Vanmorgen dit beertje even goed wakker gemaakt uit z'n winterslaap.  Wat hadden we er een prachtig weer bij!

Massey Ferguson 155

+15
hooidonk
Vanmorgen dit beertje even goed wakker gemaakt uit z'n winterslaap. Wat hadden we er een prachtig weer bij!

Reacties

+6
Hidde Gröniger
Mooie combinatie
+6
Hannesman
Ha mooi de ton Dr achter👌 prachtige trekker altijd
+6
MF_3050_gek
Mooi hoor, was lekker weer om wat te doen!
+8
a3vandiejen
Alles is mooi achter deze trekker..
+3
Sojaboontje
Moet eigenlijk een Jako tank achter.
+3
hooidonk
@Sojaboontje
Die trekken veel te licht, hij moet wel wat te doen hebben natuurlijk. 😜
+3
Sojaboontje
@hooidonk Trek je de handrem toch een stukje aan 😁
+1
hooidonk
@Sojaboontje
Ohja, goeie tip!
Zal het onthouden voor de volgende keer 👍🏼
+2
vjenneMFfan
Mooi plaatje! Weet je hoeveel m3 die tank is?
+1
hooidonk
@vjenneMFfan
Dankjewel!
Ik dacht dat hij 8 kuub is.
+4
mf 35x
Geweldig
+2
Massey 2705
Gaat vast ook nog lichter sturen met een volle tank in de boven trekhaak ?
Mooie foto zo in het geheel !👍
+1
hooidonk
@Massey 2705
Hij stuurde inderdaad wel een heel stukje lekkerder zo.
Zou bijna daarvoor die tank er achter willen houden, maar dat is ook weer zo onhandig.
+3
Towaberg
T is nog geen woensdag!!!!
+1
hooidonk
@Towaberg
Sorry Ward, zal ik hem weer verwijderen?
Het moet geen overdosis worden natuurlijk, daar krijg je hoofdpijn van. 😉
+2
Baltus_steyr
Ketsplaat eraan en gaan met die banaan!!!
+2
hooidonk
@Baltus_steyr
Goed plan!
Ik hoop dat die tijd weer eens terug komt, goede herinneringen aan!
Baltus_steyr
@hooidonk ik hoop het ook, alleen mag ik lang blijven hopen denk ik 😅
+1
Prachtige trekker. Ook multi power of gewoon een 8 bak?
hooidonk
@MaartenMandemaker
Dankjewel Maarten!
Hier ligt helaas(?) een 8-bak in.
Ik heb wel eens overwogen er een Multipower bak in te bouwen, ik mocht hem toen zo omruilen bij een exportbedrijf. Maar dan klopt hij niet meer met het serienummer, dus heb het toen niet gedaan.
Zo'n 8-bak is wel weer onverwoestbaar en iedereen kan er mee rijden. Alleen het terugschakelen moet je even aan wennen.
+1
Pauls
Quote Reactie van @hooidonk:
Zo'n 8-bak is wel weer onverwoestbaar en iedereen kan er mee rijden. Alleen het terugschakelen moet je even aan wennen

Ja en de 3de vinden was altijd heel gedoe, die is bij onze 185 niet versleten geraakt 😉
wel mooie combi
hooidonk
@Pauls
Ja, en die moet je met terugschakelen juist het vaakst hebben.
Het was inderdaad even oefenen en sorry zeggen, maar inmiddels ben ik aardig trefzeker.
+1
Sojaboontje
@hooidonk Bij jou zit de 2 en de 3 net omgewisseld zeker?

(klik om te vergroten)

+2
Hidde Gröniger
+1
hooidonk
@Sojaboontje
Ja klopt, die trekker heeft hetzelfde schakelpatroon.
Zo kun je inderdaad ook de goeie series van Eicher herkennen.
+2
Sojaboontje
@hooidonk Deze is in de basis ook een 8x2 bak met een extra hoog/laag, en de 3 en 4 zijn gesynchroniseerd.

En ik maar denken dat je de goede series herkende aan het rode plaatwerk. 🤔
+1
hooidonk
@Sojaboontje
Oh zo, dat lijkt me niet verkeerd rijden. Is dit een eigen bak van Eicher?

Haha klopt, maar sommige zijn incognito 😉
+1
Sojaboontje
@hooidonk Nee de tussenbak komt bij ZF weg.
+1
@hooidonk Oke ik heb nog nooit met een 8 bak gereden. Onze 148 en 165 hebben beide multi power. Dat bevalt me wel goed, wel handig dat je even sneller of langzamer kunt. Dit is ook geen hardloper zeker? Wel een lief model, motorkap net even lager dan een 165
+1
Hidde Gröniger
@MaartenMandemaker is volgensmij een 135 motorkap die verlengt is bij de accubak
hooidonk
@Hidde Gröniger
Zou heel best kunnen, dat hield de kosten het laagst. En jij kunt het nu nog goed vergelijken 👍🏼
hooidonk
@MaartenMandemaker
Ja, wat dat betreft is Multipower zeker een pluspunt. Op een moderne trekker zou je ook niet meer zonder powershift willen.
Mochten we elkaar een keer ontmoeten en de 155 is in de buurt, dan moet je maar eens kennis maken met een 8-bak.

Dit is helaas geen hardloper, de 30 haalt hij niet eens volgens de GPS van de telefoon.

Ik ben wel blij met de lagere motorkap. Ik las hier namelijk een tijdje geleden dat een trekker pas een echte trekker is, als de achterwielen hoger zijn dan de motorkap. En nu redt hij het net 😆
+1
@hooidonk We kunnen samen wel een leuk rijtje neerzetten, 148 155 en 165 😄. Waar moet je aan wennen met terugschakelen? De 6 bak schakelt met opschakelen best goed, met terugschakelen even dubbel cluchten. Alleen even rekening mee houden dat ze in de lage stand van de multi power niet afremmen op de motor.

Het schijnt ook uit te maken of het een Franse of Engelse is volgens mij. Sommigen lopen maar 25 en anderen lopen bijna 40. Onze 148 loopt 37 en de 165 gaat de 40 voorbij.
+2
hooidonk
@MaartenMandemaker
Ja, dat wordt inderdaad wel een mooi rijtje, klinkt als een plan 😉
Ik moest vooral wennen aan het dubbelclutchen, tussengas geven en om de 3e versnelling te vinden.
Onze 35 had enkel handgas, daarmee heb ik het terugschakelen eigenlijk nooit geleerd.
En verder eigenlijk alleen met nieuwere trekkers gereden.

Ik heb één keertje met een 148 met multipower gereden, maar daar kun je prima aan wennen.
Die liep ook op of over de 40.
Over de 40 met de 165 is helemaal een flinke gang! 💪🏼

Het zou heel goed kunnen dat het land van herkomst uitmaakt, de Franse Inters lopen ook zo langzaam.
Het is allemaal net Lego, het past allemaal op elkaar, dus vaak is er wel wat aan te doen.
Maar het is niet even een klein klusje.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!