Niet moeders mooiste maar wel een 6 pitter.  Frontgewichten blijven in North America en de rest gaat naar Europe

Deutz D9006

+4
John k
Niet moeders mooiste maar wel een 6 pitter.
Frontgewichten blijven in North America en de rest gaat naar Europe

Reacties

+2
stijn-de-bock
En eentje van de eerste generatie 06
John k
@stijn-de-bock de zei me iemand dat er ook deutz 90.06 met 5 cylinder motors zijn ???
+3
@John k dx 85 en 90 zijn 5 cilinders
+1
John k
@Deutz-Fahr-Rijder hoezo is dit dan een 6 cylinder en de 80.06 trekker die ik heb is ook een 6 cylinder? Oops lees het verkeerd, je hebt het over de DX serie
+6
stijn-de-bock
@John k eerste 06 6 cilinders waren de 75,90,en 120 06,2e generatie nog steeds in de donkergroene met betongrijze kleurstelling was dan de 80,100,13006.de 9006 is de voorloper van de 10006.
+1
@stijn-de-bock kijk, Stijn heeft de precieze info weer even boven tafel. Zo gedetailleerd wist ik het ook niet....
John k
@Deutz-Fahr-Rijder ja, waar haalt die de info toch altijd vandaan
+2
ljdekker
@stijn-de-bock Er zijn een handvol 120-06 trekkers gebouwd die nog weer omgebouwd zijn naar 130-06.
+1
stijn-de-bock
@ljdekker had ik al eerder gehoord, ik heb ook nog nooit een 12006 gezien, zelfs de originele folder heb ik nog nooit gezien
+4
stijn-de-bock
@John k niet dat ik weet,5 cilinders zijn er dacht ik maar gekomen na 1978 met de dx en 07 serie?
+1
MRVNDT
@stijn-de-bock er zijn wel 5 cylinder verbouwde 06 door dealers maar anders alleen dx 85/90.
+3
R Bouwmeesters
@stijn-de-bock @John k er zijn nooit geen 06en af fabriek geleverd met 5cil.
Er zijn wel firma's geweest die een 5cil in een 7206 bouwden en dan stond er soms 7806 op de motorkap. Deze zijn vaak te herkennen doordat de voorasbok voor de motorkap uitsteekt.
+3
R Bouwmeesters
@stijn-de-bock @John k
Hier wat uitleg met namen van de bedrijven die ze ombouwden en een paar foto's. Soms past de voorasbok wel, dan zullen ze een korte nok van een 6806 hebben genomen denk ik.
deutzforum.de/threads/deutz-7206-5zylinder.6652/

(klik om te vergroten)

7806 ombouw
+1
stijn-de-bock
Die frontgewichten zijn ook best begeerd.
casejxu
Frontgewichten ook daar veel geld waard?
+5
John k
@casejxu die hou ik voor de 130.06 trekkers die ik heb......😄
+2
stijn-de-bock
@John k daar kan ik je geen ongelijk in geven
+1
RBV
Bekende trekker, staat nu bij mij.

(klik om te vergroten)

John k
@RBV ja, ik begreep van Folkert dat je nog heel wat projectjes hebt staan.......

Ga he hem opknappen? Of rijdend maken en voor de handel?
+1
RBV
@John k heb er op moment stuk of 20 staan😅
Deze 9006 is in onderdelen verkocht
Die lichtgroene 10006 gaat ook in onderdelen
Die andere 2 donkergroene is al 1 compleet van verkocht
casejxu
@RBV doe je veel in gebruikte onderdelen?
+1
RBV
@casejxu ja best wel veel in onderdelen, ook wel opknappen of repareren en weer doorverkopen
casejxu
@RBV 4506 dubbelwerkend ventiel tussenbouw en voor zelfde trekker 16.9r30😅heb jij daar wat van?
+2
RBV
@casejxu heb wel een dw ventiel maar is geen orginele
Voor die wielen moet je even @Ronijn vragen die heeft laatst nog een setje 16,9-30 van mij gekocht
+1
casejxu
@RBV origineel hoeft niet. Als ik 'm maar op mijn hefbok kan schroeven😅
RBV
@casejxu je mag mij wel een pb sturen 👍🏻

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D9006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!