Foto van een Valtra Valmet 6400. Ook ik heb het virus te pakken.. als je eenmaal besmet bent.. πŸ˜‚. De nieuwe aanwinst bij huis.

Valtra Valmet 6400

+7
bob-te-lindert
Foto van een Valtra Valmet 6400. Ook ik heb het virus te pakken.. als je eenmaal besmet bent.. πŸ˜‚. De nieuwe aanwinst bij huis.

Reacties

+2
Henkdeutz06
Mooi ding maar was niet mijn keuze geweest
Deutzdriver07
@Henkdeutz06 net of jij er verstand van hebt
+4
Henkdeutz06
@Deutzdriver07 ik mag toch wel gewoon mijn mening geven.
Ook enige ervaring gehad met een valmet 6600 dusss
valmet6400power
@Henkdeutz06
Maar dat is de kleinste uit de grootste 4 cilinder reeks van de 6000 serie. De 6400 is de grootste van de kleinste reeks 😄
+2
Henkdeutz06
@valmet6400power dat zal allemaal wel maar naar mijn mening blijven het klote trekkers
Blij dat ik er niet meer op hoef de rijden
+3
valmet6400power
@Henkdeutz06
Gelukkig is er keuze voor iedereen. Ik ben blij dat er mensen zijn zoals @bob-te-lindert die ze wel kopen 😄
bob-te-lindert
@Henkdeutz06 Waarom zijn het volgens jou klote trekkers? Cabine is Ergonomisch prima in orde. En trekken als een lier.
+2
Henkdeutz06
@bob-te-lindert @valmet6400power trekken willen ze wel maar ja dat kunnen alle trekkers.
Lompe stugge trekkers zijn het met veel elektrische problemen.
Altijd wel last van mijn knie na lange dagen door die zware koppeling.
+2
zettelmeyer
@Henkdeutz06 bijzonder hier nog nooit electra problemen gehad. Koppeling zwaar moet je eens op een oude fendt rijde en dan op zo'n valmet/valtra stappen je trapt de eerste keer koppeling haast dwars door de cabine heen zo ligt gaat dat in verhouding
J asper
Quote Reactie van @zettelmeyer:
bijzonder hier nog nooit electra problemen

