Foto van een John Deere 2130 had last van best veel carterdruk, dus nu nieuwe zuigerveren en cilinderbussen. Bij demontage bleken ook de drijfstanglagers slecht te zijn dus worden ook vervangen

John Deere 2130

90 foto's van @Aris v Deelen

+3
Aris v Deelen
Foto van een John Deere 2130 had last van best veel carterdruk, dus nu nieuwe zuigerveren en cilinderbussen. Bij demontage bleken ook de drijfstanglagers slecht te zijn dus worden ook vervangen

Reacties

+1
WaterDeutzer
Herinner me die 1e 30-serie blokken hadden vroeger soms problemen met "Implosie" onderin de bussen bij de sealranden. Kraters met uiteindelijk waterlekkage in motor, was toen een vrij nieuw fenomeen waar nog niet echt antwoord op was. Sinds die tijd zijn bijna alle motorfabrikanten met koelwaterfilters begonnen. Met die filters haal je o.a. de metaaldeeltjes uit het koelsysteem weg. En voorkom je de gevolgen van statische elektriciteit in het stromende koelwater wat "werkende" bussen opwekken.
+1
john deere 7810
@WaterDeutzer

toch hebben ze die koelwaterfilters nooit toegepast. ben je niet in de war met de 1ste 10 serie van jd? die hadden namelijk wel problemen met de bussen. omdat die maar 1 afdichting hadden onder de bussen.
WaterDeutzer
@john deere 7810 Het was dacht ik toch de 30 serie want ik schrijf over eind jaren '70 met die reparatie en de trekker was nog niet zo oud. Probleem had ook niets met de o-ringen te maken. Scania had toen ook dit soort problemen. Volvo dan weer met Implosie in de thermostaathuizen. Koelmiddelen zijn daar later ook op aangepast. Bovendien was het in die jaren nog heel gewoon om 's zomers met gewoon water te koelen.
john deere 7810
@WaterDeutzer

kan zijn hoor. maar dan zou de 20 serie er ook al last van moeten hebben gehad eigenlijk. die motoren schelen niet veel van elkaar.
en dan zou ik denken dat ze een koelwaterfilter monteren.. die met name international/case nog heel lang heeft gehad. john deere iig niet.
wel liepen de balansaslagers uit de onderblokken. later moest dit worden aangepast met een kleine deuk er in geperst na de montage. daar zijn er veel mee gesneuveld. toevallig laatst een hele reeks de oud ijzerbak ingegooid op het werk.
+2
jim353
Zijn je zuigers nog goed?
+3
Aris v Deelen
@jim353 ja zijn nog erg netjes. Heb ze ook gemeten en valt binnen de tolerantie
john deere 7810
@Aris v Deelen

kijk de balansassen en lagerschalen nog even goed na zover je kunt. dat is echt een kwaaltje van deze 4 cilinders. zijn genoeg blokken om kapot gelopen.
Aris v Deelen
@john deere 7810 de lagers van de balansassen lopen er uit of wat kan er mee zijn?
+1
john deere 7810
@Aris v Deelen

ja inderdaad die lopen/liepen er uit. zie ook mijn reactie op walter

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!