Foto van een John Deere 6810 50km eigenlijk alleen maar fendts in de schuur maar nu ook een andere kleur groen (blijft er wel bij1 trouwens);)

John Deere 6810

+4
Pieter514
Foto van een John Deere 6810 50km eigenlijk alleen maar fendts in de schuur maar nu ook een andere kleur groen (blijft er wel bij1 trouwens);)

Reacties

+1
Johny power
Mooie trekker. Hoe zijn de eerste indrukken. Hoeveel uur heeft ie?
+1
Pieter514
@Johny power 12500 heeft deze nou opzich waren de eerste indrukken wel goed tot dat de koppakking eruit ging dus volgende week een nieuwe erin zetten is beetje hobby deze trekker
Johny power
@Pieter514 Net na dat jullie hem gekocht hadden? 1 avondje kop eraf🤪
+1
Pieter514
@Johny power van de zomer gekocht paar weken terug ging ie eruit is beetje kwaaltje of niet? Geloof wel dat er een 6910 brandstof pomp op zit oh avondje is te overzien😜
Johny power
@Pieter514 Mischien is de brandstof pomp te sterk zegmaar. Mischien is hij in z'n leven ook een keer te heet gelopen, dat kan ook meewerken aan een lekke koppakking. Het is vooral een kwaal bij de 30 series van John Deere. Die liggen er gemiddeld rond de 5000 uur uit. 1 avond ga je bij deze trekker niet redden denk ik😁 word het niet alleen de avond😅
+1
Pieter514
@Johny power oh oké dat wist ik niet dat het zo bar was bij die 30 serie hahah nee zoiets hoorde ik al is wel even klusje nog ach hebben de tijd dus zien het wel
+1
GerbertXL
@Pieter514 van praktisch alle 6.8 en 4.5 jd motors gaat de koppakking er een keer uit. Als ie voorbij de 10.000 uur is kun je er vanuit gaan dat het er aan gaat komen. Maar het stelt weinig voor om te vervangen want ruimte zat, dat is vanaf de 30 serie wel flink minder.
Zoals gezegd bij vervangen gelijk de thermostaten meenemen. Wel originele JD koelvloeistof gebruiken (of met dezelfde specificaties natuurlijk).
Die spatbordverbreders gaan je wel tegen vallen, zijn moeilijk te vinden en nieuw knap duur. Ook het verlengstuk moet je vervangen en een ijzeren deel naast de trap. En vervang de spiegel rechts 😬
+1
Johny power
@GerbertXL Bij de 10series zit alles wel beroerd gemaakt onder de spatborden. En als je niet oppast roest het daar ook nog snel weg. En van die boutjes die half verrot zijn en waar je slecht bij kan. Voor het gemak moet je de wielen er altijd afhalen
Pieter514
@GerbertXL oke! Vandaar bedankt voor de info termostaten zij vorig jaar vervangen moeten die evengoed weer dan? Klopt inderdaad ik heb die brede achterdelen wel al gebruikt liggen die zij randen vallen inderdaad niet mee om te vinden nieuw 100 euro per stuk geloof ik zwarte delen aan trap moeten ook inderdaad om het compleet te maken en die rechterspiegel heb je ook al weer snel gezien😜
GerbertXL
@Pieter514 nee als ze al recent vervangen zijn is het niet nodig.
+2
JCfendt307lsa
@GerbertXL sinds de R series hebben we geen lekke koppakkingen meer... de capaciteit van de waterpomp is toen flink omhoog gegaan. Dat was de hoofdoorzaak van de koppakkingen.
johndeere6230
Quote Reactie van @Johny power:
Die liggen er gemiddeld rond de 5000 uur uit

Nou dat is wel heel extreem, met 5000 uur heb je kans op de injectoren, vaak gaat de waterpomp tussen de 6 en 7000 uur een keer en als gevolg daarvan gaat de koppakking vaak.

Wij hebben nu met de 7000 uur, injectoren met 5500 gehad en met 6000 uur de waterpomp, keer kruisje van de 4wd van het linker voorwiel en verder eigenlijk weinig bijzonders gehad gelukkig
Johny power
@johndeere6230 Bij ons lag hij er uit met 7000 uur. Dat was netjes volgens de monteur, bij de 30 serie licht hij er meestal sneller uit, misschien alleen bij de 6430. Injectoren zijn nog nooit vervangen hier dacht ik, en de waterpomp ook niet, Alleen nieuwe schoep erin.
+1
johndeere6230
@Johny power

Oh dan spreken wij verschillende monteurs waarschijnlijk 😂😜
+1
@Johny power onze 20er heeft het tot 9600 uur volgehouden maar had ook 165 aan de pto niks aan opgedraaid, kan miss komen door dat het een autoquad is?
Johny power
@Jelle Boerkamp6110 Dat is netjes, maar het is ook een 20 serie, die hebben er overal gemeen minder last van de 30 serie. En misschien nooit te warm gelopen
+1
@Johny power ja loopt soms warm voor de maaier maar dan is de radiateur vol, helaas heeft ie t vermogen nu niet meer omdat er nwe verstuivers in zitten 😔
+1
StevenBomers
@Pieter514 onze 6810 heeft vanaf 3000uur altijd op 180pk gestaan en bij 10500 weg gedaan en nooit gedoe mee gehad. Maar koeling schoon houden en thermostaten vervangen is wel vereist
Pieter514
@StevenBomers 180 joh dat is wel genoeg🤭
+1
StevenBomers
Fijne trekkers dit👌
+1
Pieter514
@StevenBomers hebben er vroeger ook 1 gehad die ging weg met 5700 uur voor een 714 als je er nu over na denk wel beetje zonde maar dat is met alles zo😂
+1
StevenBomers
@Pieter514 haha achteraf.. ik ken dat😅
Fast Eddy
@jd premium

Zie je wel dat de 6810 er ook met 50 km bak zijn.
+1
2850Johndeere6R
Mooi exemplaar @Pieter514 👌 voor een bepaalde klus aan deze Deere begonnen of voor de hobby of nog een bepaald doel ermee?
+4
Pieter514
@2850Johndeere6R nee hoor hij reed al in de familie en kan de historie dus wel een beetje en omdat je ze niet vaak ziet zo met 50 km auto quad dacht ik die moet nog maar even in de familie blijven moeten nog even andere banden onder eigenlijk en bij passende spatbord verbreders zulke dingetjes beetje hobby maar gaat van de zomer wel gewoon ingezet worden en wachten tot ze duur worden denk😜
+2
Wat een mooie
+2
JD 6110
Mooi ding. Front hef. Dichte velgen 👌
+1
fendt818vario
Mooie trekker! Dit is het 3e merk toch? Er draait toch ook een International bij jullie?
Pieter514
@fendt818vario klopt helemaal ook 3 inters inderdaad

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!