C.J.P. Koenis (Hoogwoud) × op de foto met een Valtra Valmet 8550.Binnenkort velgen spuiten, wit of zwart?

Valtra Valmet 8550

+3
Koenis
C.J.P. Koenis (Hoogwoud) × op de foto met een Valtra Valmet 8550.
Binnenkort velgen spuiten, wit of zwart?

Reacties

+5
Hidde Gröniger
Origineel
+11
RVM
Origineel, de zwarte mode gaat ook weer een keer over.
+2
bart99
Zou de originele kleur doen, weet iemand hier toevallig de ralkleur die gebruikt wordt voor de velgen van deze series?
+3
valmet6400power
Wit hè!

Ps: mooi compleet met fronthef, aftakas en hydrauliek ventielen 👌
+1
Koenis
@valmet6400power alleen geen shuttle onder t stuur
valmet6400power
@Koenis
Oeps.. Dat is wel een genot ja. Is er nog een trekker weg gegaan?
+3
Koenis
@valmet6400power ja Ford 5610 is weg, nou hebben alleen de valtra 6400 valtra M150 Valmet 8550 en Volvo bm 2650
+1
valmet6400power
@Koenis
Scandinavisch leger dus! 🔥
+2
hooidonk
Wit, veel mooier!

Mooie trekker trouwens! 💪🏼
Veel uren al op de klok?
+1
Koenis
@hooidonk 15278 nu
hooidonk
@Koenis
Oh, dan is hij nog niet eens halverwege 👍🏼
+2
valmet6400power
@hooidonk
Goed om te weten, onze 8550 HiTech hebben we met 13872 uur gekocht en staat nu op 14450 in anderhalf jaar 👌
+1
hooidonk
@valmet6400power
Netjes, dan wordt hij goed gebruikt 👍🏼
Zulke trekkers vind je niet gauw meer met lage urenstanden, ze worden niet nieuw gekocht als klusjestrekker, maar moeten goed aan de bak.
+2
valmet6400power
@hooidonk
Met weinig uren worden ze inderdaad schaars en de verkopers weten dat ook wel natuurlijk. Het blijft een gokje (hebben wij nog nooit eerder gedaan) om een trekker met zoveel uur te kopen maar het voordeel is dat je aan onderdelen weinig kwijt bent maar reparaties wel arbeid kosten. Meeste kunnen we zelf wel en vinden het ook leuk, en ongetwijfeld zullen er nog wel dingen naar voren komen. In ons geval de vooras zat speling op, dat hadden we met de proefrit gezien en nu moet de speling op de hefas nog weggenomen worden. Motorisch en versnellingsbak hebben we gelukkig geen gekke dingen aangetroffen!

Het is verreweg de sterkste trekker bij ons dus dan kan hij ook ingezet worden voor diverse werkzaamheden. Keerzijde is dat de trekker waarvan hij het werk overnam nu vast voor de spuit staat en nog geen 150 uur per jaar meer maakt 😅
+1
hooidonk
@valmet6400power
Klinkt als een goeie aankoop en het zijn zeker trekkers die zich al ruimschoots bewezen hebben.
Natuurlijk kun je alles kapot krijgen en je moet er ook wat geluk mee hebben, maar ze kunnen heel veel uren maken.

Mij hadden ze toen afgeraden hem (flink) op te schroeven, omdat de versnellingsbak niet het sterkste punt was van deze trekkers, maar dat was ook nog een Mega en geen HiTech.

Het is een keuze om een trekker met zoveel uren te kopen, het risico is groter dat je er iets (groots) mee krijgt, maar het hoeft niet.

