Schlüter Super 950V
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Toen ik het bovenste vlak van de motor reinigde viel mij de echte slechte kwaliteit van de zuigers op. Die zijn overigens niet meer de originele, aangezien de trekker ooit is omgebouwd naar 110 Boring zuigers en bussen (oorspronkelijk zaten hier 108 bussen en zuigers in). De motor moet volgens mij ook een paar keer goed heet geweest zijn, ondanks dat ik toch geen groeven zie in de bussen... Bepaalde zuigers geven allesinds een slechte indruk. En dat er gaten aan de zijkant van de motorkap gemaakt zijn, duiden er ook nog eens op, dat de trekker telkens goed op temperatuur gehouden werd, waarschijnlijk iets te goed...
De onderste zuiger is eigenlijk de slechtste. De bovenste is een origineel Mahle zuiger (die ik ooit uit de Compact heb gehaald, met 12000u), die oorspronkelijk in Schlüters worden ingebouwd. Alhoewel er ook Alcan zuigers werden ingebouwd, een merk dat ik (nog) niet ken.
Er zijn wel meerdere verschillen te zien, zo zijn er geen uitsparingen voor de kleppen, en opmerkelijk, is de verbrandingsruimte niet in het midden, maar iets naar buiten. Schlüter had bij de SD motoren ook excentrische verbranding, maar dat zag er heel anders uit dan dit. Een van de kleppen heeft in het verleden precies ook een keer getikt.
Op deze oude zuigers zag ik een klein logo staan,met daarin "Noral". Kent iemand dit?
Om van veel woorden weinig te maken, de ouwe meuk vliegt eruit, en nieuw spul komt er sowieso in.
Morgen de motor verder uit elkaar halen, benieuwd wat ik nog tegenkom...
Reacties