Ik hoorde iets van een N met onverklaarbare storing πŸ˜œπŸ˜…πŸ€£πŸ™ˆ
+1
zettelmeyer
@J asper jup... had het ook over de oude valtra
+2
valmet6400power
@Henkdeutz06
Veel elektrische problemen is inderdaad ook iets wat ik totaal niet kan linken. Zit niet zoveel elektronica op en dat kan dan ook niet stuk gaan. Koppeling gaat inderdaad wel stroef maar de hoek die je knie moet maken is dusdanig dat het niet zwaar is aan je knie. En zoals @zettelmeyer zegt, neem een vergelijkbare trekker van een ander merk uit die tijd dan valt het allemaal wel mee hoe zwaar de koppeling gaat.
+3
Henkdeutz06
@valmet6400power zware koppeling is en blijft ondanks ander merken gewoon zwaar.
Veel problemen gehad met elektrische hef en high low.
Maar goed ik zou wel natuurlijk wat verkeerd doen omdat het bij jullie natuurlijk allemaal geweldig gaat….
+1
valmet6400power
@Henkdeutz06
Wij kunnen er ook niks aan doen dat je een keer een slechte ervaring hebt gehad en dat doortrekt over het hele merk. Maar even goede vrienden.
+1
jehan
@bob-te-lindert en die trekker is nog heel dicht in de buurt geweest hier haha
+1
bob-te-lindert
@jehan Heb je mij gespot?
+1
jehan
@bob-te-lindert hahah nee ..maar weet wel dat trekker bij buurman was
+1
bob-te-lindert
@jehan Dat gaat snel rond.. 😜
+1
jehan
@bob-te-lindert ach ja buurman en buurman zien en spreken elkaar heel vaak
+3
Fiatje640
@Deutzdriver07 beetje rare pook en schakelt ook niet fijn als je te snel bint
+1
sandervanderwind
@Henkdeutz06 jij ben d'r zo één die vantevoren al weet dat het niks is zeker?
+1
Henkdeutz06
@sandervanderwind nee maar wil je kwaliteit dan blijft alleen fendt, Deutz en John deere over.
+8
Wimariete
@Henkdeutz06 ik rij al ruim 20 jaar valtra. Nul problemen. En de koppeling trap erg ligt. Net als een auto. Schakelen mankeert ook niks aan. Zeer sterke en taaie trekkers. De oudste is een 8150 hitech en heeft 14000 uur in de bosbouw met bosklepel en stobben frees gewerkt. Nog steeds een heerlijke soepele trekker. Ik kan mij herinneren dat afgelopen week iemand problemen had met een koppeling van een deutz. Die trapte zo zwaar. Hij kreeg veel bijval van andere deutz rijders die het probleem kenden. Dus wat zeur je nu over een Valtra. Mijn schoon vader had in het verleden een deutz dx 3.90 . Die koppeling ging ook zwaar en ook de versnellingspoken. Het schakel patroon was zo onlogisch dat altijd aan het zoeken was naar de juiste versnelling.
+3
husky
@Wimariete hoeveel uur staat er inmiddels op de ex valtra van te Woerd? stond volgens mij in 2005 al flink wat op en Jan was er toen zeer over te spreken... maarja elk merk kan een keer een maandagmorgen monster hebben...
+2
Wimariete
@husky Ruim 16000
+1
Fiatje640
@Wimariete de versnelkingspook ligt ook niet fijn in de hand raar model niet zeer ergonomisch
+3
bob-te-lindert
@Fiatje640 Pook moet je ook niet vast blijven houden.. 😜
radium45
@Wimariete kan mij nog wel herinneren dat je met die nieuwe groene valmet
minder succes had. Was ook maandagmorgen uitvoering of zoiets toch?
+2
Wimariete
@radium45 precies. Die was af fabriek niks te best in elkaar gezet. Wat een ellende met dat ding. Een C 100 was dat. De ouwe 8150 en de latere N121 en de T202 draaien probleem loos.
+1
guus hiddink
@Wimariete de 8150 was fijn ingereden in varssel zou het daar mee te maken hebben πŸ˜…
radium45
@guus hiddink bij de stichting?
guus hiddink
@radium45 ja is van bosch geweest is later een New holland m135 voor teruggekocht
+2
Wimariete
@guus hiddink had amper 1000 uur op de klok toen. Misschien is daar de basis gelegd voor deze ouwe taaie rakker.
+3
guus hiddink
@Wimariete stond toen hagelnieuw al voor de sleepwagen 🀣🀣
+1
Wimariete
@guus hiddink Dat heeft hem zeker wel goed gedaan. Motor is in al die 14000 uur nooit wat aan gebeurd.
+1
radium45
@Wimariete 14000 uur is niet zoveel. Hier draaiden de DAF motoren in de Werklust shovel zonder problemen 20.000 uur. Misschien als je pech had een keer een waterpompje maar dat was het wel zo'n beetje.
Wimariete
@radium45 ik heb ok niet gezegd dat de 8150 weggaat. Hij draait hier rustig door.
+1
radium45
@Wimariete schreef ik dat dan.
+1
jehan
@Wimariete die moet je zekers houden mischien een keer paar nieuwe zuigers erin met dat aantal uren .of zijn die al vervangen ???
Wimariete
@jehan Nee. Motor nog nooit los geweest. Verbruikt bijna geen olie. Niet noemenswaardig. Heeft zijn uren echt met de tong op de schoenen verdient. Voor de bosklepel, stobben frees en de houtversnipperraar moest hij tocht wel het achterste van zijn tong laten zien.
+1
jehan
@Wimariete ook aftakas lijn nooit wat mee gehad ???..als ie zon werk veel doet wat jij op noemt kan ik me haast niet voorstellen dat er nooit wat is vervangen of zo
+1
Wimariete
@jehan Het aftakas koppeling pakket is nog origineel. De aandrijfas tussen de motor en de achterbrug is een keer vervangen. Die was glad af.
+4
Fast Eddy
@Henkdeutz06

"nee maar wil je kwaliteit dan blijft alleen fendt, Deutz en John deere over."

