Hier ons “zorgenkindje”…. Komt net van de dealer vandaan. Er waren weer een heleboel foutcodes aanwezig die nu opgelost zijn. De LoadSensing bleef hangen en 2 dingen met de AdBlue en eenlekkage

Fendt 828

+7
Gavrie Willemsen
Hier ons “zorgenkindje”…. Komt net van de dealer vandaan. Er waren weer een heleboel foutcodes aanwezig die nu opgelost zijn. De LoadSensing bleef hangen en 2 dingen met de AdBlue en eenlekkage aan de oliedrukmeter en aan de vooras. Allemaal kleine dingen maar wel enorm “irritant” voor de chauffeur. We hebben er nu 5000 uur mee gereden. De teller staat nu op 17100 uur. Het is wel DE trekker op ons bedrijf die het hardste trekt en het meest comfortabel rijdt. De chauffeur is er helemaal “verliefd” op.
mf6495driver
@Gavrie Willemsen
Rijdt deze dan beter dan die nieuw gekochte 826?
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen

Heeft deze andere cabinevering tov die 826?
@Gavrie Willemsen 17100 is best wat, uit welk jaar komt ie?
+1
Gavrie Willemsen
@Jelle Boerkamp6110 2011 of 2012 dacht ik
+1
@Gavrie Willemsen poeh, dat gaan wij in 10 jaar niet redden misschien in 35 jaar 😅
+2
Towaberg
@Jelle Boerkamp6110 die moet nog minstens 10000 meegaan!
Gavrie Willemsen
@Towaberg tja normaal wel, voorlopig blijft hij gewoon hoor

Reacties

+2
Ja, het "zorgenkindje" wordt meestal ook het liefste gezien en het beste verzorgd.
Leuk om te lezen dat de kleine dingen ook direct verholpen worden.
Zijn dit dingetjes die uwe vaste technieker niet kan doen? Moet hij hiervoor uitgelezen worden?
+5
roscho
AdBlue is iets wat om redenen van uitstoot min of meer verplicht is. Maar als je ziet hoe enorm veel problemen ermee zijn. Het varieert van sensorproblemen tot totaal verstopte systemen. Dan blijken er ook nog eens verschillende soorten AdBlue te zijn die niet door elkaar gebruikt kunnen worden omdat ze "ruzie" hebben met elkaar.
Ik denk dat de AdBlue-installatie tegenwoordig een van de meest voorkomende problemen is van de moderne trekker. Zouden fabrikanten daar nou niks beters op kunnen verzinnen?
+1
JCfendt307lsa
@roscho het hele nabehandelingssysteem blijft bij alle merken inderdaad best een uitdaging denk ik. Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom sommige automerken de verbrandingsmotor afschrijven., en de trekkers zullen wel volgen... Bij de trekkers zie je heel veel verschil in de levensduur van motoren, ook door welke soorten techniek er gebruikt worden. In de praktijk zie ik zelf dat sommige gebruikers nooit problemen hebben, en andere na de fabrieksgarantie alle systemen uitschrijven, omdat ze altijd problemen hebben. Wat ik wil zeggen, de techniek wordt beter en slimmer, de gebruiker bepaalt voor een deel of het blijft werken.
fendt509-power
@Gavrie Willemsen heb jij al problemen gehad met de motor? Ik hoor hier in de buurt niet veel goeds van de 828 zijn motor. Zou schijnbaar ook enkel de 828 zijn die problemen geeft, de andere in de 800 reeks niet wat mij wel verbaast want heel de 800 zijn toch dezelfde motoren?
josje
@fendt509-power ze hebben nu het probleem govonden zegt men.
Het ligt aan de egr klep die schijnbaar een coatings laag verliest die dan in de motor terecht komt.
fendt509-power
@josje kijk is aan, mooi om dat te horen
josje
@fendt509-power schijnbaar waren de nieuwe 800 van 2020-21 kwamen de moteren achter elkaar dat fendt alles onder garantie moest laten vervangen.
Dat ze toch maar snel een onderzoek zijn gestart dat ze daarop uit kwamen.
Valtra man
@josje enzo heeft elk merk/type zijn achilleshiel.. mooi altijd dat ze het oplossen onder garantie. Ik sprak gisteren met iemand die 2 Valtra S294 met de 8,4liter sisu motor. Beiden zijn al vervangen omdat ze vast liepen, kreeg tijdelijk 2 vervangings tractoren vd invoerder. Is toen ook een hele campagne uit voortgevloeid.
Jeroen 86
@Valtra man gaat het over die 2 zwarte valtra's met beco dumpers? Ik dacht dat de 8,4L sisu motoren goede motoren wzren maar een tijdje geleden stond er ook een S394 te koop waar na 1500 uren ook al een nieuwe motor inzat.
Valtra man
@Jeroen 86 inderdaad van firma Gropaku. Er zit in die lichting 8,4’s een probleem met olieverbruik. Na de campagne erop is hij wel tevreden over de trekkers overigens. Zit een Fendt vario in en Valtra Smarttouch bediening
Jeroen 86
@Valtra man ja. Die mannen bedoel ik. Ik hoop dat de nieuwere versie van de 8,4L terug beter is dan. Want ik begon al te twijfelen dat de valtra S wel ne goeie trekker was
lucas712
@josje denk dat deze nog geen egr klep heeft toch gezien bouwjaar. egr is toch vanaf s4
Fendt_favorit
@lucas712

