Schlüter Diesel Mehrlöchsdüse 110 W 6 er...Moet eigenlijk SDM 108 W6 zijn. Motor gisteren uitgebouwd. En ondertussen maar eens in de boeken gedoken, om mij meer verdiepen in de Schlüters theorie r

Schlüter Super 950V

+6
Schluterfan
Schlüter Diesel Mehrlöchsdüse 110 W 6 er...

Moet eigenlijk SDM 108 W6 zijn. Motor gisteren uitgebouwd. En ondertussen maar eens in de boeken gedoken, om mij meer verdiepen in de Schlüters theorie rond de hun motorenbouw... Die is al even chaotisch als de Trekkerbouw...

Er werd wel eens gezegt dat de regel was dat er vanaf '72 overgeschakelt werd van de "excentrische verbrandingsruimte" in de cilinder naar de "centrale"... De werkelijkheid is toch ook weer wat complexer dan dat. Dat was in het begin alleen van toepassing op de 110 boringen. Zoals in mijn Compact dus.

De minder voorkomende motoren met 104, 106 en 108 boring zijn kennelijk zelfs tot 1976 opgebouwd geweest met zuigers met een excentrische verbrandingsruimte. Dat verklaart ook dat de zuigers die er nu in zitten, ook al zijn het niet meer de originele, ook geen centrale verbrandingsruimte hebben. Ik ken de excentrische zuigers enkel met een platte bovenkant en een gat erin die naar de verbranding leid. In mijn trekker is de excentrische verbrandingsruimte namelijk wel open, zoals dat bij de centrale het geval is...
schluterman
@Schluterfan kaal blokje
+1
Schluterfan
@schluterman

Wat ik eruit gehaald heb, is minder fraai...
schluterman
@Schluterfan dat zal ongetwijfeld zijn
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Schluterfan:
Die is al even chaotisch als de Trekkerbouw.

🤣🤣🤣

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 950V ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!