De nieuwe 6185R nog even bekeken vd week. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 18-02-2022 om 18:49:43, met 127 reacties.

John Deere 6R serie

740 foto's van @mdoornekamp

+3
mdoornekamp
De nieuwe 6185R nog even bekeken vd week

Reacties

+1
rickboer blija
Direct maar meegenomen denk?
mdoornekamp
@rickboer blija wel dikke pk's en niet groter/zwaarder dan 6155R. Alleen hoorde ik dat deze alleen als vario leverbaar is. Niet met powr quad. Wij zijn tot op heden nog gewend om te schakelen
rickboer blija
@mdoornekamp weet je toevallig wat deze weegt? Dealer wou ons toen niet een 6155r autopower verkopen omdat deze in alle opzichten te licht was
+2
stannetje96
@rickboer blija die dealer wil niet veel zeker of is dat niet dezelfde als die niet aan combi boosters wou meewerken
rickboer blija
@stannetje96 nee andere dealer
Komt ook wel een zware wagen achter waarvoor (in mijn ogen) de vario ook niet geschikt was. Maar een prijs van een 155r tegenover ene 175r was wel fijn geweest
mdoornekamp
@rickboer blija mijn 6155R met handbak weegt al 7900 kg. Wel met steekassen trouwens.

Ik heb zelf 2 x een 6155R vario op demo gehad. En had beide keren het idee dat de vario moeite had met het vermogen. Bak wordt ook wat warmer dan mijn eigen powr quad. En vario trekker had ook meer moeite om achteruit de bult op te komen. Ook doortrekken naar 54km/u kost meer moeite. Ploegen niet geprobeerd met 5 schaar. Maar ook dan heb ik twijfels

De 6175R en daarboven lijken een stuk sterker op de vario. 6215r vario die we op demo hadden was ook echt sterk. Achteruit de bult op met SR 6600 zonder moeite. Ik heb mijn dealer ook wel eens gevraagd wat het verschil is tussen de kleine en grote vario 6 cil. Maar die blijven me het antwoord schuldig
+1
johndeere 2650
@mdoornekamp schijnt dat de nieuwe rijhendel toch een stuk fijner is
+1
StevenBomers
@mdoornekamp de nieuwe 185 heeft een zwaardere AP dan de 155 voorganger. Wij hebben vorig jaar een 175 op demo gehad en die kon echt niet mee komen kwa trekkracht tegenover de 6930/7810. Viel ons bar tegen, 215 heel stuk beter. Daarnaast vind ik het vrij forse trekkers voor het vermogen wat ze hebben.

Heb afgelopen week ook met de nieuwe 185 en 150 gereden. Viel me niks tegen zo 123
mdoornekamp
@StevenBomers
Quote:
zwaardere AP

Ok. Mijn dealer kan me er altijd maar weinig over vertellen. Maar die 6155R ap vonden wij tegenvallen. 2 x geprobeerd
+1
Mauritsdb
@mdoornekamp ik ken een bedrijf met 2 6155R die allebei op 710/70R42 banden staan met dezelfde 3assers. Aan de waterrem hetzelfde vermogen. De ene een ap de ander een pq. De powrquad is volgens de chauffeurs minder sterk.
mdoornekamp
@Mauritsdb
Quote:
powr quad minder sterk.

Ok. Dat zijn weer hele andere verhalen. Wel dikke banden. Maar dat past kwa ruimte wel. Ik heb ook nog wel wat ruinte over met 710/70r38.

Valt mij altijd mee hoe snel ik 54 km rij met Beco 220 erachter.
john deere 7810
@mdoornekamp

toch keer tijd voor een autopower 😛 😛 Ben benieuwd hoe dit model gaat lopen in nederland. de 155r's zijn populaire modellen en worden meestal goed gebruikt.
+1
mdoornekamp
@john deere 7810 155 doet het bij mij ook gewoon erg goed. Geen onverwachte reparaties.
+1
2850Johndeere6R
@mdoornekamp net wat voor jou denk?
zettelmeyer
In Emmeloord?
+1
mdoornekamp
@zettelmeyer @hobbyboer klopt. Emmeloord. Donderdag in Groningen maar toen moest ik op klus.
hobbyboer
Kon je hem niet dichter bij huis bekijken?
GoVario
Veel grote verschillen naast de 'gewone' 6R? Dashbord in de stijl lijkt mij ook wel wat, geeft het nog een wat ruimer gevoel in de cabine nu je geen dashboard heb?
mdoornekamp
@GoVario ja nog wat meer zicht langs stuur/motorkap. Ik kijk bij mijn 6155R ook niet vaak naar het dashboard. Meer naar de display opzij
GoVario
@mdoornekamp

