Op de terugweg van een tourtocht in 2010 had deze schitterende tef er geen zin meer in. Wat losgekomen roest in de tank was de oorzaak. Ter plekke wel paar keer doorgeblazen en weer aan de praat gekre

Ferguson TEF 20

+7
arnold-arentze
Op de terugweg van een tourtocht in 2010 had deze schitterende tef er geen zin meer in. Wat losgekomen roest in de tank was de oorzaak. Ter plekke wel paar keer doorgeblazen en weer aan de praat gekregen maar na 3keer smaakt de diesel ook niet zo lekker meer🙄. Dus strop er maar tussen en laatste stukje op sleep naar huis. De chauffeur van dienst was mijn zwager baalde enorm en heeft zichzelf maar gescrambled met de stoelzitting 😂

Reacties

+4
arnold-arentze
Strop maar om de schotel vande maaier. Ging keurig

(klik om te vergroten)

+4
hooidonk
Altijd vervelend als je onderweg pech krijgt.
Gelukkig was de redding nabij.
+5
arnold-arentze
@hooidonk Ja idd heb vrijwel altijd een strop bij me. Altijd handig om iemand mee uit de brand te helpen. Ook ikzelf ben er wel eens mee gered😅
+5
hooidonk
@arnold-arentze
Een strop neem je ook makkelijk mee, ideale oplossing!
Bij de laatste tourtocht die ik gereden heb, had ik ook een ketting mee en nog gebruikt ook. Het is alleen wel opletten, als je onervaren volk op sleep hebt. Had ze goed op het hart gedrukt dat zij moesten remmen, niet ik.
+4
langeslagdiesel
@hooidonk ja. Duidelijke afspraken voorkomen veel schade.
+5
Wimariete
Een beetje oponthoud hoort er bij met dit ouwe spul. Het mooie is dat iedereen elkaar dan helpt. En achter af een beetje drammen hoort er dan ook bij 🤣🤣
+4
arnold-arentze
@Wimariete Inderdaad en als er dan zo’n betrouwbare Same in de buurt is, blijft er niet zomaar een tractor staan onderweg😎😎
+4
wim-same
@arnold-arentze Ha ha. De Drago van @a3vandiejen is zeker een betrouwbare hulp.
+5
a3vandiejen
@wim-same @arnold-arentze Ja heerlijk als er gewoon mensenzijn die stoppen en hulp bieden. Bij de Drago liep er met één van de eerste ritten de velgplaat los van het voorwiel.
En gelukkig dat Nico en Bert stopte om te helpen. @kramer
+4
arnold-arentze
@a3vandiejen De Minitauro heeft wel vaker voor sleepdienst gespeeld. Hier met een sputterdende fordson in 2008. En met de trekker van Bert op de achtergrond denk ik

(klik om te vergroten)

+3
a3vandiejen
@arnold-arentze Mooi, ja is Bert z,n trekker zo te zien.
+2
kramer
@a3vandiejen Dit is in Lexmond.
a3vandiejen
@kramer O dat kon ik er niet uit opmaken😃..mooi.
+1
arnold-arentze
@kramer Klopt Zederiktocht allebei de foto’s
+3
Wimariete
@a3vandiejen Afgelopen zomer tijdens een ritje richting Delden Overijssel ging bij mijn Ariete de brandstof retourleiding lek. Precies boven de opening waar de lucht van de koeling wordt aan gezogen. Met als resultaat dat de diesel via de luchtkoeling eruit geblazen werd. Gelukkig waren we dicht bij Bart Nijhuis. Die had nog een stukje leiding liggen. Dat er tussen en weer verder dachten we. Tot overmaat van ramp wilde de Ariete niet starten. Stroom genoeg. Na onderzoek bleek de startrelais stuk. Met een schroevendraaier op de startmotor starte hij meteen weer. Toen kon gelukkig de tocht worden voortgezet dankzij de vakkundige oplossing van Bart.
+2
a3vandiejen
@Wimariete Mooi om elkaar zo te helpen als er onverwachts iets is. En zeker lekker als iemand op dat moment een oplossing heeft.😃👌
+4
arnold-arentze
@wim-same @a3vandiejen Inderdaad betrouwbare sterke Drago altijd handig💪💪💪😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ferguson TEF 20 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!