Alle trekkers weer schoon, gesmeerd en getankt in de schuur. Altijd weer lekker als de hoge druk spuit klaar is.V.l.n.r: Nh t6070 - nh t6050 - valtra n121Kan de komende tijd weer benut worden om de tr

Tractors Diverse

+2
stannetje96
Alle trekkers weer schoon, gesmeerd en getankt in de schuur. Altijd weer lekker als de hoge druk spuit klaar is.

V.l.n.r: Nh t6070 - nh t6050 - valtra n121

Kan de komende tijd weer benut worden om de trekkers van een onderhoudsbeurt te voorzien.

Reacties

Pieter Buren
Welke is je lievelingstrekker?
+3
stannetje96
@Pieter Buren dat is een lastige. Heb niet per se een favoriete. De 6070 vind ik altijd erg sterk en laat weinig staan. Is ook de hoofdtrekker en met 9000 uur begint ie wel wat slijtage te krijgen. De 6050 rijd wat comfortabeler maar is wel wat slomer. Heeft echt even tijd nodig om warm te worden voordat deze goed begint te trekken. De valtra is gewoon een heerlijke 4 cil met veel vermogen en evengoed ideaal voor het uien rooien of andere kleinere klusjes. Ook staat hij zijn mannetje voor de joskin 16 tonner. Enigste nadeel t.o.v. de new Hollands is de versnellingsbak.
Pieter Buren
@stannetje96 dat is bij ons thuis en bij m'n bijbaantje ook zo. Elke trekker heeft wel z'n positieve en negatieve punten. Thuis heeft de Ford 7840 wel mijn voorkeur voor werk op het land. Maar voor het voorladerwerk zou ik liever de NH TS willen dan de 7840.
Bij m'n bijbaantje hebben we een Case Puma 125. Prachtig ding, cofortabel en full powershift. Alleen de draaicirkel is zo groot als je hem vergelijkt met de Valtra n143 en 6350. Bij de valtra's heb je weleens dat je net tussen de LL en de M groep in zit en overschakelen daartussen gaat niet echt soepel. Dus dan zit je heel vaak in de LL om te keren op de kopakker en dat duurt lang. Ook zijn ze iets minder comfortabel.
+1
stannetje96
@Pieter Buren dat laatste stuk over de LL en de M is inderdaad heel herkenbaar!
Pieter Buren
@stannetje96 ik heb dat nog altijd 10x liever dan een Valtra active versnellingsbak (met dat kleine oranje pookje). Duurt een eeuwigheid voordat hij groepen overschakeld. Er zit een overlap tussen de groepen en de trekker weet nooit of hij nou van de C4 naar de D1, D2 of D3 moet. Geldt ook voor B.. naar C... Als hij van de C4 naar de D1 gaat, ga je zelfs langzamer maar toch doet hij dit af en toe. Met terugschakelen is het ook altijd een verassing.
stannetje96
@Pieter Buren daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Wel eens mee gereden maar dat is het dan ook wel
zettelmeyer
Mooi rijdje waarom 2 merken?
+1
J asper
@zettelmeyer Nu weet je altijd welke er gepest word als zwart schaap in de schuur😜
+2
zettelmeyer
@J asper komt de jd man weer aan met zijn wijze praat😋
+2
J asper
@zettelmeyer 🤕😢🤫 Zijn nog 2 weken gellukig met alleen een kruiwagen 😜
+2
stannetje96
@zettelmeyer van vroeger uit is er altijd ford gereden en in 1996 heeft vaders een valmet 6100 gekocht waar 2 5610s op zijn ingeruild. De reden voor valmet toen was omdat dat gewoon een knappe trekker was die heel jong gebruikt te koop stond in de buurt, beetje toeval dus. Daarnaast is er nog een keer een Renault geweest maar toen die te licht voor het werk werd is in 2009 de 6070 gekomen. Toen gaf mede de supersteer vooras de doorslag en de goede dealer in de buurt die de new Hollands verkoopt. Ongeveer 3 jaar terug is daar de 6050 bijgekomen omdat we eigenlijk een trekker te kort kwamen. Door de goede ervaring met de 6070 en de goede dealer in de buurt en een beetje uitwisselbaarheid is dit weer een new Holland geworden.

De 6100 is 2 jaar terug, noodgedwongen na een schade gevalletje, weg gegaan. We hebben toen ook nog wel naar een t6020 zitten kijken maar qua prijs maakte dit weinig uit en hierin was het aanbod erg beperkt. Ook hadden we nog een hele knappe set brede banden staan die over gebleven waren van de valmet (op deze foto gemonteerd onder de valtra) waardoor het interessant werd om een valtra te kopen. In de valtra’s was er ook een wat ruimere keuze toen. Ook konden de wielen hergebruikt worden en kon de valmet 6100 hier geschikt ingeruild worden.
Pieter Buren
@stannetje96 waarom kan ik alleen maar de eerste 2 pagina's van jouw foto's bekijken? Er staat dat je 122 foto's hebt, maar ik kan er maar 24 zien. Was wel benieuwd naar die 6100 of een oude foto van de 5610.
stannetje96
@Pieter Buren die zijn in de tussen tijd een keer verwijderd

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Tractors Diverse ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!