Foto van een Deutz D8006. Vandaag de Deutz weer uit de winterslaap met de wallenfrees! Mooie lichtgewicht combinatie zo!

Deutz D8006

289 foto's van @deutzisthebest

+6
deutzisthebest
Foto van een Deutz D8006.

Vandaag de Deutz weer uit de winterslaap met de wallenfrees! Mooie lichtgewicht combinatie zo!

Reacties

+1
wim-same
@deutzisthebest Het lijkt wel of dat dit een vrij smalle wallenfrees is ?
+2
deutzisthebest
@wim-same

Werk breedte is ongeveer 1,2 meter. Kan de deutz al goed aan torren!

De meeste rillen slootvuil kan je in 1x weg krijgen. Grote hopen riet moet je 2x doen. Dan gooit ie het net ernaast weer neer. Vooral als er weinig bagger inzit of je snelheid te laag is
+1
wim-same
@deutzisthebest Dan was mijn wallenfrees breder die ik vroeger had.
+1
deutzisthebest
@wim-same

Deze frees komt ergens uit de jaren 80, is helaas niet helemaal leesbaar meer op het typeplaatje.
Hoe breed werkte die van jou?
+1
wim-same
@deutzisthebest Weet ik ook niet precies meer. Was een oude Bos wallenfrees.
+1
deutzisthebest
@wim-same

Ook een rode nog zoals deze?
+1
wim-same
@deutzisthebest Ja, ook nog een rode, maar nog met stalen wielen
+2
draaipiet
Ik heb ook met zo een frees gewerkt, inderdaad een rode. ongeveer 1980 / 1985. Waar ik mee werkte leek inderdaad iets breder. Standaard waren ze met metalen loopwielen met banden was een optie. Ik werkte met een 1000 toeren aftakas. Voor mag je inderdaad wel wat gewicht hebben want als hij een flinke hoop tegen komt hebt die wel de neiging om de neus om te trekken. Als je het typeplaatje schoon maakt en met wat talkpoeder kan je soms de slagletters wel lezen
+1
wim-same
@draaipiet Ik denk dat ik dan dezelfde wallen frees had Piet
+1
wim-same
@wim-same Wiel op de neus was ook een optie.
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
dezelfde wallen frees

Dat denk ik ook, ik vond dat mooi werk, maar je kon de drago dan ook wel op zijn knieen krijgen
+1
deutzisthebest
@draaipiet

Precies het stukje bij het bouwjaar is eraf. Na de 8 houdt het op.
+1
deutzisthebest
@draaipiet

Had je niet met stalen wielen dat die vrij snel de grond in duiken? Vind het voordeel van luchtbanden dat je een hoop gewicht erop kan laten lopen wat weer scheelt voor de hef en trekker.
+1
draaipiet
Quote Reactie van @deutzisthebest:
stalen wielen dat die vrij snel de grond in duiken

Vond ik meevallen, het scheelt al heel veel als je de wielen goed afstelt. Je kon hem krijgen voor 540 en 1000 toeren aftakas. het verschil zat in de V-snaar poelie. Ik hield hem vaak goed op toeren dan verdeelde het mooi op het land
+2
wim-same
@draaipiet Dit was mijn wallenfrees.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

draaipiet
@wim-same Prachtig
+1
draaipiet
@wim-same Tiger en Rubin?
+1
wim-same
@draaipiet Ja klopt Piet. De Same Tiger six 105 en de Same Rubin 135. Maar 100 pk had je eigenlijk toch wel nodig hoor.
+1
wim-same
@wim-same Verder was het ook wel lekker dat er een 6 cilinder voor staat met vier wiel aandrijving. 6 cilinders zijn langer, en mede met de vier wiel aandrijving zorg je er voor dat de kop niet de slootkant in getrokken werd.
+1
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
mede met de vier wiel aandrijving zorg je er voor dat de kop niet de slootkant in getrokken werd.

Als hij zijn neus toch wil omtrekken (tijdelijk) een lagere versnelling pakken maar wel je toeren houden, dan heb hij meer tijd om het vuil weg te vreten
+1
wim-same
@draaipiet Maar bij ons was dat dan meestal wel op een slappe plek. dus gewoon doorgaan was dan toch de juiste oplossing.
+1
deutzisthebest
@draaipiet

Dat is mijn ervaring ook. Goed op toeren houden en niet te bang zijn voor een beetje snelheid met riet of veel plantmateriaal.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D8006 en hebben de trefwoorden poseren en Wallenfrezen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!