150 uur per jaar is niet veel meer, dan kan die nog een poos mee!
+2
valmet6400power
@hooidonk
Met beleid kan er een hoop inderdaad en zonder beleid heel erg weinig! Hij heeft 173 pk op de aftakas en zou af-fabriek 160 pk op de motor moeten hebben dus hij zit ruim in z'n vermogen als je uit zou gaan van 10% verlies. We gaan hem niet terugschroeven en gezien de afwezigheid van overrmatig rook gaan we maar uit van natuurlijke groei door de uren.
We vonden het al vreemd, dat de N142 (vario) die 150 pk heeft 2x zo langzaam van z'n plaats kwam met dezelfde vracht maar na een bezoek aan de waterrem met de 8550 was het antwoord duidelijk haha.

Klopt ja, 6400 heeft nu 12900 uur dus die kan het nog wel een tijdje volhouden. Die hebben we sinds nieuw dus dan is er ook bekend hoe hij behandeld is. Het hoeft geen probleem te zijn om met oud spul te werken als je hoofdtrekker maar wel bedrijfszeker is 😄
Dat is bij ons de N142, die heeft nu 5300 uur.
+1
hooidonk
@valmet6400power
Dat is inderdaad een mooi vrachtje pk's, dan heeft die er wel wat meer dan origineel.
De motoren kunnen het makkelijk aan, die worden ook wel met heel wat meer pk's in de bosbouwmachines gebruikt.
Met een beetje beleid kan het allemaal gewoon heel blijven.

Als je een backup hebt, kan je prima met oudere trekkers werken.
Zeker als je de historie weet, dan weet je wel in grote lijnen wat je er aan hebt.
+3
Koenis
@hooidonk ze lopen goed in die 8550 die van mij geeft ook 175 op de aftakas 🙈
+3
Valtra man
@Koenis ik ken er eentje die aan de dumper stond en nu de kraan verzet. 24.000 hr en 190pk op aftakas. Is nog steeds de persoonlijke trekker van de zaakvoerder de T’s laat ie aan de jongens.
+3
MaxxuM4ever
@Valtra man klinkt als de Scandinavische @Gavrie Willemsen haha. Voordeel van een oudere trekker zonder allerlei vering vind ik altijd dat je beter voelt wat er gebeurt vooral de kont van de trekker. Met een dieplader erachter met niet al te veel oplegdruk is dat zeker wel fijn.
+1
Valtra man
@MaxxuM4ever Grondverzet en liefde voor een youngtimer, maar daar stopt alle vergelijking hoor denk ik.. ☺️
+6
2850Johndeere6R
Zo'n trekker moet je niet verknoeien met zwarte velgen Christiaan gewoon orgineel houden 😉
+2
zettelmeyer
Mooi wit maken! Trekker komt uit Scherpenzeel ofniet
Koenis
+1
Roeldeutzdx
Mooie set rubber er om! Orgineel wit maken👌
+1
Pieter Buren
Mf grijs
Herbert
Ik zeg zwart😄💪
a3vandiejen
WIT..😅👌
Valtra-Fordpower
@eelko Volgens mij heeft deze vroeger als een witte bij Breider gestaan, heb jij daar nog info over? Was dan van @klontje ...
bugo
Als ik die achterwielen zie vind ik rood ook niet misstaan.
+1
Sanderford
Wit! Dat zwarte wordt zo afgezaagd
+3
DANOONTJE POWERR
Doe maar wit, dan kan ik ze ook eens lenen. 😉
Valtra-Fordpower
@DANOONTJE POWERR Heeft voor 10gaats industrie as 😀
DANOONTJE POWERR
@Valtra-Fordpower ik heb veel groter dus dat snij ik er wel uit joh!
+1
O N
Wit met een roden randje ? 😂 Neehj gewoon wit is het mooiste 😉
+1
Valtra man
Mooi wit, dat zwart past niet op deze serie vind ik. Deze is van midden jaren 90?
+2
Johny power
Mooi wit maken, prachtige beul van een trekker!
+3
bob-te-lindert
Staat een stuk beter op deze wielen! Heb er ook nog even naar gekeken, nette trekker!

(klik om te vergroten)

CoenNijenhuis
@bob-te-lindert Ik dacht er al iets aan te herkennen.., dikke trekker was dat!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra Valmet 8550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!