Je kunt niet altijd 6 gooien dus dan moet je weleens met iets op pad wat je niet echt aanstaat... Neet geintje.Toch wel grappig wat de tijd met je doet, dit was een aardig poosje terug, ik was 18. En

Fendt 824

+9
GerbertXL
Je kunt niet altijd 6 gooien dus dan moet je weleens met iets op pad wat je niet echt aanstaat... Neet geintje.
Toch wel grappig wat de tijd met je doet, dit was een aardig poosje terug, ik was 18. En net als nu vond ik elke trekker leuk voor een dagje, dus dit was zeker geen straf. Maar toen, en nu, snap ik niet wat er nou zo geweldig is aan deze trekkers. Ik denk dat ik te tegendraads ben voor trekkers met cult status.

Reacties

+2
pizza power
Een 6910 heeft ook al een beetje cult status toch😅
+4
PieterA
Dat een trekker een cult-status heeft wordt vaak ergens door veroorzaakt en dat is vaak de betrouwbaarheid van het model. Er zitten geen trekkers bij de cult-modellen die een slechte versnellingsbak of een snel versleten motor of een cabine die in no-time doorgerot is.

Gevolg: Iedereen wil zo'n trekker hebben, want ze gaan lang mee. Ik heb ook niks met oude trekkers van weleer, Wij hebben nog eennouderwetse Linde; ook zo'n cult-object, je blijft er mee rijden omdat hij steeds maar niet kapot gaat...
+1
Valtra man
@PieterA is deze serie zó betrouwbaar? Ik denk dat ie eerlijk gezegd wat teert op het uiterlijk en faam van de 600 serie, in combinatie met wat extra comfort. Ik heb er de afgelopen jaren zo nu en dan wat mee gereden en ben eerlijk gezegd nooit echt onder de indruk geweest ervan.
BEboer
@Valtra man ik ben totaal nt merkvast en toch zou ik een fendt gekocht hebben mocht de 500 of 800serie met pook nog bestaan hebben. Ik vond die trekkers zo soepel schakelen en zoals hierboven gezegd zeer betroudbaar.
BRAMMETJE
@GerbertXL Maris ?
GerbertXL
@BRAMMETJE klopt.
+5
Toen had die trekker de cult status nog niet, toen kon je de pen nog lekker tegen de grille laten rammelen, toen was zo’n trekker gewoon een trekker zoals de rest; om te werken. Nu zie je ze weinig zo, zonder veel gewicht of fronthef, beetje dof, pijp iets krom? Of lijkt dat zo..

Was vroeger alles beter? Geen idee, toen was ik er nog niet
wel leuk om zulke ervaringen te lezen, keer wat anders als de rest
+3
Valtra man
Toen de dumpers nog 2 assen hadden..
+1
Fast Eddy
@Valtra man

