Foto van een International 533 de startmotor begaf het toen we de trekker gesplitst wilde starten hij is nu weer gereviseerd en als nieuw. De vrijloop van de Bendix was versleten dus die zit er nieuw

International 533

+1
Yanmarthomas
Foto van een International 533 de startmotor begaf het toen we de trekker gesplitst wilde starten hij is nu weer gereviseerd en als nieuw. De vrijloop van de Bendix was versleten dus die zit er nieuw in. Loop vlak van de koolborstels was helemaal vervuild en is afgedraaid en opnieuw bewerkt zodat die groeven er weer inzitten en de koolborstels waren kort.

Het loopvlak van de koolborstels voor de revisie. Hier horen allemaal groeven in te zitten.

Reacties

Corne S
Daar start hij niet beter van. Afdraaien komt nogal krap.
Yanmarthomas
@Corne S en of ie niet beter start whahaha Man ik hoef niet meer voor te gloeien koudstart niks🤣 wereld van verschil
Yanmarthomas
@Corne S
hij zal niet beter starten🤣 hier is ie koud. Als ik dit van te voren deed zonder koudstart Kon ik wel 10 sec moeten starten
Corne S
@Yanmarthomas

Tikken en lopen.
Yanmarthomas
@Corne S dat bedoel ik start erg goed.
Corne S
@Yanmarthomas

Misschien hebben ze er stiekem een 9v anker ingedaan. Maar start zeker goed. Nu na nachtje vorst buiten.
Waarom en wanneer heb je hem gesplitst?
Yanmarthomas
@Corne S hij blijft lekken bij het koppelingshuis als ie gelopen heeft. Ik hoopte op de krukaskeerring maar die is kurkdroog ook het vliegwiel is kurkdroog. Heb de hele motor schoon en vetvrij gemaakt en wou hem laten lopen om te kijken waar het vandaan komt. Maar toen hield de startmotor er mee op. Nu is ie weer gemaakt en kan ik morgen verder gaan zoeken naar het lek..
Corne S
Als ik jou was zou ik de plaat achter bij de motor weghalen. Daar zitten enkele doppen bijvoorbeeld van de nokkenas. Dit is de plaat waar de startmotor in steekt.

Maar wel vervelend!
Yanmarthomas
@Corne S die is er af geweest en is zo niks te zien. Ook daar heb ik alles nu schoon gemaakt en hoop ik te kunnen zien als ie daar ergens lekt. Hoe zou ik die grote dop bij de nokkenas moeten vervangen als ie lekt? Hoop toch niet dat de nokkenas eruit moet

(klik om te vergroten)

Yanmarthomas
@Corne S hij heeft vanavond 15 min gelopen maar nog niks te zien. Ook achter de plaat niet. Maar morgen laten we hem langer lopen

(klik om te vergroten)

Corne S
Gaatje boren en hem er uit trekken of tap er in te draaien.? Je weet hoe de de nokkenas eruit ziet. Als je die iets raakt aan de achterkant is er niets aan de hand.

Weet je zeker dat het geen bakolie is? Olie vis koppelingshuis wordt ook zwart.
Yanmarthomas
@Corne S nee het is motor olie. Dat weet ik zeker
+1
remco rooks
@Corne S bij alle international/case trekkers wie ik splits doe ik standaard met loctite die vriestop afkitten om problemen te voorkomen 1keer gehad dat olie er zo uit werd gepompt dan word je niet blij.... ook al meermaals gehad dat ze al iets aan het zweten waren...
+1
Corne S
@remco rooks

Welke, die grote of die kleine er onder?
remco rooks
@Corne S bij de grote. maar in het kader van nu we toch bezig zijn pak ik ze allebei. maar bij de grote zie ik nog wel eens dat ze iets zweten

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!