Foto van een Vervaet Hydro TrikeAchteraf geen onbelangrijk artikel 😉👌. Foto is geplaatst door RVM op 07-02-2022 om 08:42:45, met 16 reacties.

Vervaet Hydro Trike

+4
RVM
Foto van een Vervaet Hydro Trike

Achteraf geen onbelangrijk artikel 😉👌

Reacties

+1
JD-4450
Mooi stukje!
Toen nog smalle bandjes onder de trike.
+1
David Bakker
Ik dank dat deze machines ook lichter wegen dan de machine s van vandaag de dag. .
+1
RVM
Kan iemand mij uitleggen waarom Vervaet het wel gelukt is een succes te maken van de 3 wieler, terwijl bedrijven als Veenhuis en Kaweco die al bekend waren in de mestverwerking, nooit verder gekomen zijn dan een eerste model.
+1
David Bakker
@RVM misschien de service , nazorg van Vervaet ik zou het anders ook niet weten .
+1
JarnoDrenthe
@RVM Heel goed punt , heb er nooit bij stilgestaan. De loonwerker die hier eerder met een Kaweco driewieler reed heeft er lang mee gereden maar daarna enkel nog met getrokken bemesters gewerkt.
+2
GerbertXL
@RVM of vervaet had meer motivatie er een succes van te maken omdat ze niet de getrokken tanken hebben om op terug te vallen.
RVM
@GerbertXL het is met alles, denk ik, dat je er 100% achter het idee moet staan, dat is zeker
+2
huub
@GerbertXL het is natuurlijk een kleine markt. Als er twee afhaken heeft de derde voldoende aantallen om een concurrerende machine te maken.
+1
RVM
@huub dat klopt, maar waarom zijn die anderen al zo vroeg afgehaakt? Uiteindelijk is het concept wel een succes geworden. Het rebuildprogramma zal ook wel een sterke troef zijn van Vervaet, maar daar was in het vroege stadium natuurlijk nog geen sprake van zijn geweest.
GerbertXL
@huub het is wel opvallend dat geen enkele fabrikant van zelfrijders getrokken tanken maakt, en vice versa. Dus ik denk denk dat het een kwestie van willen is. De een veenhuis en kaweco had geen zin een service apparaat in de lucht te houden voor die paar apparaten die waarschijnlijk ten kosten van gaan van getrokken tanks en de zelfrijder makers weten dat ze in de overvolle markt van getrokken tanks amper onderscheidend kunnen zijn.
Of ik zit helemaal verkeerd haha.
Ford-NH_fan
@GerbertXL Speelt vermoedelijk een grote rol. De zelfrijderfabrikanten waren geen tankbouwers, dat lijkt de hoofdzaak (Hemos produceerde de Kaweco en daarvoor FM zelfrijders). De stap was voor de tankbouwers te groot. Terwijl de toegevoegde waarde voor zelfrijders veel hoger Is.
Aan een stalen ton kan nog steeds weinig toegevoegd worden daar is uitbrengapparatuur voor nodig.
Ford-NH_fan
Horsch ook afgehaakt en Terra-Gator in zekere zin ook.
Later lijkt het Holmer en Ploeger wel te lukken.
De stap van proto naar 0-serie werd nog gemaakt. Maar de stap naar winstgevende seriematige productie gecombineerd met service en verkoop te groot?
JD-4450
Andersom is vervaet in 1998 ook weer snel genoeg afgehaakt met hun 4- wieler concept (tot vorig jaar dan)
Ford-NH_fan
@JD-4450 En waarom?
Ging deels ten koste van 3-wieler afzet en betekende extra productlijn.
langeslagdiesel
Hier in de regio reed begin jaren 80 al een mest trike rond. Dat was de Big A van Gromes met een hele grote spreidplaat achter op z’n kont. Die dingen zie je nu ook niet meer. Denk dat vervaet het heel goed gedaan heeft door te blijven luisteren naar de wensen van de klant. Deze snel en goed toepassen en overnemen. ( gestuurde spreidas ) en vooral het rebild concept is een schot zuiver in de bulls-eye. Zo blijf je binding houden met alle eindgebruikers en hun wensen. Bij andere is het na de garantie: succes er mee, en je kijkt maar ff als ie versleten raakt / is.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Vervaet Hydro Trike ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!