Foto van een John Deere 6620 SE bezig met bietenland omploegen. Foto is geplaatst door Ramon_7206 op 20-02-2022 om 22:27:48, met 34 reacties.

John Deere 6620 SE

+2
Ramon_7206
Foto van een John Deere 6620 SE bezig met bietenland omploegen

Reacties

MaxxuM4ever
Zit hier dan ook een handbak in zoals de 4 cilinders?
mdoornekamp
@MaxxuM4ever denk gewoon 4 traps powr quad
J asper
@mdoornekamp Zonder knopjes op pook dan? Want lijkt me een 6.10 pook in te zitten.
+1
Ramon_7206
@J asper is indd een powrquad de powershift is een aparte pook
eenvoudigste bak geloof ik
+1
mdoornekamp
@J asper ideaal zo'n 6010 pook. Hier zijn 6910 trekkers wel omgebouwd van knopjes naar pook
J asper
@mdoornekamp Wat is daar het nut van dan🤔 Had er zeker geen hekel aan maar meerwaarde zie ik er ook niet van in.
+1
mdoornekamp
@J asper knopjes geven storing. En knoppen op de pook gaan stuk. Hendel werkt altijd
+1
J asper
Quote Reactie van @mdoornekamp:
knopjes geven storing. En knoppen op de pook gaan stuk.

Kwaliteit hoor ik al wel😅😜
JD3010
@mdoornekamp ..... en veel sneller door de versnellingen heen.
JarnoDrenthe
@mdoornekamp paar knopjes vervangen kost de kop niet , vind ze zelf wel fijn werken
+2
JD3010
@JarnoDrenthe maar niet als je de hele dag van 4 naar 1 naar 4 en weer terug moet. Dan is zo'n lange hendel veel makkelijker.
Hurli356
@JD3010 rijdt inderdaad wel fijn, zeker als je de pook ver weg hebt staan is de handel mooi bereikbaar
+2
StevenBomers
@Hurli356 bij de bediening van hefinrichting zitten ook nog knopjes voor de powrshift binnen handbereik
+1
Hurli356
@StevenBomers ja weet ik, maar kon met de handel altijd zeker zo lekker werken, ging blindelings
+1
mdoornekamp
@StevenBomers tuimelschakelaar wisselt nog wel eens van plek door de jaren heen. Tussen hef en versnellings pook vind ik mooist
StevenBomers
@mdoornekamp ja voor de hefschuif zegmaar en niet ernaast wat de 30series hebben
+2
mdoornekamp
@StevenBomers ja de latere 20 series zat ie perfect. 30 serie en R naast de hef
Ramon_7206
@mdoornekamp hier zit op de hefschuif is geen premium e
+3
Fast Eddy
@StevenBomers

Ja naar links of naar rechts tuimelen werkte mooier als tegenwoordig naar voor of achter tuimelen.
+2
StevenBomers
@Fast Eddy ben ik met je eens.
Quote Reactie van @JD3010:
4 naar 1 naar 4
mag/kan dat in 1 beweging?😳
+2
RaHeados
@ronald-deutz-fahr koppeling er bij lijkt me niks raars aan denk, met knopje kan je ook koppeling er bij en door drukken. Doe het zelf wel eens bij de 6610 en 6410, 6410 met 2 hendels en 6610 met knopje op 1 hendel.
JD3010
@ronald-deutz-fahr Tuurlijk, waarom niet? Als je dat in 1x doe, dan slaat die de tussenliggende versnellingen over.
+1
mdoornekamp
@JD3010 maar dan krijg je wel een beetje een dreun in de bak. En als je het vol gas doet is de dreun nog harder.
JD3010
@mdoornekamp Er zit ook nog een koppelingspedaal in de trekker. De E groep gebruik ik zelden, van D4 gelijk naar de F1.
Met aardappels poten is het gewoon irritant als ik in de A4 rij en dan op de kopakker keren in de C groep.
+1
mdoornekamp
@JD3010 ja wij deden vroeger ook wel van 4 naar 1 . Maar toch wel wat voorzichtiger geworden. 7800 al 2 keer boutje gebroken. 14.000 uur🤔
+4
JD3010
@mdoornekamp Dan is een Autopowr veel beter voor je.
+1
mdoornekamp
@JD3010 praat geen poep🤐
@JD3010 weet ik niet, zo technisch ben ik niet. Meeste trekkers nemen zelf even de tjjd als je bijv 3x op het knopje drukt. Maar Indd die dan die versnellingen overslaat is het niet zo kwalijk
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Hier zijn 6910 trekkers wel omgebouwd van knopjes naar pook

Kan dat bij de (eerste) 20-serie ook?
Doen ze dan alleen de powershift of ook de vooruit/achteruit ombouwen van elektrisch naar mechanisch?
En is dat nog wat betaalbaar?
Of kun je beter zo heel af en toe een schakelaartje vervangen?

Zelf heb ik er in 2002 nog naar gevraagd bij aanschaf van onze 6220, omdat ik de sleuf in de zijconsole nog had zien zitten bij een andere trekker, maar werd toen geantwoord dat dat 'niet leverbaar' was en ombouwen "moet je niet willen".

Achteraf viel het ook best mee met mijn elektronica-angst, slechts 1 keer de tuimelschakelaar vervangen, de drukknopjes zijn de originele nog en de vooruit/achteruit ook (de modificatie, pookje wissellen voor de nieuwe met dat groene 'N' lampje, heb ik niet gedaan).
+2
mdoornekamp
@hobbyboer 20 serie kan niet keer omdat die een ander systeem van schakelen heeft. Bij de elektrische 10 hebben ze gewoon een stelmotor op de bediening van de bak gezet. Misschien dat een 20 SE nog meer op een 10 lijkt dat het wel kan.

Bij de 6600 wou de bowden kabel van de hendel ook wel een keer breken. Dat is duurder dan een knopje. @ronald-deutz-fahr het van 4 naar 1 schakelen is niet zo goed voor de bak. Net als terug schakelen bij 2500 toeren. Dan breken de m6 boutjes onder in de powr quad deksel. En dan loopt je olie eruit.
+2
john deere 7810
@hobbyboer

10 serie geeft nog wel eens een storing. af en toe een stappenmotor. maar soms ook een verbindingsstuk in de kabelboom. maar snap niet dat er mensen huiverig voor zijn. want die knopjes gaan lang mee en kosten zijn niet veel. tuimelschakelaar gaat ook wel eens maar dat maakt veel verschil hoe de rest van het dashboard er uit ziet.... zand hebben ze een hekel aan.
20 serie met nieuwe quadrand wil nog wel eens het kabeltje onder de schakelpook doorschuren door het vele heen en weer gaan op een klein stukje.

kan er wel meteen in komen dat mechanisch veel sneller is waardoor het prettiger werkt.

de 20 serie se heeft nog wel een mechanische 1,2,3,4

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6620 SE ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!