Oke, zicht was opzich al niet redelijk slecht bij de grotere 6R (zicht op de hef vind ik een minpunt), weet niet hoe dat bij de kleinere was maar dat zal ongetwijfeld ook niet slecht zijn geweest. Verder is dit dus eigenlijk een update van de huidige 6R zonder grote verrassingen?
mdoornekamp
@GoVario ja beetje update inderdaad. Vooral veel elektronische dingen. En meer vermogen in de lichtere ( gewicht) types. Daarnaast is nu 1000E aftakas mogelijk
GoVario
@mdoornekamp

De keuze is inderdaad groot bij de 6R familie. De 185 is nu wel een mooie maat trekker erbij. De stap tussen de 175 naar een 195 was toch net een maatje te groot.
mdoornekamp
@GoVario 6165R is er ook nog. Ik vond de 6175R altijd wel fors van formaat
GoVario
@mdoornekamp

Natuurlijk hangt dat eraf wat met wat voor werk je doet. Ik rij normaal met een 6195R. Afgelopen voorjaar hadden we een 6175R erbij omdat we wat trekkers te kort kwamen. Maar voor een tripple maaier of 36m3 tank is dat toch een maatje te klein. Dan ben ik toch blij met m'n 195.
mdoornekamp
@GoVario collega heeft nu ook een 6195R. Trekker doet echt goed kwa prestaties. De eerdere 6175R viel wat tegen. Maar die 175 is ook al 1 van de oudere serie. En nog wat elektronisch gekloot mee gehad. Toen trok ie helemaal niet meer.
arjanvw
@mdoornekamp is dit nu de eerste JD die 1000E heeft? Wel een mooie trekker. Beetje de tegenhanger van de Claas Arion 660. Die is ook 185pk en met boost 205 en alleen in vario verkrijgbaar. Of heeft de JD meer vermogen?
mdoornekamp
@arjanvw 1000E kon alleen vanaf de 6175R. De groot frame 6 cil. Nu ook 4 cil en "kleine" 6 cil.

John deere heeft wat meer boost. De 6185R gaat tot 234 pk. Mijn 6155R is ook al 202 pk volgens boekje.
arjanvw
@mdoornekamp dan is die wel wat meer mans. Vermogen zonder boost wel 185? Wij gebruiken de 1000E best veel, dat is voor ons wel een voorwaarde om dat te hebben.
+1
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
vermogen zonder boost wel 185

Ja denk rond 200 bij 1900 toeren. 185 pk bij 2150 toeren. Mijn 6155R is 170 zonder boost.
Ao140
@arjanvw waarvoor gebruik je 1000e dan allemaal? Voor de ladewagen of iets dergelijks?
+1
arjanvw
@Ao140 voor de mesttank vullen, zaaien en soms rotorkopeggen als de omstandigheden het toe laten.
+1
Ao140
@arjanvw ja zo, best handig dan idd als je eraan gewent bent
bartjuh
@mdoornekamp 1000e kon ook op de 7030 toch?
@bartjuh ja dan had je 540e 1000 1000e bij de "oude" r series zoals 6210R die hadden 540 1000 1000e
+2
Mauritsdb
@arjanvw 1000E was eerst alleen vanaf de 6175R verkrijgbaar
+1
deutz110
Dit lijkt me n mooie vervanger voor de 6150 bij me op t werk
mdoornekamp
@deutz110 234 pk als je alles eruit perst. Dan vlieg je door het land met de Pottinger. Eigenlijk wil ik ook niet zoveel pk's voor de Strautmann s hebben.
+1
JD3010
@mdoornekamp dan koop je een maatje kleiner. Ik was niet uitgenodigd. 🤗
mdoornekamp
@JD3010 stond op de groenoord site. Of hebben ze je gebant.

