Foto van een Fendt Accessoires  toch maar eens proberen voor de 900.Maar nog vindt ik het aan de zware kant

Fendt Accessoires

+1
Fendt926Driver
Foto van een Fendt Accessoires toch maar eens proberen voor de 900.
Maar nog vindt ik het aan de zware kant

Reacties

+1
Fendt926Driver
1800 kg zwaar.

(klik om te vergroten)

Dit moet een 900 toch wel in de fronthef kunnen hebben?
+4
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr zal ook wel kunnen.
Maar voor het gewone werk vindt ik ze te zwaar.
Komt voor de 916 met kuilvastrijden.
+1
langeslagdiesel
@Fendt926Driver jou punt op een andere manier benaderd: ik zelf rijd al een aantal jaar de kuil aan met een verdichtwals in de fronthef. Een kemp met een klompen wals noem ik het maar. Dit om de druk per 4 kante cm zo hoog mogelijk te krijgen. Nou waren een paar jaar terug de banden redelijk kaal qua nokken. En reed ik eenmaal op hoogte bijna altijd met 4 wd aan. En dat ging aardig goed. Nu ben ik afgelopen jaar van trekker gewisseld op de kuil. Was mx 120, nu mx 170. Dat is iets zwaarder maar niet zo gek veel. Wel heb ik nu weer banden met Max nokken. Als ik zie hoeveel makkelijker ik nu me benodigde verdichting haal en wanneer ik 4 wd nodig hebt om op de kuil te komen is dat een wereld van verschil. Alleen door de hogere punt belasting per 4 kante cm. Je moet dus nogal wat extra gewicht in de strijd gooien om met brede kale banden deze zelfde verdichting te krijgen in het zelfde aantal werkgangen. Ik ben er wel achter gekomen dat je eigenlijk met ploegbanden moet aanrijden om het grootste effect te hebben van je beschikbare kilo’s. Kijk je naar een compacter op een vuilstort dan werkt dat eigenlijk volgens dat zelfde principe. Ook rijd ik zo veel mogelijk met 4 wd uit. Dat beetje slip wat je dan creeer, daarmee verdeel je ook je gewas onder je wiel. Dat komt de verdichting ook zeker ten goede. Ik ben niet zo’n fan van dood gewicht aan een trekker hangen. Je hele aandrijflijn heeft daar extra van te lijden. Daar kom je pas achter als het spul wat in de uren raakt.
+1
Fendt926Driver
@langeslagdiesel we gaan nu ook van kale 600 naar 540 met nokken voorop de 916.
Dus dat moet wel goed komen.
Maar afgelopen jaar de 1300kg nog afgekoppeld omdat de 600 voorbanden in de kuil wegzakten toen de 2e snede over de natte 1e snede moest. De achterbanfen met dubbellucht bleef er wel boven op
Dus met druk komt het dan wel goed
langeslagdiesel
@Fendt926Driver als je dat hebt meegemaakt. Dan is druk het inderdaad het probleem niet.
JD BORN 2 FARM
@langeslagdiesel Klopt helemaal, bij mijn kameraad kan de dubbel lucht ook op de ploeg banden. Zodat ze toch nog kunnen vastrijden terwijl ze de ploeg banden er ook al onder hebben. Op de kuil is het eigelijk het meest ideale
+1
hermanjohndeere
@langeslagdiesel theoretisch gezien werkt voor het beste verdichten spuitbanden. Alleen in de praktijk is dat wel te smal. Maar inderdaad grote nokken hebben echt wel met de verdichting ook al denken sommige mensen van niet.
@langeslagdiesel met die theorie zou een shovel op van die blokbanden (weet niet hoe die heten) Maar matig verdichten? Of compenseert het weer omdat die banden wat stugger en vaak smaller zijn?
+1
langeslagdiesel
@ronald-deutz-fahr bandenspanning en stugheid in een wiellader band zorgen er voor dat de band weinig vervormd. Anders ligt hij zo op zijn kant met vrachtwagens laden bijvoorbeeld. Dus op de kuil ook veel kilo’s op weinig oppervlakte.
+1
huub
Als je zwaar trekwerk, ploegen of woelen, doet met een 900 dan is 1800kg niet gek.
+3
Fendt926Driver
@J asper potverdorie.
Dat is mijn oude.
Die heb ik ingeruild op de 926.
Heb er 13.000 voor gekregen met 9285 uur op de teller.
Kon hem 3 jaar terug weer terug kopen voor 27.000 ex btw.
En dan nu 51.000 vraagprijs incl btw...
Poe wat een geld....
J asper
@Fendt926Driver vragen en krijgen…..🙈
+1
ralphhonda
@Fendt926Driver Is toch bar. Werd voor 10 jaar terug geen ruk voor gegeven. Moet je nou zien... Maar dat is met je 900's ook zo. Als je die nu nog moest kopen, werd je er ook naar van.
+3
dx11
Quote Reactie van @ralphhonda:
Is toch bar. Werd voor 10 jaar terug geen ruk voor gegeven. Moet je nou zien

Daarom hou ik de 10006 tot ik hem om niet kan inruilen op een nieuwe ttv 🤣
Fendttrisixfan
Deze stond te koop zonder de topstangbevesting zeker?
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan hoezo zonder topstang bevestiging??
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver stond deze niet bij Pim Pijnenburg te koop?
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan inderdaad.
Stond te koop
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver de houder voor de topstang was er toch niet bij van die?
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan de kunst stof cat 3 kogel was er af.
Zat een ijzeren cat 2 kogel aan gemaakt
dx11
@Fendttrisixfan stond ook nog een zwaardere
Fendttrisixfan
@dx11 ja had ik ook gezien, heb er wel over getwijfeld 😅
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan voor de 936 kan ook prima een 2500kg blok.
Dan heb je (bijna) alle soorten fendt blokjes
+1
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver ja weet het, maar zitten eerst nog wat noodzakelijkere kosten aan te komen, dus blok mag even wachten
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan ook prima.
Iedereen weet voor zich zelf het beste wat er wel en niet kan.
Deze was niet duur.
En mijn zoon heeft hem gekocht ik niet
Ritchie
Slechte tijd om zo'n stuk ijzer te kopen 😜
Fendt926Driver
@Ritchie in oekraiene trekken de boeren het oud ijzer zo van de straat.
Zou niet weten waarom het anders een slechte tijd voor is.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Accessoires ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!