Zelfs die merken hebben kwaaltjes met bepaalde series. En dan meestal met de duurdere onderdelen zoals de motor.
+3
sandervanderwind
@Henkdeutz06
Wijn zijn over gestapt van inter op valmet, hebben er nu 4 en gewoon weinig problemen mee en allemaal al meer dan 10000uur
+7
Wimariete
@Henkdeutz06 Onlangs heeft een Same monteur in het oosten van het land een motor van een betrekkelijk jonge FENDT 930 met een DEUTZ motor gerepareerd. Omdat de FENDT specialisten er niet meer uit kwamen. 🀣🀣🀣🀣 Van die motor waren de spoelpoorten/ kanalen in de kop gebarsten. Gevolg olie in het koelsysteem en andersom. Hoezo kwaliteit trekkers. Peperduur , en gaan ook kapot als elk ander merk. Alleen zijn de onderdelen in verhouding net zoveel duurder dan de trekker zelf. Het vervelendste is die enorme deuk in je ziel en je ego als zo,n peperdure trekker kapot gaat.
+1
Fiatje640
@Wimariete jij ken mooie verhalen vertellen πŸ˜‚πŸ˜‚
Mot is een boek schrijve joh
valmet6400power
Ja ja, dat zijn de echte! Hoeveel uur staat erop?
Mooi compleet met frontaftakas ook πŸ‘Œ
+2
bob-te-lindert
@valmet6400power +/- 9000. Die kan nog wel even mee 😜
valmet6400power
@bob-te-lindert
Ja die is net op 25% van z’n uren inderdaad 😄
+1
jehan
@bob-te-lindert vul schik drmet ..weet zeker dat dat gaat lukken
+2
JarnoDrenthe
Geficiteerd , Je hebt er mindere virussen bij.
new holland koen
Hoe krijg je het verzonnenπŸ€”πŸ˜œ
Wordt al een aardige verzameling zo of niet?
+1
bob-te-lindert
@new holland koen Maxxum is waarschijnlijk verkocht. Die gaat naar ons buurland.
+1
wilbertkw
@bob-te-lindert gefeliciteerd met deze mooie krachtpatser πŸ‘πŸ‘Œ
+1
a3vandiejen
Mooie trekker hoor, gefeliciteerd.
+2
Towaberg
Mooie trekker met mooie kleurencombinatie πŸ‘Œ
+1
fordt5110
Mooie complete trekker, heeft deze ook al hishift en de drie traps powershift?
+1
bob-te-lindert
@fordt5110 Hi-shift niet. Dat was optie. 3-traps powershift wel ja. Ook Arico.
+3
john deere 7810
@bob-te-lindert

hier lopen/liepen er een paar bij de boomkwekers... man man wat werden die afgebeuld. lopen tegen de 30.000 uur aan.
zijn volgens mij prima trekkers. en je hebt hem mooi compleet.

wat ga je er mee doen?
+4
bob-te-lindert
@john deere 7810 Eerste werkzaamheden zijn er al mee uitgevoerd 😎

(klik om te vergroten)

