Bos uit Bathmen in de mest met hun mooie Ploeger trike. Foto is geplaatst door pekkerietfan op 06-03-2022 om 08:42:03, met 15 reacties.

Ploeger AT4103 (overige zelfrijders)

pekkerietfan
Bos uit Bathmen in de mest met hun mooie Ploeger trike

Reacties

Terwisscha
Zit er veel verschil tussen een Ploeger en een Vredo/ Verveat?
pekkerietfan
@Terwisscha Zo op het oog, natuurlijk vooral tussen Vredo als 4wieler en vervaet/ploeger als 3wieler, verder qua tankinhoud wellicht wel. En natuurlijk veel technische details. Dit bedrijf had vroeger een Challenger en vandaar dat ze snel terecht kwamen bij Ploeger.
CaseCS130
@pekkerietfan Ploeger bouwt nu ook een 4 wieler en nog een 5 wieler. In de tijd dat het nog terragator was zat het verschil vooral in de aandrijving, hydrostaat vs power shift en later cvt meende ik.
EA_MF
@Terwisscha grootste verschil is de aandrijflijn (ploeger CVT, Vervaet hydrostaat)

Vredo kun je als hydrostaat en als CVT krijgen. Veruit de meeste vredo’s in Nederland zijn hydrostaat.
CaseCS130
@EA_MF alleen die 7 serie van Vredo kun je met cvt krijgen zeker?
+1
EA_MF
@CaseCS130 klopt, en die zie je in Nederland weinig. Is een CVT die door vredo zelf ontwikkeld is.
CaseCS130
@EA_MF Ja al eens wat over gelezen idd. Vind het wel prachtige dingen om te zien, staan mooie filmpjes van op youtube. Maar die nieuwe 4 wieler van Ploeger ziet er ook goed uit. Ik vind het knap dat die fabrikant zo snel die dingen op de markt zet ook al is het een doorontwikkeling van Terragator.
Terwisscha
@CaseCS130 @EA_MF Dat zijn ook wel lompe dingen hoor poe.
Hydrostatische aandrijving van de Vredo is het zelfde principe als de vloeistof koppeling van een Fendt? En wat is dan het voordeel t.o.v. cvt?
+1
EA_MF
@Terwisscha hydrostaat is gewoon een hydrostaat, dr zit een hydro pomp aan de motor en een hydro motor op de as en dat is je rij aandrijving. Voordeel is dat die 100% traploos is (meestal wel een veld en transport groep).

Het rendement van een CVT is meestal groter, doordat die gedeeltelijk mechanisch is. Nadeel daarvan is dat je iets beperkter bent in de plaatsing van de motor ten opzichte van de assen. Dat zie je ook terug in het ontwerp van de Ploeger en Vervaet. Bij Ploeger ligt de motor midden onder de cabine, terwijl die bij vervaet aan de linkerzijde ‘naast’ de cabine ligt.
Terwisscha
@EA_MF ahha daar ging ik de mist in. Dank voor de uitleg👍
SJB533
@EA_MF
Een hydrostatische transmissie is in principe ook een CVT, maar dan 100% hydraulisch 😉
reinder-mf
@Terwisscha ze zijn allemaal te zwaar voor verdichtingsgevoelige kleigrond 😜😜
Terwisscha
@reinder-mf Laat staan veengrond. Ieder z'n ding maar liever niet op mijn grond.
Maar ja welke grond is niet verdichtingsgevoelig Reinder?
+2
reinder-mf
@Terwisscha volledig gelijk. Ook zandgrond is gevoelig. Machines worden gewoon veel te zwaar. Je ziet ook op veel te veel plekken water op het land staan. Als het water niet wil zakken wil een plantenwortel ook niet lekker zakken

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ploeger AT4103 (overige zelfrijders) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!