6155R of 6165R is mij sterk genoeg. Diesel prijs is ook geen grap meer aan.
+1
JD3010
@mdoornekamp Ja klopt, maar daar kijk ik niet veel op. Ik hoor ook niet tot de doelgroep.
Mauritsdb
@mdoornekamp tussen de 6R185 en 6R 165 zit ook nog verschil kwa intercooler. De 185 heeft weer de extra ventilator die horizontaal ligt zoals bij de 6155r voor 2018.
deerefan
Prachtige bambi, zou een herder wel super mooi bij staan 😀
verwijderd
arjanvw
@PieterA oké, dat maakt wel verschil.
+2
Ao140
Prachtig ding om te zien👌
mdoornekamp
@Ao140 ze hadden deze wat breder op spoor gezet. En knap op de banden natuurlijk.
Ao140
@mdoornekamp aha, ja dat maakt een trekker echt. Zie je ook wel eens anders bij demo trekkers, staan ze op smalle bandjes 🤦‍♂️
rickboer blija
@mdoornekamp breder spoor doet meer dan je denkt, levert veel stabiliteit op
mdoornekamp
@rickboer blija ik heb trekkers ook vrij breed staan. En daarom de 6155R op steekassen. Is amper meerprijs.
+1
rickboer blija
@mdoornekamp 330 euro meende ik bij mf, nog geen dag spijt van gehad
Valtra man
@mdoornekamp wat is je wielspoor dan als je zegt ‘breed’?
+1
PieterA
@Valtra man 190 + 65 = 255 cm. Beetje de maximale breedte in Duitsland dacht ik. Dat is standaard bij de 2e-hands Deutzen waar ik vorig jaar ben wezen kijken (allemaal TTV 6190; allemaal op 190 spoorbreedte.
+2
mdoornekamp
@Valtra man @PieterA Achter 195 + 71 = 266. Voor 205+54 dus die loopt er mooi binnen. En een draaicirkel van een 4 cil
+1
PieterA
@mdoornekamp Mooie breedte. Bij onze brede wielen trekkers alles achter op 2,05, maar dat is omdat dat goed past bij de spuitpaden in de gewassen. Dat is voor het mooie te breed spoor voor een 4-schaar of een kipper met wat kortere dissel.
rickboer blija
@mdoornekamp die van ons is 285 breed achter, dus dan is wielspoor 285-71=214?
Voor zou ik niet precies weten, hij stuur in iedergeval scherper dan de 7485 maar minder krap dan onze claas. Onze claas kon ik met de triple altijd in 1x omzetten op de hoeken van het perceel
+1
mdoornekamp
@rickboer blija 214 zal wel ongeveer klopen dan. Dat is ook vrij breed. Wel mooi stabiel en je rijdt niet over de wiers met de binnenkant van de banden. Besturing stel ik zelf altijd nog wat scherper. Vaak zit daar nog wel wat verbetering in. Soms voor spatborden beetje anders afstellen
+1
rickboer blija
@mdoornekamp stuurafstelling is wel goed gedaan, wij hebben ook een slag bredere wielen voorop. En met de ladewagen kunnen we vaak al niet scherper de bocht om
+1
Hurli356
Trekker oogt mooi in verhouding zo
Johny power
Mooie trekker. Op deze trekker zitten nieuwe verbreders van het spatbord, of lijkt dat maar zo
+1
mdoornekamp
@Johny power deze verbreders zijn nieuw voor de kleine 6 cil. Totaal al 270 breed op de spatborden. Zo hou je de boel mooi schoon
Johny power
@mdoornekamp Dat is ook een mooie voor uitgang, eerst waren ze nooit breder te krijgen. Worden deze trekker ook nog in het pq geleverd of is dat niet mogelijk?
@Johny power deze alleen in ap volgensmij
967BJW
Een mooie facelift de nieuwe reeks. Maar het had nog beter geweest als ze het dak en de lichten kregen zoals de nieuwe 7r en 8r...
JD 6430 The Best
@967BJW leuk dat smaken zo verschillen, ik ben juist blij dat het dak hetzelfde gebleven is😁 Nog een zwarte wrap over de groene spiegels en hij is af👌
mdoornekamp
@JD 6430 The Best die groene spiegels is nog wel wennen .
Valtra man
@mdoornekamp bij personenwagens en vrachtwagens betalen ze extra om de spiegels meegspoten te hebben in de koetswerkkleur. Hier mag het dan weer niet 🙂
mdoornekamp
@Johny power powr quad is op de meeste modellen nog leverbaar. Alleen de zwaarste types van deze serie niet
Johny power
@mdoornekamp Bij de 150 r ook niet?
Maar komen die nog wel ff gaat die optie nooit komen. Gaat u dan toch een x op de vario overstappen😉
+1
mdoornekamp
@Johny power ja ooit zal ik wel aan de vario moeten. Maar voor ons simpele zware werk gaat een powr quad nog prima. En gewoon de laagste kosten/uur
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
ja ooit zal ik wel aan de vario moeten