Egr hebben ze allemaal. Verschil SCR - S4 is roetfilter wel/niet.
lucas712
@Fendt_favorit wij hebben een 822 (3b) moet me raar vergissen maar zonder egr klep. als die egr heeft dan via de kleppen heeft onze ahlmann shovel ook dat is een 3a motot
josje
@lucas712 dat denk ik ook dat deze nog geen egr klep heeft, bij de 700 scr van die bouwjaren weet ik namelijk zeker dat die ze ook niet hebben.
+1
Fendttrisixfan
@fendt509-power 826 en 824 sneuvelt motor ook wel hoor, zijn al 10tallen redenen en oplossingen gegeven maar de beste motoren gaan het nooit zijn vrees ik
Valtra man
@Fendttrisixfan en toch heeft Fendt onlangs een langdurige samenwerking ondertekend met Deutz.. terwijl ik de indruk heb dat de echte Fendt fan het heeft voor de MWM of MAN motoren.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Valtra man:
en toch heeft Fendt onlangs een langdurige samenwerking ondertekend met Deutz..

Ja heb het ook gelezen, in de 500 en 700 doet die deutz wel zijn best maar ik had het ook liever anders gezien
valmet6400power
@Valtra man
En terwijl Fendt toch Agco-power tot hun beschikking heeft.. Maarja die gaan niet groter dan 8,4 liter misschien dat het daarop vast loopt? Of welke type Fendt moeten ze inkomen?
EA_MF
@valmet6400power hebben ze de 7 en 12 cilinder motoren uit de Challenger 2-track’s uit productie gehaald?
valmet6400power
@EA_MF
Uuuu, geen idee 😂
Mijn kennis stopt bij de 4,4 en 4,9 en 7,4 liter en ervaring ook trouwens 😂
Valtra man
@valmet6400power je vergeet de onverwoestbare 6,6 ! 😉 famous since de Valmet 905
+1
Fendttrisixfan
@Valtra man 6,6 ford bedoel je?
+1
Valtra man
@Fendttrisixfan je bent waarschijnlijk wat uitgelaten over je nieuwe trekker enzo vandaag... 😉 Maar in de 905 lag een Valmet motor D66 met 108mm x 120mm 6,6liter uit de fabriek in Nokia. In 2022 ligt nog steeds dezelfde 6,6 met zelfde boring en slag in de 6 cilinders. Motoren zijn over de jaren weliswaar enorm gevolueerd, maar toch worden ze nog steeds in Finland Nokia gemaakt in dezelfde fabriek.
valmet6400power
@Valtra man
Ja dat weet ik, en de 3,3 liter etc. Maar met de 6,6 liter heb ik zelf geen ervaring. Behalve dat ik inderdaad weet dat het basis van dat blok nu nog gebruikt wordt 😄
Valtra man
@valmet6400power heb ik mezelf ook wel al eens afgevraagd.. tot voor kort lag in de 9 serie een 7,1 liter. Die hadden ze bij SISU gewoon van het schap kunnen nemen.
Maar ik denk dat het hele ‘AGCO Group’ verhaal in de realiteit gewoon 3 eigenzinnige bedrijven zijn die elk hun ding doen en vooral willen blijven doen. Hoe verklaar je dat in jouw N direct een eigen ontwikkelde type vario ligt, terwijl ze bij Fendt legio types die door en door getest zijn hadden kunnen uitkiezen.
valmet6400power
@Valtra man
Ja goede vraag. Ik denk dat toen het nog gebruikelijk was dat merken heel erg gescheiden verkocht werden. Nu komt Valtra met een nieuwe serie en daarna komt Massey Ferguson met een nieuwe serie met dezelfde specificatie, zelfde (touch)screen alleen een andere sticker op de motorkap haha. Dat je denkt verkoop dan 1 merk naast Fendt maarja Valtra rijders zullen niet zomaar MF gaan rijden en vice versa..
+2
Gavrie Willemsen
@Valtra man ja mijn hart ligt vooral bij de MAN motoren, gewoon oerdegelijke techniek afkomstig uit de vrachtwagenwereld
Gavrie Willemsen
@fendt509-power ja en nee, het zijn “maar” 6 liter motoren en die van de 828 moeten het hardste op hun tippen van hun tenen lopen
fendtje412
@Gavrie Willemsen klopt volledig. Ik ben ook helemaal "verliefd" op m'n 828 van opt werk, die is ook van 2012
Trekt als de beste en nog heel handig voor zijn pk's!
Zit in jou 828 nog steeds de eerste vario?
Gavrie Willemsen
@fendtje412 nee, de eerste eigenaar heeft die ooit al is vervangen. Mijne 828 is pas op 12.000 uur op ons bedrijf gekomen
+1
fendtje412
@Gavrie Willemsen ik ben eens benieuwd hoelang mijne het gaat volhouden, heb nu 8600 uren 😄

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 828 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!