mh3 zijn? Heb meerdere folders waar die zo op staat afgebeeld..
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wolseley:
zou het een omgestickerde mh3 zijn?

Nee, kijk maar bij @Rondeutz06 hij heeft een MH3. Heeft een veel kleinere kont.
+3
wim-same
@WaterDeutzer Maar ook de MH 3 had toch 2 hefcilinders ?
+2
langeslagdiesel
@WaterDeutzer is dit geen kruisbestuiving of bovenwagen van jumbo of poclain? Als ik de hoek zie tussen eerste en tweede pengiek dan zie ik de giek van een jumbo of vroege poclain. Op de knijper foto van @wolseley is de hoek al weer anders.

Reacties

+2
wolseley
Speciaal voor @WaterDeutzer
+2
wolseley
Deze lijkt ook enkele cilinder

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
@wolseley staat er nog een datum in de onderrand?
+2
schluterman
@WaterDeutzer misschien is het wel een prototype geweest. Bij mijn weten heeft alleen akerman een enkele hefcilinder gehad toen der tijd
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @schluterman:
misschien is het wel een prototype geweest

Is in ieder geval een heel interessant plaatje (tekening)
+2
schluterman
@WaterDeutzer dat is zeker waar. Zo zat ik overlaast een beetje op internet en vond ik foto's van een poclian 1000 nooit geweten dat ze zoon grote kranen bouwde
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @schluterman:
vond ik foto's van een poclian 1000

Dat m'n Pa & oom overstapte van de Argenterio type1000 naar de 1e O&K MH4 werd er aan mij als tiener m'n technische mening gevraagd over 3 mobile kranen: Poclain, Liebherr en O&K. Mijn keuze (op veel punten) was O&K.
+2
Rondeutz06
@schluterman atlas had ook 1 hef cilinder

(klik om te vergroten)

+2
DEUTZ1972
@Rondeutz06 Liebherr ook

(klik om te vergroten)

+1
schluterman
@Rondeutz06 hier kun je het ook zien bij een akerman h10mb. Oude kraan van het bedrijf waar ik werk deze mobiele kraan woog 25 ton hoofdzakelijk altijd in de sloop 28.500 uren toen is hij weggegaan nooit niks geks aan gehad.

(klik om te vergroten)

langeslagdiesel
@schluterman die Akkerman hefcilinders konden zo lekker slissen tijdens het draaien. Maar 28500 uur getuigd wel van kwaliteit in die serie.
schluterman
@langeslagdiesel inderdaad we staan er nou nog van te kijken. We hadden twee rupsen akerman ec 230 dan wel eens waar maar 1 met ongeveer 35.000 uren en een met 32.000 uur dus wel kwaliteit inderdaad. Nou hebben we voortaan allemaal doosans van 14 ton tot 50 ton maar kwa kwaliteit zijn we gewoon 10 stappen terug gegaan.
+1
wim-same
@Rondeutz06 Alleen een Atlas 1202 had maar één hefcilinder.
langeslagdiesel
@schluterman atlas had hem enkel. Jumbo, poclain, pollypelle. Er waren er dus wel meer.
schluterman
@langeslagdiesel ik kom erachter inderdaad nooit zo op gelet bij dat ouder spul
+2
wolseley
@WaterDeutzer de folder van de kraan zelf staat 1968 op en die van de knijpbak 1965
+4
wolseley
Hier staan ze beide op

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wolseley:
Hier staan ze beide op

Jij hebt het bewijs geleverd: de zwartwit foto is "tekenshop"🤣 Hier heeft de MH4 "gewoon" 2 hefcilinders. Dat was voor mij vroeger 1 van de reden op voor O&K te gaan. De MH5 zit er nog niet tussen, die kwam er pas later bij.
Gecro
Ze zijn er wel met maar 1 cilinder, let maar niet op de “kont” deze voor meer contra gewicht bij het hijsen

(klik om te vergroten)

MH4
OTV-er
Voor deze MH4 (1973) zijn we op zoek naar een lepelsteel .
Weet iemand nog onderdelen liggen of complete machine (evt voor onderdelen?)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de O&K MH4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!