Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaalt. Mooi klusje voor de 168.. Foto is geplaatst door John89 op 05-02-2022 om 17:58:18, met 27 reacties.

Massey Ferguson 168

+4
John89
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaalt. Mooi klusje voor de 168.

Reacties

+3
Chrisje
Zier er erg goed uit met de nieuwe banden. Ga je er nog meer aandoen of laat je hem origineel?
+3
John89
@Chrisje dankje! ja een paar kleine technische dingetjes die ik nog wil aanpakken. Maar kwa uiterlijk veranderd er niet veel meer.
+2
hooidonk
Mooi klusje, hij zal er weinig moeite mee gehad hebben.
Deze trekker straalt wel wat uit, echt een woest model! 💪🏼
+1
PieterA
@hooidonk weinig moeite denk ik ook,maar het stelletje weegt toch een ton of 6 denk ik.
hooidonk
@PieterA
De aanhanger met heftruck bedoel je? Of de trekker er ook bij?
Het lijkt me inderdaad geen kleine heftruck.
+1
PieterA
@hooidonk Met de trekker er bij 8,5 ton.
hooidonk
@PieterA
Dat is een mooi makkelijk vrachtje voor deze trekker.
Het zou me trouwens niet verbazen als deze trekker richting de 3.5 ton gaat, zeker met die zware achtervelgen.
+1
PieterA
@hooidonk Klopt. Ik reed vroeger met de 155 (met vertragingsbak, dus eigenlijk een 158) soms met een gehuurde 11 tonner. Een voordeel van zo'n trekker is wel dat hij niet zo maar te hard rijdt.
+1
Hidde Gröniger
@PieterA ben ik ook achter gekomen snel is een 155 niet idd
+2
PieterA
@Hidde Gröniger Maar wel beresterk. Nooit buiten de top-3 geëindigd bij de trekkertrek
hooidonk
@Hidde Gröniger
Zeker als je van een snelle 135 af komt, is het wel even wennen ja.
+1
Hidde Gröniger
@hooidonk mijn vorige was ook niet zo snel hoor
hooidonk
@Hidde Gröniger
Ik zat inderdaad nog met die 148 Multipower in m'n hoofd. 🙈
hooidonk
@PieterA
Dat zijn inderdaad de betere vrachten.
Had hij wel olie genoeg om te kiepen?
Het zijn inderdaad geen hardlopers, maar iets wat mooi gaat, moet je ook zo lang mogelijk over doen.
+1
PieterA
@hooidonk Dat weet ik niet meer. Zelf hadden we tot 2005 onze 8-tonner Mullié er achter. Die had een 11-tons cilinder. Die kon hij net kiepen. De Deutz 6206 had de olie apart. Die had een extra tankje nodig om de kar te kiepen.
hooidonk
@PieterA
Dat is wel een voordeel van de MF's, die hebben best een plons olie mee.
En je kunt ze ook wel iets boven de streep vullen, mocht het op het laatste aankomen.

Mis je de 155 nog wel eens?
+1
PieterA
@hooidonk Ik ben niet zo van het omkijken en denken dat vroeger alles beter was. Iedere verandering was toch weer een verbetering. Ik ben toch meer werkverdeler dan trekkerchauffeur en de meeste chauffeurs vinden het wel leuk als ze een beetje mee kunnen met de rest en dat valt met die oude trekkertjes nog niet zo mee.

Ik kon er wel mee lezen en schrijven en het maakte mij niet uit of ik met de 155 of de mf 6160 op pad moest. Iedere trekker had z'n charmes. Ik reed er liever mee als met de luxe auto.
hooidonk
@PieterA
Dat is zeker waar, ze worden niet voor niks op een gegeven moment vervangen.
+1
John89
@PieterA je zit er niet veel naast. de tractor zit op 3887 kg met frontgewicht de heftruck stond 3200 kg op het typeplaatje. De aanhanger weegt 1120kg. 👌
John89
@hooidonk ja dat was zeker genieten alleen wel frisjes zonder cabine😅 maar hij had er niet heel veel moeite mee,
hooidonk
@John89
Haha ja, er stond ook een dun windje vanmorgen.
Maar dat moet je er maar een keer voor over hebben, anders had je in de herrie gezeten 😜
rickboer blija
Kennis van me heeft vannochtend met net zn dieplader ook een heftruck opgehaald
PieterA
@rickboer blija Ook zo'n mooie trekker er voor?
+1
rickboer blija
@PieterA nee, een basis new holland ts130a
John89
@rickboer blija oke in de buurt van Dokkum?
rickboer blija
@John89 die is hoogswaarschijnlijk ook via dokkum gereden idd. Ik was niet mee dus weet de preciese route niet

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 168 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!