2 assers zie je nog veel in stedelijk gebied. Bij het bedrijf waar ik werk hebben ze zelfs de kleinste dumpers in de buurt. Het zijn 18 tonners terwijl de meeste 20 of 22 ton zijn.
+1
Jeroen 86
@Fast Eddy hier in Begie zie je de 2 asser bijna niet meer.
+4
Fendttrisixfan
@Jeroen 86 hier zijn ze allemaal zo dom om met een 3 asser te rijden aan een prijs voor een 2 asser 🤣
+1
stijn-de-bock
@Fendttrisixfan dat is ongelooflijk maar helemaal waar ,en er komen er nog steeds bij
+1
Fendttrisixfan
@stijn-de-bock ja is niet te begrijpen
Valtra man
@Fendttrisixfan @stijn-de-bock dan moet het toch zijn dat wij iets niet begrijpen wat zij wel doen. Anders stopt het wanneer het geld op is 😬 banken blijven niet lenen hoor..
+7
stijn-de-bock
@Valtra man ik begrijp het ook niet,ik ken er wel ene die 3 dikke trekkers met drieasser had,failliet gedraaid, hij rijdt nu in loondienst op een trekker die vroeger van hem was,hij werkt al meer dan 20 jaar dag en nacht,heeft nog steeds niks,,,,, ik wil niet stoefen maar ik woon toch in een eigen huis,heb een mooie verzameling en een occasion renault kangoo uit 2012 die betaald is😅
Jeroen 86
@stijn-de-bock in onze streek is het aantal dumpers de laatste jaren ver vijfvoudigt denk ik
Jeroen 86
@Fendttrisixfan ja da klopt. Ik snap ni da ze er hier nog aan uit kunnen. Als je een hele dag een beetbe op de werf kan rondrijden valt het verbruik nog mee. Ik rij zo af en toe met de gronddumper op zelfstandige basis. Zo ook vandaag. Vandaag 3 vrachten gevoerd. Intotaal goed voor dik 200 kilometer. Savonds getankt. En er ging bijna voor 250 eurowitte diesel in
Mdbm
@Jeroen 86 Dat valt tegen. En dan moet je nog zien dat met het bedrag dat overschiet die 200.000 euro kan afbetalen.
+1
Fendttrisixfan
@Mdbm en je mag al vlug een 30€ uurloon rekenen, dus als die 250€ diesel van een uur of 10 rijden is, is het kalf al verdronken
+1
Jeroen 86
@Fendttrisixfan hier betalen ze maar 25 euro. Het is simpel. Als de brandstof en chauffeur betaald is blijft er 100 euro over om je tractor en kar van te betzlen en onderhouden. Maar er zijn veel betere werkjes ook. Boot gaan laden verbruikt ook ni veel. Of op de werf een beetje rondrijden
+1
Jeroen 86
@Mdbm 200 000 is nog weinig. Hier lopen heel veel Fendt 800 varios met dezeure en beco kippers met afdekluiken.
Ik denk da we dan richt de 280 000. Ook met andere merken trekker loop je rap tegen de 250 000 aan
Valtra man
@Jeroen 86 mag ik dan vragen wat het gangbare tarief is voor rijden met een gronddumper? Is dat per uur of per km? Of combinatie?
Onze onderaannemers rijden met dieplader en vrachtwagen en dat draait rond de 46€/hr+55cent/km.
Fendttrisixfan
@Valtra man ligt hier rond de 60€/u soms zelfs nog minder
Jeroen 86
@Valtra man de prijzen liggen tussen de 60 euro en 65 euro per uur. Gemiddeld iets van 62 euro plus OBU.
Mdbm
@Jeroen 86 @Fendttrisixfan met een 3-Asser??
Jeroen 86
@Mdbm zeker en vast. 2 asser zit rond de 50 maar word bijna nimeer gevraagt.
+1
@Jeroen 86 50 euro voor trekker met 2 assige dumper? Daar moet geld achteraan
+1
Jeroen 86
@MaartenMandemaker er zijn werven waar je weinig verbruikt. Ik heb een paar jaar geleden in brussel gezetten met 3 asser dumper. Daar zat na een week nog 40 procent in de branstoftank
@Jeroen 86 Klopt maar als er al een mannetje op zit van 27.50, 13 euro afschrijving per uur, onderhoud, bandenslijtage. Blijft er niks over.
Jeroen 86
@MaartenMandemaker ja klopt volledig. Als ik het ook bereken zit je bij een tractor met 3 as dumper voor afschrijving, onderhoud en bandenslijtage, verzekeringen rond de 20 euro per draaiuur. Daar chauffeur op van 25 euro. Is al 45. Dan blijft er nog 17 euro over voor brandstof. Das 170 euro op een dag van 10u.
Valtra man
@Jeroen 86 doe daar maar een inflatie van 10% bij, ik hoop dat er in die sector ook wat brieven zijn gestuurd met als titel: “helaas moeten we onze prijzen bijstellen”
+1
Jeroen 86
@Valtra man ik vrees er een beetje voor. Er is veel te veel concurrentie. En de grote wegenbouwers bepalen de prijzen grotendeels
stijn-de-bock
@Jeroen 86 klopt helemaal,
Valtra man
@Jeroen 86 dat leek in de verhuur sector ook lang onmogelijk, tot eentje het deed vorig jaar. Nu is iedereen aan het rekenen en verhogen.
Jeroen 86
@Valtra man als ze ni anders kunnen zullen ze wel moete. Maar bij de grote aannemers rijd ni iedereen aan dezelfde prijs. Sommige rijden aan 58 euro. Maar die hebben meer werkzekerheid omdat die eerst genomen worden. Maar als ze er nimeer aan kunnen verdienen zullfn die ook moeten opslagen
Quote Reactie van @Jeroen 86:
er zijn werven waar je weinig verbruikt. Ik heb een paar jaar geleden in brussel gezetten met 3 asser dumper. Daar zat na een week nog 40 procent in de branstoftank