Jij hebt het ook echt wel zwaar denk ik.
Je kunt je laatste 6155 ook eens echte uren op rijden net als bij de 7810.
En niet elke keer net voordat de knap komt inruilen
+2
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
net voordat de knap komt

Inruilen net voordat de banden af zijn. Ik hou niet zo van reparatie en onderhouds kosten. En heb daar ook niet zoveel tijd meer voor.
+1
@Fendt926Driver Denk je dat dat altijd goedkoper is?
Fendt926Driver
@MaartenMandemaker hij zucht bijna dat hij een trekker met vario transmissie moet kopen in de toekomst.
Dan is mijn advies koop de laatste schakelbak en rij daar meer uren op dan inruilen als de banden glad zijn.
Hoeveel vertrouwen heb je in je merk dat ze voor de reparaties weer weg moeten zijn.
De voorlaatste 6155R heeft nog geen 3 jaar bij hem gedraaid volgens mij
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver weet je wel hoe duur banden zijn tegenwoordig? En hoe duur een onderhouds monteur is? Ik moet de kosten wel een beetje laag houden. En restwaarde van dit soort trekker s is gewoon erg hoog. Bovendien had ik geen lucht remsysteem op de oude R. Dus moest ik hem wel inruilen
Fendt612e
@mdoornekamp
Groot gelijk heb je, we hebben ook vario maar alleen met mesten heb ik er echt gemak/ voordeel van. Rest is prima te doen zonder,
J asper
@Fendt612e Rap inruilen voor een pq weer, als je er voor de rest toch niks aan hebt kun je die mest ook zat zonder wegrijden dat wil ook prima😜
mdoornekamp
@J asper
Quote:
rap inruilen

Op de 2e hands markt is het vaak ook net wat je tegen komt. En wat er bij je dealer staat. Prijsverschil met een powr quad is ook al wat kleiner dan nieuwe. En mest rijden en maaien gaat wel mooi met een vario.

Als ik een nieuwe trekker bestel en ga alle opties aanvinken, gaat de prijs zomaar 20.000 omhoog. Dat vind ik persoonlijk nog wel een beetje zonde van mijn zuur verdiende centjes
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
zonde

Ligt er wel aan of je het nodig hebt. Wat doe je met een airco? Ja/Nee.
Fendt612e
@J asper klopt wil ook prima, maar met bemesten zie ik vooral voordeel.
+2
@Fendt926Driver Jong rijden heeft wel het voordeel dat je eigenlijk geen onkosten hebt, en je kunt ze in de eigen gebrek verzekering doen. Wij hebben de 2 hoofdtrekkers ook nieuw gekocht, maar je weet gewoon wat ermee gebeurt is, en we hebben er nog niks mee gehad op regulier onderhoud na. Werkplaatstarief is ook niet misselijk, en een setje nieuwe banden is ook 10000 tegenwoordig. Gebruikte trekkers zijn ook duur, dus denk dat de afschrijving niet zo erg hoog is.
+1
J asper
@Fendt926Driver Hij krabbelt al terug van zijn anti vario geloof, geef hem nog 3 jaar dan rijd hij ook met een Fendt rond Huub 😜😂
mdoornekamp
@J asper
Quote:
Fendt

Ho ho, John Deere maakt ook vario s
+2
johndeere6230
@mdoornekamp

Die gaan nog langer mee ook 😜😂
+2
case 745 xl
@johndeere6230 weet er 1 met 24000 uur 👌👌👌
johndeere6230
@case 745 xl

