Foto uit 1993 van meerdere Case International's. Foto is geplaatst door A.H.S. op 18-01-2022 om 16:38:32, met 18 reacties.

Case International Onbekend

+1
A.H.S.
Foto uit 1993 van meerdere Case International's

Reacties

Jotke
En een Lu(Rommel)cas bak?

Bij een( inmiddels ex?) JD dealer...

Zou het inruil zijn geweest?
Kosk123
@Jotke volgens mij importeerde Boeke Heesters ook Lucas.
+1
Jotke
@Kosk123

Oké. Is deze foto dan bij Boeke Heesters?( in Haaren?)

Dit was toch een JD dealer op de foto waar deze Case IH's staan?( gezien het uithangbord, beter zichtbaar op andere foto's).
A.H.S.
@Jotke klopt ,zelfde plek Witharen, alleen is deze iets rechter van voren gemaakt. 😉
Jotke
@A.H.S.

Oké, in Witharen?

Weet je hoe het bedrijf heet/heete? Of was dit Boeke Heesters?
+2
A.H.S.
@Jotke EG ten Kate, aan de Balkerweg 50 volgens mij nog steeds John Deere "dealer"
+1
Fast Eddy
@A.H.S.

Ze verkopen er nog wel John-Deere. Maar ik weet niet of ze nog (sub)dealer zijn.
Jotke
@A.H.S.

Aah Oke. Ken ze niet maar kan goed.

Via GroeNoord dan?( Zie dat ze in noord oost NL zitten)
+1
Kosk123
@Jotke deze foto’s zijn inderdaad niet bij een Boeke Heesters vestiging. Maar die Lucas bak zou best van de zelfde dealer kunnen komen als de internationals. Of deed ten Kate ook Lucas @A.H.S.?
+4
AppieB
Even ter info ,van 1990 tot 1998 zijn ze op deze vestiging Case ih dealer geweest voor die tijd was het grijze import ,wat eigenlijk bij international /case ih heel gebruikelijk was Case ih fabriceerde in de fabriek in Neuss tractoren in partijen. Bijvoorbeeld types 956 1056 4 maanden ,dan 4 maanden 1255 1455 enz , als de laatsten van zo.n partij dan te lang stonden gingen die niet naar de officiele importeurs, maar naar handelaren .o.a Tijs, Klein Hesselink in deze regio ,maar ook in Duitsland en Belgie/Frankrijk. Die handelaren verkochten ze weer door aan kleinere handelaren ,maar ook weer aan officiele dealers. De fabriek in Neus was versleten en niet geschikt om vanalles door elkaar te bouwen . Maar dit was wel de hoofdreden van de ondergang van international als zelfstandig merk. De 2e fout die toen gemaakt is . De fabriek verplaatsen naar Engeland , de kwaliteit werd minder , en door de toenmalige valuta schommelingen het product veel te duur! De rest is geschiedenis van een in de basis een goed product
Jotke
@AppieB

Dank voor de uitleg!

Weet je ook vanwaar het JD bord aan de muur?
+1
SJB533
Quote Reactie van @AppieB:
als de laatsten van zo.n partij dan te lang stonden gingen die niet naar de officiele importeurs, maar naar handelaren .o.a Tijs, Klein Hesselink in deze regio

Is dat dan de reden, dat mijn vader in 1981 de 533 nieuw kocht in Aalten, terwijl hij van februari 1980 was, Appie?
+3
AppieB
@SJB533 ja maar dat was toen heel gebruikelijk , veel merken bouwen toen op voorraad ,de importeurs hadden veel voorraad, dus het was niet vreemd dat je soms 2 jaar oude trekkers als nieuw afleverde. (Gebeurd nog wel sporadisch) ,ander mooi verhaal was, dat sommige dealers 845xla 1056xla enz aan het eind van de productie vast hielden , die werden voor +€4500 2 jaar later aangeboden ! Bovenstaand bedrijf heeft de laatste 845xla in 1998 met 0 uur op de klok afgeleverd, 2 jaar na de productie stop. Die trekker heeft nu nog geen 3000 uur ,geen krasje ,geen deukje en vooral niets aan verprutst ,wat zal die nu waard zijn (nee hij is niet! te koop )
Jotke
Quote Reactie van @AppieB:
Die trekker heeft nu nog geen 3000 uur ,geen krasje ,geen deukje en vooral niets aan verprutst ,wat zal die nu waard zijn

Veel! Das zeker!

Ja vroeger was het normaal op voorraad te bouwen. Nu worden ze zo klantspecifiek gebouwd dat dat haast niet meer gaat. Alleen dealers/importeurs kunnen ze op voorraad bestellen en zo proberen te verkopen.

Bouwmachines( waaronder mini/midi shovels) worden nog wel eens op voorraad geproduceerd.
+1
Mdbm
@AppieB
Quote:
Maar dit was wel de hoofdreden van de ondergang van international als zelfstandig merk.

De fabriek in Neuss was inderdaad een verouderde site, maar is toch open gebleven tot de overname van IH (Europa) in ‘85. (En daarna nog enkele jaren onder Tenneco) Doncaster was al open van na de 2e Wereldoorlog. Dit heeft naar mijn mening dus niets te maken met de ondergang van IH.
De financiële problemen bij IH waren er namelijk al van in de jaren ‘70. Veel geld werd in ontwikkeling gestoken en een kwalitatief product willen leveren aan een scherpe prijs. De financiële crisis en stakingen waren wel de druppel. Reddingspogingen zoals de verkoop van de bouwmachines aan Dresser kwamen eigenlijk vele jaren te laat.
+2
AppieB
@Mdbm .Het was 1 van de redenen, maar het in partijen bouwen zorgt ervoor , dat je a lang geld had vastzitten in voorraad (meer als een jaar ), de rente was toen soms meer als 7 a 8% , je de laatste dan met korting weg ging doen omdat ze vies waren enz enz . Het 2e ,je ondermijnd jou eigen importeurs . Ik weet da Boeke Heester de laatse jaren van hun bestaan zelf jong gebruikte maxxums uit Engeland liet komen , om maar mee te kunnen doen met alle grijze importkanalen die de fabriek met dit systeem over eind hield
+2
AppieB
Ook sinds 1976 john deere dealer ,nu service partner Groenoord

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Case International ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!