Foto van een Zelfbouw Zelfgemaakte constructies, oude veewagen van een klant omgebouwd tot een balenwagen. De bodem was doorgerot en was aan de smalle kant. Nu gelijk verlengt van 6.5m naar 7.0m en ve

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

+5
Inter-844s
Foto van een Zelfbouw Zelfgemaakte constructies, oude veewagen van een klant omgebouwd tot een balenwagen. De bodem was doorgerot en was aan de smalle kant. Nu gelijk verlengt van 6.5m naar 7.0m en verbreedt naar 2.55m. Rondom nieuwe verlichting en een leuk kleurtje zodat die er weer jaren tegen kan. Gelijk maar getest met deze super zware lading.

Reacties

+4
Inter-844s
Nog wat fotos van het process. Ook de remmen omgebouwd van een oploop rem naar hydraulische remmen.

(klik om te vergroten)

Gister avond even een rondje gereden om te kijken of alles werkt naar behoren. Kan de wagen mooi volgen met de breedte lampen voor en achter.

(klik om te vergroten)

Kan net mooi in de geisoleerde werkplaats staan met deze koude dagen.

(klik om te vergroten)

Nieuwe dissel gelast omdat de oude te kort was waardoor je met scherp draaien de wagen raakte met de achterbanden

(klik om te vergroten)

Alleen de hoofd balken en assen zijn hergebruikt de rest allemaal vervangen.
+1
hooidonk
Mooi project!
Was dit nou uiteindelijk goedkoper dan een oude vrachtwagenaanhanger opzoeken?
+3
Inter-844s
@hooidonk Denk dat je ongeveer op de zelfde prijs zit als een gebruikte vrachtwagen aanhanger, maar een vrachtwagen aanhanger is veel zwaarder als deze wagen en staat waarschijnlijk op stugge dubbellucht banden. Deze wagen weegt niet veel en staat op brede banden en heeft nu weer nieuwe verlichting en verf. En deze wagen was er natuurlijk al dus om nou een andere te kopen om deze niet meer te gebruiken is ook weer zo wat. Je kon de bovenbouw van de veewagen eraf halen en hem dus eerst ook al als platte wagen gebruiken alleen de bodem en draagbalken waren gewoon slecht door altijd maar onder de stront te zitten.
+3
hooidonk
@Inter-844s
Dat is inderdaad de afweging, dan had je inderdaad de wielen over moeten zetten,

Maar mooi dat hij weer een goede bestemming heeft gekregen! 👍🏼
cyrus-van-gelder
@Inter-844s ik heb de foto's en de uitleg even goed bekeken
  • 😉😉😉😉😉 Dit staat me wel aan hoor.
    Zoals ik wel vaker zeg kan ik het altijd waarderen als er zelf iets bedacht/ gemaakt word. Hydraulische rem is idd wel verstandig ja.
    Eventjes een vraagje: is het al gelukt om er een kenteken op te krijgen? Dat kon ik namelijk niet gewaarworden uit het verhaal. Is gewoon uit nieuwsgierigheid hoor
    • 😉😉😉😉

+1
Inter-844s
@cyrus-van-gelder Zoals ik begrepen heb is die nog in behandeling, maar als die er niet doorkomt dan moet er een identiteits onderzoek gedaan worden en krijg je hem alsnog.
cyrus-van-gelder
@Inter-844s ja hoor. Dan krijg je em alsnog. Als je er maar een chassis nr hebt.
Soms vragen ze om een foto van de zijkant van de kar. Vroegen ze mij ook om.
Het was toen zo maar voor elkaar.
+1
wim-same
@Inter-844s Valt mee, dan vragen ze opnieuw naar foto's, mits je voor 31 december aangevraagd heb. Dat heb ik ook met één mest strooier en 2 trekkers gehad. Ik moest ook in januari nog andere foto's sturen. na een paar dagen toen toch de kentekens gekregen.
+2
wim-same
Mooi gemaakt hoor. Miedema krijgt concurrentie bij jullie. ha ha
Wimariete
Netjes
Towaberg
Mooi resultaat 👌
Hurli356
En nu nog op kenteken krijgen?
Inter-844s
@Hurli356 Dat is in behandeling.
BuvaM
Mooi gemaakt.
Moet deze met beleid beladen worden, kan teveel gewicht achterop of in de midden een te grote doorbuiging veroorzaken?
Inter-844s
@BuvaM Te grote doorbuiging van het frame niet, maar ik zou niet zware kuilbalen allemaal aan één zijkant twee hoog laden en aan de andere kant niks zegmaar. Meestal zet je de wagen toch tussen de balen en laad je dus sowieso van twee kanten. Met afladen hetzelfde.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zelfbouw Zelfgemaakte constructies ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!