Dat redt de gemiddelde fendt niet met 1 a 2 vario's 😅
+1
@johndeere6230 weet een 6920 autopowr die z'n 3e bak had in 6000 uur 👌
+1
case 745 xl
@MaartenMandemaker 20 serie auto Power was geen beste maar van de 30 serie is goed.
+2
@case 745 xl Klopt, was ook meer om te ouwehoeren. De 1 rijd 15000 uur met een bak, de andere ramt hem binnen 5000 uur aan mosterd.
+1
case 745 xl
@MaartenMandemaker klopt met fendt net zo de 1 heeft hem met 6000 uur eruit. En een ander met 18000 uur
+1
@case 745 xl Ja, met schakelbak of powershift ook zo. Sommigen krijgen alles kapot
case 745 xl
@MaartenMandemaker klopt een bak moet ook de tijd krijgen om te schakelen. Van een powerquad word vaak gezegt dat ze stug schakelen. Dat geeft de bak ook de tijd om te schakelen en daarom hoor je ook bijna nooit dat die stuk zijn. De fendt trekkers uit de 300 serie schakelden enorm lekker en vlot en volgens mij hebben die nu bijna allemaal laat van de syncromessen.
+1
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @case 745 xl:
De fendt trekkers uit de 300 serie schakelden enorm lekker en vlot en volgens mij hebben die nu bijna allemaal laat van de syncromessen.

Reageer @case 745 xl









J asper
3u geleden

-->



Rapporteer aan admin
Stuur persoonlijk bericht

Kopieer link




Na 30 jaar en 15000u mag het ook wel eens 😅
+1
case 745 xl
@Fendttrisixfan klopt maar de meest halen de 15000 uur niet zonder problemen
+1
Fendttrisixfan
@case 745 xl maar de 10000 wel
@case 745 xl Ja de synchomesh moet de tijd hebben om de tandwielen op gelijke snelheid te krijgen. En ze zijn niet bedoeld om op af te remmen. Hij moet vanzelf in de versnelling lopen. Sommigen hangen aan de pook alsof hun leven ervan af hangt
JD3010
@MaartenMandemaker M'n spuit schakelt het best in de achteruit, die is als enige niet gesynchroniseerd.👋
johndeere6230
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
De 1 rijd 15000 uur met een bak, de andere ramt hem binnen 5000 uur aan mosterd

Dat is zeker zo, het is over algemeen wel een gegeven dat die fendt bakken er sneller uit liggen, mede door de 2 groepen die je hebt en dus moet overschakelen, wat nog wel eens wordt vergeten. Verder zul je mij weinig slechts erover horen zeggen, was ook meer ouwehoeren
J asper
@mdoornekamp Oja die met nep Fendt rijhendel 😜 Je krabbelt nu al terug van je anti vario geloof dus nog even ook van je jd geloof😜
+3
johndeere6230
Quote Reactie van @J asper:
Oja die met nep Fendt rijhendel

Beter doordachte hendel 😜
+2
valmet6400power
@Fendt926Driver
Of gewoon leasen en elke 3 jaar een nieuwe. Dan is je inruil trekker nog veel waard en zijn de banden waarschijnlijk ook niet glad 👌
Als je weet hoeveel uur je gemiddeld maakt per jaar is het bedrag per uur wel uit te rekenen..
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Of gewoon leasen en elke 3 jaar een nieuwe. Dan is je inruil trekker nog veel waard en zijn de banden waarschijnlijk ook niet glad

En waarom zie ik dat bij jou op het bedrijf niet gebeuren dan?
Is toch veel goedkoper volgens jou?
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver je moet wel uren draaien, dan is zo'n constructie wel voordelig. Valmet6400power haalt wss die uren niet. Bovendien gaat een Valtra veel langer mee
+1
valmet6400power
@mdoornekamp
Haha als ze bij ons te gast zijn dan is 20000 uur wel het doel en gezien de aandacht en onderhoud die ze krijgen moet dat ook wel lukken inderdaad 😄
+1
mdoornekamp
@valmet6400power
Quote:
20.000 uur

onderhoud is behoud. En als je wat minder afhankelijk bent van een trekker, kun je er ook meer uren op draaien en iets meer risico hebben dat ie een keer uitvalt. Ik heb zelf trouwens maar 3 trekkers waar we alle werk mee doen
+1
valmet6400power
@mdoornekamp
Klopt! De hoofdtrekker moet het gewoon doen en als je het onderhoud bijhoudt dan gaat er hooguit iets stuk wat buiten je macht ligt. Voor de rest is er altijd wel een mouw aan te passen.