Hoe moet ik dat zien, als buitenstaander? Gewoon een grote bouwput waar je langer stilstaat als dat je wat doet?
Jeroen 86
@ronald-deutz-fahr werken aan de straat. Meestal 1 a 2 vrachten per dag. En 1 vracht is heen en weer 30min rijden
Voor de rest stilstaan op de werf en een praatje maken met de andere chauffeurs. Want we waren met 3
@Jeroen 86 dat kan indd gauw HAha, knap dat je dan nog 60% van de tank leeg krijgt in een week 🤪
Duren dagen wel lang, moet je ook telefoon oplader bij je hebben 😂

Paar dagen op zo’n soort put gezeten, niks voor mij..
Fendttrisixfan
@Mdbm yep met 3asser
Ao140
Der zal zo wel een bekende fendliefhebber reageren denk😜.
Ik vind het wel een prachtige trekker om te zien in ieder geval. vroeger ook een 312 gehad hier maar wat ik daarvan weet was dat die wel echt comfortabel was, betrouwbaar was die niet.
+3
valmet6400power
@Ao140
Ik wou zeggen, @GerbertXL speelt hier niet met vuur maar met een nieuwjaarsvuur bij Scheveningen met die opmerking 😂😂
+5
GerbertXL
Ik mag graag een beetje prikken en tegen heilige huisjes aantrappen.
Zoals al geraden werd, dit is Maris, een grondverzetbedrijf in Dronten. Deze mannen hadden voor het domme werk zoals dumper en watertank vooral veel studenten van de agrarische school in Dronten via een uitzendbureau.
Nu is het bijna heiligschennis maar ze hadden drie 824's die aardig werden afgetrapt. Altijd wel een foutcode of dingetje waar je op moest letten.
En zoals bijna elke fendt, qua comfort op de weg kan er weinig tegenop. Wat ik vooral ouderwets vond was dat je bij wegrijden en vooruit/achteruit schakelen de koppeling moest gebruiken. Thuis hadden we al jaren trekkers waarop dat niet zo was dus dat was wel een achteruitgang.
Een jaar later hebben ze er een ingeruild voor een steyr 6230 cvt geloof ik, eindelijk een fatsoenlijke trekker. Daar heb ik jammer genoeg nooit op gereden. En een paar jaar daarna zijn ze volgens mij failliet gegaan.
valmet6400power
@GerbertXL
Klopt, dat deel van die koppeling is inderdaad wel erg jammer. Dat had hem wel super gemaakt, elektronische omkeer met neutraal en dan die turboshift bak erachter 👌
Het is wel mooi zon fendt maar een 6010serie van John deere dat is het helemaal
+3
Rondeutz06
Ik denk dat ik te 'oud' ben voor deze discussie 🤣. Ik heb ook geen ervaring met moderne trekkers dus ik vindt deze fendt een geweldige trekker. 😉😇
+5
MaxxuM4ever
Leren genieten en waarderen komt met de jaren toch. Ik geniet nu meer van het rijden met youngtimers dan toen ik 16 was. Toen moest ik alle aandacht bij het werk houden, nu kun je die aandacht beter verdelen.
+4
@MaxxuM4ever HAha, omdat die nieuwe trekker van toen, nu een jongtimer is? Dus feitelijk niks verandert, je vind dezelfde trekker Nogsteeds mooi 😏
+2
MF 2725
@MaxxuM4ever Precies dat! Heel herkenbaar. Voor een dagje rotoreggen of cultiveren geniet ik veel meer van die 40 jaar oude, spartaanse, volledig mechanische MF dan van een nieuwe Fendt vol elektronica en knopjes.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!