Foto van een Zetor 4911. Je ziet ook de 4911 SK met minder pk’s. Wat SK precies betekent weet ik niet.

Zetor 4911

+3
16045HSX
Foto van een Zetor 4911. Je ziet ook de 4911 SK met minder pk’s. Wat SK precies betekent weet ik niet.

Reacties

Fast Eddy
Super Kabine misschien?
+1
WaterDeutzer
Deze 4911 ken ik niet uit mijn tijd. Bij ons (NoordHolland) was het of de 4718 (smalle cabine) of de 5718 (brede cabine) wat het meest verkocht was.

De "11" aanduiding was altijd zonder cabine, met uitzondering dan voor de 4712 vanwege een parfumfabriekje uit Purmerend. "SK" heeft op deze folder met de 2 vermogen klassen te maken denk ik? Maar goed: vreemd deze "11" met cabine.
+1
16045HSX
@WaterDeutzer dat was alleen bij de 7 serie en dat ging als volgt:
4712 (=4711): 2wd zonder cabine
4718: 2wd met cabine
Er was geen 4wd bij de 47xx.

Bij 57xx en 67xx:
5711: 2wd zonder cabine
5718: 2wd met cabine
5745: 4wd zonder cabine
5748: 4wd met cabine

Hierna kwam de 9 serie zoals deze 4911.
Hier was geen cabineaanduiding meer:
2wd: 4911, 5911, 6911
4wd: 4945, 5945, 6945
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @16045HSX:
4712 (=4711): 2wd zonder cabine

Jou rijtje is precies zoals ik omschreef, maar geen 4711....
Dat heeft Zetor wel in begin gedaan, maar is door de rechter gemaand daarmee te stoppen door de fabrikant van het Nederlandse geurflesje met zelfde naam.

De "9"serie is dan weer van ná mijn tijd. Ja: ik ben al oud.🤯
+1
16045HSX
@WaterDeutzer Ik wist niet dat het om een Nederlandse parfum ging, leer ik ook weer wat. Ik heb veel ervaring met de 9 serie en nog meer met series erna: 60, 70, 62, 72, 77
+2
16045HSX
Misschien dat @Rietman weet wat de SK inhoud bij de 4911 SK.
+2
Rietman
Sicherheids Kabine in het Duits

Wij gebruikten in deze 9-serie de Tjechische aanduiding OBK in NL
Zetor maakte destijds gebruik van 2 cabine modellen, het ene land koos voor de ene en het andere land voor de andere ; Bij de 6011 tot 7045 kon men in NL kiezen welke cabine u wenste : type 1 of type 2, (type 1 was met 1 lange brede achterruit en is meer trapezium vormige deuren en type 2 had 2 (L en R vaste ruiten en 1 midden ruit (opklapbaar) de instap was ruimer dan bij de type 1)
Voor Nederland werden deze 4911 af fabriek afgesteld op 48pk
sommige landen voor verkochten dit model als 44 of 45pk, maar voor de klant die nog minder vermogen wenste kon men ook een 35pk versie krijgen. Men kreeg wat men wilde hebben en.. betalen, maar eigenlijk waren het de zelfde onderdelen. In Nederland werd dit niet gevraagd.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 4911 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!