Foto van een New Holland T 7.235. Foto is geplaatst door stevenb op 02-03-2022 om 20:57:45, met 34 reacties.

New Holland T 7.235

+2
stevenb
Foto van een New Holland T 7.235

Reacties

+1
oanejorrit12
Tank even vol vijzelen?😜😜
+1
stevenb
@oanejorrit12 klopt 🤠 daar zitten weer 450 vrachten in 😂👍
+1
valtraaa
Zware bemester? Je hebt er aardig wat ijzer bij aan hangen😆
+1
stevenb
@valtraaa bemester is 2000kg, maar zonder dat gewicht is het geklapper op de trekhaak veels te gek.

Met een beetje gewicht blijft hij mooi rustig en wordt er niks gesloopt 😂👍
+1
SJB533
@stevenb
Herkenbaar. Als de Peecon omhoog kwam, kwam het trekoog van de BSA ook omhoog. Scheelt wel weer draaien aan de steunpoot 😂 Hingen bij ons een aantal Ford voorzetgewichten boven de dissel, die net genoeg waren.
+1
Pieter Buren
@SJB533 wij hebben vorig jaar ook een rekje met gewichten onder de tank gemaakt. Zo'n schijvenbemester weegt nogal wat in vergelijking met een tobroco. En dan is het ook nog maar een 3 meterse.

(klik om te vergroten)

stevenb
@SJB533 is ook wel begrijpelijk, zo'n kletsplaat weegt natuurlijk niks in vergelijking met zo'n Bemester 😂👍
SJB533
@stevenb
Wij hadden geen ketsplaat hè... BSA gekocht met bemester...
stevenb
@SJB533 Achsoo, ik bedoelde ermee te zeggen dat de tank waar ik mee rij al 31 jaar oud is en destijds qua gewichtsverhouding niet berekend was op dat gewicht achterin 😂 met een topdruk cilinder etc heb je dat geklapper tegenwoordig niet meer 👌👌
hooidonk
@valtraaa
Op die plek doen ze ook maar voor de helft mee, om gewicht op het trekoog te krijgen.
Maar zie ze maar eens vooraan kwijt te raken.
Baltus_steyr
Je komt in iedergeval geen pk's te kort voor de tank 😬 dit is toch een 10 kuubs tank?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Baltus_steyr:
Je komt in iedergeval geen pk's te kort voor de tank

Vaak kom je grip te kort.
Pk s is wel op te lossen door zachter te rijden.
Merk wel dat 14kmh bemesten met 7.2m brede vredo ook best wel pk s nodig is om binnen een 40m op die snelheid te komen vanuit stilstand.
Gelukkig regel ik met de vario dan de aftakas toeren ook wat terug anders zou je bijna met 50m³ per ha beginnen de eerste meters
+2
deJong
@Fendt926Driver gewoon nooit stilstaan met bemesten🤔 anders de doorvoer/injectie. klep even een stukje dicht
+1
Fendt926Driver
@deJong op de 2 percelen van samen 20 ha bemest ik maar 1 breedte naar achter.
Dus land opdraaien.
Bemester uitklappen.
Achteruit naar de kopakker en strak aan de scheiding beginnen.
Dat gaat niet rijdend...
Dat is na de omkeer bedienen alle hens aan dek en rijden.
Maar de 750 toeren aftakas met 1400 toeren op de motorhelpt ook niet echt om alle pk s in het vooronder wakker te maken.
Maar 540 zit er niet op🙈
2850Johndeere6R
@deJong Of als er nozzels in zitten een kleinere er in doen, maar dat kost wel een hoop capaciteit 🙈
stevenb
@Baltus_steyr klopt helemaal, Had er altijd een nh 6080 voor maar de grond hier trekt zo verdomde zwaar dat deze ervoor toch echt een verademing is, int voorjaar gaat er een 5 meter Bemester achter die er goed diep door moet en dan krijg je hem wel aan het zweten 😂😂
+1
deJong
@stevenb in het voorjaar wanner het nat was wel gas der op. Maar in de zomer ging dit perfect.

