Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6215. Foto is geplaatst door Pannenboer1 op 10-01-2022 om 11:11:59, met 45 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 6215

+1
Pannenboer1
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6215

Reacties

+1
marceldeutz
1E set voorbanden al weer glad zie ik wel.
mdoornekamp
@marceldeutz banden slijtage is wel een beetje probleem bij grote snelle trekkers. Mijn jd 6155R gaat ook hard
+1
arjanvw
@mdoornekamp Helemaal met een voorlader en het zijn ook nog Xeobibs..
stannetje96
@arjanvw Jaa dat lijkt me ook geen handige combinatie
ronald-deutz-fahr
@stannetje96 waarom is dat geen goede combinatie?
+2
stannetje96
@ronald-deutz-fahr naar mijn inziens is het niet de meest slijtvaste band… en wel kneiterduur
+1
ronald-deutz-fahr
@stannetje96 wat ik van die band zie, is dat die slijtage meevalt, thuis zijn de normale trelleborgs met minder uur kaal, als de set xeobibs die ik ken. Beiden veel op straat.
Daarnaast, als je veel voorlader werk hebt in het land (balen rijden slootvuil ruimen mest laden) wil je toch juist een brede lagedrukband? Je bent de eerste akkerbouwer die ik hoor over dat brede lagedrukbanden niet de beste keus zijn 😅
+2
stannetje96
@ronald-deutz-fahr niet de beste keuze voor een voorlader inderdaad. Waarschijnlijk kan je voor het geld van deze banden twee setjes BKT kopen.
Voor het voorjaars werk zijn xeo bibs mooie banden. Maar daar blijft het dan ook wel aardig bij. Al vraag ik me af of ze tegenwoordig nog goed mee kunnen tegenover de VF banden.
PieterA
@stannetje96 Nou, niet dus. De xeobibs is natuurlijk al een beetje ouderwetse band; ze hebben een te lage wang. Tegenwoordig hebben vf-banden vaak een betere hoogte/breedteverhouding.
+1
stannetje96
@PieterA dat vermoeden had ik al. Heb alleen nog nooit studie gemaakt van de verschillende banden tabellen tussen deze twee.
stegboer
@arjanvw nou daar zijn de meningen over verdeelt deze banden hebben 3 jaar onder de trekker gezeten en ligt altijd op straat met voorlader er voor ze hebben het knap vol gehouden ten opzichte van een trelleborg band wat op de oude trekker lag die waren eerder versleten
Deutz-Fahr-Rijder
@stegboer onze voorlader trekker is gekomen op trelleborgs, 8000 uur de voorste kaal en staat nog op de orginele achter 12500 uur ondertussen en zijn nog 40% nu liggen voor bkt's die gaan de 8000 uur niet vol maken denken we.
BEboer
@Deutz-Fahr-Rijder Hier 3360uur michelin voorop zijn echt glad. Wachtend op nieuwe banden...
zettelmeyer
@BEboer hier mitas banden op de trekkers 4000 uur en nog niet glad. Nog een cm profiel. Alleen de nokken beginnen te scheuren...
BEboer
@zettelmeyer moet wel zeggen dat we hier veel krap moeten draaien. Onze agroplus had op 4100 uur nieuwe voorwielen dusja...
+1
stegboer
@Deutz-Fahr-Rijder ligt aan het werk wat je de mee doet veel op straat kost gewoon banden
+1
Johny power
@Deutz-Fahr-Rijder Hier bkt(agrimax) voorop een voorlader trekker. Zijn ongveer 10 jaar oud en gaan al 10000 uur mee. En ze kunnen nog wel een paar jaar.
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@Johny power ohh dan houden we hoop, zien wel hoe lang ze het vol houden👌
deJong
@Johny power de rt 657s van bkt?
+1
Johny power
@deJong Klopt ja
Fendt612e
@Deutz-Fahr-Rijder wat doen wij dan fout, onze zitten er 1600 uur onder en zijn al ruim meer als de helft op.
EA_MF
@Fendt612e vraag ik mij ook wel eens af, eerste setje wat het 4000 uur uit houd moet bij ons nog komen 😅
johndeere6230
Quote Reactie van @EA_MF:
eerste setje wat het 4000 uur uit houd moet bij ons nog komen

Zo weinig ja? Hier onder de 6230 krap 7000 uur er onder zitten nu en nog een 30% wat er op zit. Grote verschil zal hem wel in de hoeveelheid weg kilometers zitten en pa is wel fan van genoeg druk in de banden.
arjanvw
@Fendt612e maakt ook wel verschil hoeveel uur er werkelijk met dr voorlader gewerkt wordt. Banden van onze 430 zijn ook bijna nog als nieuw, maakt bijna de meeste uren voor de voermengwagen. Zit weliswaar geen voorlader op maar gaat om het voorbeeld.
+1
Fendt612e
@arjanvw ja klopt de M word eigenlijk alleen nog maar gebruikt met voorlader werk dus %90 van de tijd hangt er 800 kg 1,5m voor de wielen.
Fendt612e
@arjanvw maar de achterwielen zitten de sprietjes nog aan 😜
Deutz-Fahr-Rijder
@Fendt612e geen idee🤷‍♂️, zullen misschien ook wel goede en slechte series zijn?
stegboer
@Fendt612e deze 2800 uur toen waren ze echt op
arjanvw
@stegboer die ervaring met trelleborg heb ik dan weer niet. Die hielden het veel langer uit bij ons dan de xm108. Ook met voorlader werk. De Xeobibs zijn zachte banden en mogen niet hoog op spanning en dan met voorlader vind ik ze niet ideaal. Wij hebben ze ook, maar voorop onze 540 slijten ze gewoon snel.. zonder voorlader.