Wij deden het voorheen ook met 3 maar sinds de 8550 er is en we de Case nog hebben met inruilwaarde 0 maar wel nieuw gekocht hebben we er 4. Maar de Case heeft afgelopen jaar maar 35 echte uren gemaakt zag ik toevallig vorige week. Dus eigenlijk doen we nog steeds met 3 trekkers het meeste 😄
+2
mdoornekamp
@valmet6400power haha. 35 uur is wel heel weinig. De 6155R draait 1400 uur/jr. De 6630 dikke 500 uur. En de 7800 ook wel dik 600.
+1
stannetje96
@Fendt926Driver omdat hun waarschijnlijk 10.000 uur doen met een set banden en @mdoornekamp veel minder met al dat gerace voor die karren/dumpers het hele jaar rond. Ook draaien ze veel minder uur in een jaar
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Als je veel uren maakt zeker, maar jij doet net alsof @mdoornekamp te bang is om te investeren in een vario.

Over ons dan. Wij hebben niet net zoals jij zelf rijdende machines oftewel trekkers in overvloed en voor de uren die we maken is 1 trekker met vario en minder dan 10.000 uur (5300 uur namelijk) voldoende om het bedrijf te laten draaien. Wij maken nog lang geen 1000 uur per jaar met alle trekkers samen dus waarom moeten wij dan precies nieuwe trekkers gaan leasen?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
jij doet net alsof @mdoornekamp te bang is om te investeren in een vario

Hij zegt toch.
Ooit zal ik wel aan de vario moeten.
Dat lijkt mij met frisse tegenzin
+2
valmet6400power
@Fendt926Driver
Zolang ie geen Fendt gaat rijden heeft hij in ieder geval nog keuze..
Fendt926Driver
@valmet6400power hij zegt zelf dat john deere in de grotere series geen schakelbak blijft aanbieden.
+2
mdoornekamp
@Fendt926Driver wel powrshiften denk ik. Zoals de e23 in de 8400R. Daarmee trek je net zoveel als een F 1050
rommert14
@mdoornekamp lijkt mij ook veel fijner dan zo'n stugge schakelbak
mdoornekamp
@rommert14
Quote:
stugge schakelbak

Nadeel van de fulltime powrshiften is dat je vaak alle versnellingen bij langs moet . Dus 10 keer opschakelen voordat je 40 rijdt. Dat is met de direct drive ook een beetje zo
+1
rommert14
@mdoornekamp en volgensmjj is het bij de 20 serie ook nog zo dat je met hetzelfde pookje van rij richting wisselt 🙈 maar wel ruig materiaal, onze loonwerker heeft een 8420
2850Johndeere6R
@mdoornekamp Direct drive rijd ook wel monster mooi hoor, al eens mee gereden?
+1
Fendttrisixfan
@2850Johndeere6R direct drive vind ik de minste bak die ze in het gamma hebben, is ook de moeilijkste te verkopen bak op 2de hands markt heb ik het gevoel.
Idee van bak opzich is goed maar is gewoon kut dat iedere versnelling moet doorlopen worden
mdoornekamp
@Fendttrisixfan wij hadden direct drive in de 6175R sleepslang trekker van collega. Maar vond de trage bediening ook grootste probleem
2850Johndeere6R
@mdoornekamp GOED instellen van die bak is wel een kunst ja.
mdoornekamp
@2850Johndeere6R
Quote:
instellen van de bak

Op automaat wou de DD alleen bij 2000 toeren opschakelen. Had alles op eco en 1200 toeren staan, maar niks hielp. Dus altijd vol gas optrekken en brandstof verbranden
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Vooral de groepenschakeling met transport vind ik een ergenis
2850Johndeere6R
@Fendttrisixfan Het is ook de jongste bak en die moet nog wat ge finetuned worden. Als je kijkt naar wat de vario's al voor ontwikkeling hebben ondergaan dan is er nog ruimte voor de DD-bak
2850Johndeere6R
@Fendttrisixfan En het scheelt dat ik toen misschien wel geen Vario ervaring had😬
Fendttrisixfan
@2850Johndeere6R DD bak is ondertussen toch wel al wat jaren op de markt, en zijn wel wat ombouws voor geweest maar het bedienings principe is al altijd hetzelfde gebleven
+1
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Nadeel van de fulltime powrshiften is dat je vaak alle versnellingen bij langs moet .

