Foto van een Deutz D6206. Ik snap niet helemaal wat hier de meerwaarde van is. Weet iemand waarom je een tweede ventiel op dezelfde leiding zou maken?

Deutz D6206

+1
valyMF
Foto van een Deutz D6206. Ik snap niet helemaal wat hier de meerwaarde van is. Weet iemand waarom je een tweede ventiel op dezelfde leiding zou maken?

Reacties

+1
wilbertkw
Zoals ik het zie is dit een druk loze aansluiting. Bijvoorbeeld een hydraulische veegmachine die op de hydro motor een drukloze lekleiding heeft.
wim-same
@wilbertkw Maar een drukloze retour is meestal wel een mannetjes koppeling.
Terwisscha
@wim-same Bij de Fendt 308 van hier niet. Maar waarom eigenlijk een mannetje?
+1
wim-same
@Terwisscha Meestal de koppelingen waar je druk op kan zetten zijn vrouwtjes. en om dus noot verkeerd aan te sluiten is de drukloze retour dan een mannetje. een keer verkeerd, en de kerringen liggen eruit.
Fast Eddy
@wim-same

Wat jij zegt ken ik nog wel van eerder en bij graafmachines en shovels. Tegenwoordig zijn het allemaal vrouwtjes. Bij sommige machines zit er af fabriek wel een terugslagklep bij de drukloze retour om bij foutief aankoppelen geen schade te krijgen.
sjonnies
Is dit niet voor kipper en de klep

Beide slangen kraan er aan
Eerst klep open kraan dicht kipper kraan open.
Leeg kiepen zakken kraan dicht klep kraan open en de klep zakken. Wij hadden zit ook zo op de 5206 kun je vanaf de stoel zo bij
+1
renault 89
De bocht en T stuk zijn toch ook geen hoge druk onderdelen (180 bar ) lijkt mij meer spul voor zoals eerder gezegd een open retour
Towaberg
Weer wat bijgeleerd 👍

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6206 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!