Waarom de keuze voor deze banden als die zoveel straatwerk doen?
stegboer
@arjanvw stond nieuw op deze banden.
+1
ronald-deutz-fahr
@arjanvw juist mooi toch? Het gewicht van voorlader + 2 balen op mooi brede banden..
stilstaand sturen mag toch al niet volgens de geleerden 😉
+3
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr wacht maar tot je ze zelf moet betalen. Ik ben ook wel een beetje van om de bodem denken, maar zou er niet aan denken op mijn voorlader trekker die 80 procent van de tijd op het harde of een kuilbult rijdt xeobibs voor om te leggen.
+1
stannetje96
@CaseCS130
Quote:
wacht maar tot je ze zelf moet betalen
Jaa dan staan ze er vaak ineens heel anders in
ronald-deutz-fahr
Quote Reactie van @stannetje96:
ze

Wie bedoel je?

Hier 540ers op de trekker
Achteraf liever wat meer uitgegeven voor 600’s, waren we het al vrij snel over eens 😂
+1
stannetje96
@ronald-deutz-fahr meestal de jeugd die de rekeningen niet ziet/het niet zelf hoeft te betalen. Bedoel niet per se jou hoor en voor voorbanden vallen de kosten vaak ook nog wel te overzien. Het is alleen wel zo dat je vaak reacties ziet waarvan je denkt dat als ze het zelf moeten betalen er waarschijnlijk heel wat anders had gestaan
+1
ronald-deutz-fahr
Quote Reactie van @CaseCS130:
80 procent van de tijd op het harde

Dan moet je een shovel kopen. Vertelde het verhaal er hier bovenaan ook niet bij trouwens.
Als je balenrijd lijkt het me een uitkomst.
En ja ik weet wat ze ongveer kosten, en zou het zeker overwegen als ik de keus had. Mijn refentie trekker die op die banden rijd, rijd er 7000uur op met 4 nokken aan de grond, veel op straat. Meeste is wel af, maar niet kaal. Daar schrik ik niet van. Onze trelleborgs zijn met 7000 wel kaal denk ik
+2
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ik blijf toch een beetje sceptisch 😉. Jullie hebben net een nieuwe shovel waarmee je ook in het land komt, daar zit volgens mij ook niks speciaals om qua band. Is het zelfs wel radiaal? Onze schaffer staat op goedkope diagonaal bkt dingen, daar komt iig wel radiaal op bij vervanging.
Meer dan 7000 uur op een set xeobib voorbanden met voorlader en veel transport is iig wel heel netjes.
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 HAha klopt Indd, de aandrijving van terexen kan die brede banden niet aan. Verder ook niet mee bezig geweest. Word de machine breder van en dat is elke dag ergenis.
Zit 405-70r20 op, Dunlops. Rijd stuk soepeler als de diagonaal van de vorige shovel, maar wel onstabieler. En slijten hard😅
Kom er weinig mee in het land, uurtje of 20 per jaar heb je het wel mee gehad. Op het natuurland hebben we een balenprikker achter de dx gedaan voor de natte plekjes, dat beviel goed. Rij je ze naar hoge kop, daar weer oppakken met shovel.

Snap je punt wel haha, als we alles in de baal hadden stond er ook iets met brede banden, of gewoon een trekker met voorlader. Maar niet op 440’s die we nu voorop onder de trekker hebben 🤪
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Nee zo gaat het mij ook wel wat met de shovel. Die heeft trouwens exact dezelfde bandenmaat. In 20 inch is er niet heel veel breder in shovel banden. Bkt heeft nog een 440 band met trekker profiel maar dat zal nog wel harder slijten.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 jij komt er nooit mee in het land gok ik? Met voorlader er naast?
Ach, 440, dat je 3.5cm breder, tsja.
Zonder gewicht in de bak (slootvuil schuiven) vind ik het altijd lang goed gaan.
+1
arjanvw
@ronald-deutz-fahr in theorie heb je gelijk. Maar het werkt voor geen meter als je met zachte banden dat werk moet doen. Als ik onze Xeobibs op 1 bar heb staan met bv de frontmaaier erin, is er haast al niet meer mee te sturen als je een machine aankoppelt. Maar dat is nog niks vergeleken met voorlader werk. Daar vind ik ze persoonlik te duur voor. Anders is het echt een mooie (grasland) band
+1
Noorderling
@arjanvw
Vind het pas duur als je het verkeerde werk er mee doet zoals slijten op de weg.
Heb een set xm108 9000uur mee gereden, nu xeobib 3000uur en is 40% vanaf denk ik. Per draaiuur is dat niet noemenswaardig, moet je alleen wel een keer banden op en af laten lopen en kijken welke trekker je pakt als je wel alleen op de weg zit.

Heb ook nog half versleten machxbib gekocht voor onder de mesttank, eigen set was kaal en karkas versleten, loonwerker zocht wel naar set met nieuw profiel en ik wou dat juist niet. Ik een relatief goedkope band en heeft hij nog restwaarde.
+2
arjanvw
@Noorderling Vind het pas duur als je het verkeerde werk er mee doet

Dat is eigenlijk ook wat ik probeer te zeggen.
marceldeutz
@mdoornekamp Nu kosten voorbanden gelukkig stuk minder dan de achterbanden maar ja veel op straat brengt voor deze veel geld op.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6215 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!