(klik om te vergroten)

+1
stevenb
@deJong poah, die fendtjes met zo'n uitlaat zit een geweldig geluid in 😍😍
Baltus_steyr
@stevenb op wat voor grond zitten jullie? Hier gaat mijn slootsmid bemester er prima door . 6 meter bemester met 9 kuubs tank en 100 pk. Maar dat zal ook wel komen omdat we zandgrond hebben en de grond nu wel zacht is! 😁 😁
new holland koen
@Baltus_steyr Hoe hard rijd jij dan?
Ik kwam hier donderdag niet boven de 7,5 km per uur uit op zandgrond met 6,2 meter bemester, 11 kuub ton en bijna 120pk.
Nu helaas de hoge stukken weer klaar dus wachten tot het verder droogt.
+1
Baltus_steyr
@new holland koen weidepercelen bemest ik wat minder en moet ik een versnelling hoger hebben en iets meer vaart , rond de 9 km pr uur. Met een volle tank moet ik wel met vaart beginnen en kan aardig de gang erin houden. Zodra ik de tank halfvol heb kan die het goed baas. Maaipercelen rij ik weer een versnelling lager rond de 6 a 7 km per uur en dan kan die het makkelijk doen!
+1
deJong
@new holland koen even een powerboxje op die nh laten zetten. Vliegt hij zo naar 170/180 pk als je een iets duurdere hebt kun je kiezen hoeveel vermogen je hem geeft doormiddel van een afstandsbediening sleutelhanger. Kost de wereld niet maar je hebt wel een wereld meer plezier met de 6030👌👌
new holland koen
@deJong Ik zeur er ieder jaar weer over maar ik krijg vaders niet om helaas.
Kan bij de dealer maar bijvoorbeeld agrichip eventjes laten komen lijkt mij ook wel wat.
Denk dat je hem dan niet meer terug kent.
En als hij niet meer altijd 110% hoeft te trekken zal ook wel veel diesel schelen dus het kan echt wel uit denk ik, zeker met deze diesel prijzen.
+2
Fendt926Driver
@new holland koen als het jou trekker was mocht je er mee doen wat je wou.
Maar nu als het mis gaat komt de rekening bij jou vader.
Hier willen ze ook wel van alles.
Mag.
Maar koop dan zelf eerst er een trekker voor
deJong
@Fendt926Driver volgens mij hadden we een 1100 euro per trekker zon luxe powerbox per 6030 die we op het loonbedrijf kregen ook liep er een 6080 dat was een wereld van verschil. Dan is zon 6030 een luie bak🤣
ford8630power
@deJong ik zou dan niet zo'n powerbox doen maar de software aan laten passen, schijnt beter voor de motor te zijn.
+1
deJong
@Fendt926Driver het is nu ook niet zo dat je het vermogen uit de tenen van die trekker haalt. Hij is er wel gewoon voor gemaakt.
new holland koen
@deJong De t6030 en t6050 zijn voor zover ik er van op de hoogte ben exact hetzelfde, de t6070, 6080 en 6090 zijn wel iets zwaarder gebouwd.
Maar van een t6030 is dus prima een t6050 te maken en misschien ook wel wat meer.
+3
Fendt926Driver
@deJong de kleinsten uit een serie kun je wel iets bij geven.
Maar de grootsten groter maken is gevaarlijker.
deJong
@Fendt926Driver wij zetten ze dan wel eens voor de opraapwagen een krone 350 oid op de max (180 pk) maar anders was het niet nodig meestal werden ze voor andere klussen gebruikt.

Je kunt ze verder prima wat bij geven zonder schade.
EA_MF
@Fendt926Driver die vlieger gaat lang niet altijd op. Goede (chip)tuners weten wel wat verantwoord is voor de trekker.
stevenb
@Baltus_steyr wij zitten op dalgrond, die rommel trekt gewoon zwaar, vooral het bouwland na flink wat regen dat lijkt wel beton 😂
Baltus_steyr
@stevenb dan is wat extra vermogen wel fijn.!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7.235 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!