+1
2850Johndeere6R
Ik vraag me toch af hoe @bob-te-lindert toch aan al die mooie exemplaren komtπŸ‘Œ. Prachtige trekker lijkt op en top in goede staatπŸ‘ succes er mee
+4
Wimariete
Mooie trekker Bob. Goede keuze.
+1
valtraaa
Pracht exemplaar! Erg gewild spul.
+1
lanzkundendienst
Mooie trekker! veel plezier er mee.
+2
pizza power
Mooie trekker zoπŸ‘ ik heb afgelopen jaar voor het eerst op zon soortgelijk model gereden en ik was er positief verrast door. Volgens mij heb je een goede keuze gedaan.
+1
roscho
Prima trekker, daar ga je nog lang plezier van hebben.
Ik heb ervaring met 2x 8150 en een 6100. Waren alle drie niet kapot te krijgen, hoewel er zeker niet zuinig mee werd omgegaan.
Die 6100 is overleden omdat hij in de stal stond en de stier er concurrentie in zag. Hij tapte het koelwater af door zijn hoorn in de koeler te steken. Maar daar had het nijvere 3-cilindertje geen schuld aan.
Zonder zulke akkefietjes kan het met een Valmet/Valtra lang goed gaan.
valmet6400power
@roscho
Nou nou, die had met een radiateur transplantatie nog wel door kunnen leven hoor haha
roscho
@valmet6400power Had ook wel gekund, maar ze hebben hem door laten draaien zonder water. Vastgelopen etc. Op zich vond ik dat heel jammer, het was een fijn, wendbaar trekkertje. Had 13000 uur gedraaid en mankeerde eigenlijk nog niks.
+1
radium45
@roscho Vooral die 3 pitters zijn goed. Daar zitten nog de genen in van de Munktell boxer motor.
Als liefhebber hoor je ook dat de sound overeenkomt.
valmet6400power
@radium45
Moet je even een paar rondjes aan de brandstofpomp draaien, dan herken je ze echt niet meer terug πŸ”₯
valmet6400power
@roscho
Ja dat is zonde inderdaad.. Enige wat nu het probleem gaat worden is dat zon trekker te klein wordt voor het werk wat tegenwoordig gedaan (moet) worden. Kiepwagens zijn ook al gauw te groot voor een 80 pk 3 cilinder motor.
roscho
@valmet6400power Hij werd gebruikt voor licht voorladerwerk, gras schudden, kunstmest, soms een 8-tons kipper en ook wel wat groter werk als de 8150's niet beschikbaar waren.
En natuurlijk als blokkering van de doorgangen van het vee... 😒
jellehoekstra
Mooie aanwinst! Heb een aantal jaar 8000 serie gereden top trekkers!
jehan
@Wimariete ahhh dacht al ..kreeg de indruk bij jou eerdere opmerking nooit wat gehad met de 8150..
+3
Wimariete
@jehan niet motorisch. Tuurlijk wil een valtra ook kapot, maar als ik de afgelopen 20 jaar terug kijk wat wij aan grote reparaties hebben gehad, is dat toch bijzonder weinig. Als je dan weet wat de 8150 afgebeuld is op zijn vermogen, wil ik nog wel zien welke trekker dat na doet met zo weinig reparaties.
+4
radium45
@Wimariete ik durf te wedden dat toendertijd de fendt favorit 4s die hier nieuw kwam dit gemakkelijk evenaart. Bijna 30.000 uur waarvan veel uren met een Taarup hakselaar in de fronthef en of met de lelyzaaifrees heel Nederland en noord Duitsland af frezen... wat ik nu nog kan terugvinden in de onderhouds
boeken is 1 x een lamellenpakket voor de pro en een Bosch roterende inspuitpomp revisie. En de nodige banden natuurlijk
+2
guus hiddink
@jehan [tiktok]https://vm.tiktok.com/ZMLY6KL8j/[/tiktok]
guus hiddink
@Wimariete [tiktok]https://vm.tiktok.com/ZMLY6tV7J/[/tiktok]
jehan
Hahah sta er al heel wat keertjes op..trekker is wereld beroemd in Aalten op het ogenblik..ik kwam er afgelopen tijd geregeld langs zijn met het huis van mn schoonmoeder aan het leeg halen .
guus hiddink
@jehan ha ha ja klopt ,de jongens staan er dagelijks.
+2
jehan
@guus hiddink woensdag kwam ik er met de fiets langs ..riep naar de jongens heej nu ook filmen he
guus hiddink
@jehan ha ha ha .
Mooi om te zien die enthousiasme .
Alleen jammer dat ik ze wel eens onveilig bezig zie van de ene kant naar de andere kant van de rotonde rennen om maar de juiste foto te maken. πŸ™ˆ
jehan
@guus hiddink inderdaad ja dan staan ze hier en dan weer daar ..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra Valmet 6400 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!