Ik kan nog alles overslaan wat ik wil, ook van voor- naar achteruit.💪
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp tuurlijk.
Je hebt met geen van 2 ooit gwerkt maar weet het al wel 🙈🙈🙈
+2
StevenBomers
Quote Reactie van @mdoornekamp:
trek je net zoveel

Ik durf wel te zeggen dat een 8400R E23 het vermogen een stuk beter op de wielen overbrengt dan een 1050. Maarja dat willen sommige niet weten
mdoornekamp
@StevenBomers jd 8400r is ook iets meer dan 400 pk meen ik. En die e23 bak is ook voor het rendement ontwikkeld. Bovendien is de voorwiel aandrijving van de Fendt voor een groot deel hydraulisch
+1
StevenBomers
@mdoornekamp ja wel wat meer en is ook echt gebouwd voor Max efficiëntie met trekwerk kwa gewichtsverdeling(motor helemaal op de vooras, bak nog voor de cabine), weinig verliezen in de bak etc.

Voorwielaandrijving van fendt deels hydro zou kunnen. Weet wel dat die automatisch in en uitschakelt
+2
PieterA
@Fendt926Driver Ik vind het steeds omruilen zo'n gedoe. Dan maak je een aanpassing en dan ruil je hem na een paar jaar weer in en dan weer vanalles aanpassen. Mij niet gezien, koop liever in 1 keer een goede.
Johny power
@mdoornekamp Nog echt schakelen is ook leuk. En je kan meer vermogen op de grond brengen. Kan je met zo'n pq ook beter de kuil op komen? Heb even uw foto's door gekeken( paar honderd)😅 maar liever geen vario als ik zo even las?
+1
mdoornekamp
@Johny power kuil opkomen zal niet veel verschil maken.

Wij hebben de trekkers niet extreem sterk of zwaar voor onze werkzaamheden. De 6155R ( enn7800) kunnen de werkzaamheden goed doen maar heeft ook niks over. En het is allemaal dom trekwerk. Dan geeft een vario toch een beetje meer verlies op de aandrijflijn. En een vario voegt ook niks toe in ons werk. Wss moet ik dan een type zwaarder kopen met vario. En dan praat je toch over een hele meerprijs.
+2
claasfendt
@mdoornekamp je hebt een goede redenatie, hier zie je veel loonwerkers full options trekkers kopen en de helf van de tijd hangt er een zandkar achter dat kan met een simpele schakelbak en mechanische hydrohandels net zo goed denk ik dan
+2
mdoornekamp
@claasfendt ik verbaas me er ook over dat er nog zoveel Fendt profi plus verkocht worden. De meeste chauffeurs weten niet eens hoe al die functies werken. Laat staan dat ze het gebruiken.
Ruben-Wind
@mdoornekamp is dat zoveel anders als met de andere luxe trekkers dan?
+3
JD3010
Quote Reactie van @claasfendt:
de helf van de tijd

En de andere helft vd tijd? 😉
JD3010
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En gewoon de laagste kosten/uur

Wat is je kostprijs dan per draaiuur van je trekkers?
967BJW
@JD 6430 The Best Het kan wel dat ze na 3 jaar het dak en de lichten mee aanpassen
joozt
Mooie trekker! Zijn de led werklampen ook standaard nu? Viel me vd week op dat JD nu andere ledlampen gebruikt dan de eerste serie led werklampen op de R’s volgens mij! Zag een 155R staan (nog van voor de facelift) maar wel met het type werklamp zoals op bovenstaande foto!
+1
mdoornekamp
@joozt ja andere led lampen. Lijkt wen beetje raar met de oogjes. Halogeen kan trouwens ook nog steeds
mdoornekamp

Demo fahren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!