Nou is datzelfde ding achter hey vliegwiel alweer naar de kl#ten .....!!!En onderdelen natuurlijk niet te krijgen hier.....🤨

Giant 452T

+1
John k
Nou is datzelfde ding achter hey vliegwiel alweer naar de kl#ten .....!!!

En onderdelen natuurlijk niet te krijgen hier.....🤨

Reacties

casejxu
Ziet eruit alsof er heel woest gesleuteld is🤣😅
+1
John k
@casejxu 😄😄😄, ik had de homefarm opgebeld dat ik geen tijd had om hem te fixen dus halen ze hem daar los......
+1
John k
Rubberen verbindingsstuk tussen hey vliegwiel en de pomp

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

casejxu
@John k is wel heel extreme. Eerder gebeurt?
John k
@casejxu ja, een jaar terug. En dat draaid gewoon 1 kant op . Als het teveel vibreert ofzo?
+1
BuvaM
@John k Het lijkt erop dat de splinebus met het rubberen dempingsdeel niet klemvast op de spline-as van de pomp gemonteerd is.
Wat is daarvan de reden?

Vermoedelijk kan het niet anders ivm montage: rubber deel aan vliegwiel monteren, vliegwielhuisflens monteren, pomp insteken en pomp bevestigen?
Droge verbinding tussen splines is ongunstig. Splinevertanding centreert door flankhoeken, centrering is een toepassing als deze niet nodig.
Als deze werkwijze en gedachte juist is lijkt dit niet de optimale constructie: beweging ontstaat op de plek waar die in een aandrijving als deze niet hoort.

(klik om te vergroten)

bartjuh
Laten jullie hem veel stationair draaien? Hierdoor kan een motor wat gaan "klapperen" waardoor die koppeling snel kapot kan gaan.
Of misschien 1 van de verstuivers slecht dat de motor daardoor niet mooi soepel loopt?
John k
@bartjuh gebruiken hem alle dagen voor allerlei klusjes dus ja, staat ook wel stationair te draaien
+1
bartjuh
@John k bij mijn vorige schaffer heb ik 't ook gehad. En dat stationair draaien kon een oorzaak daarvan zijn volgens de monteur
John k
@bartjuh zal eens kijken wanneer die klaar is. Misschien het toerental iets verhogen of de motorsteunen checken
JohnDeere5085
@John k zal wel te maken hebben dat pompen niet belast worden en ie daardoor klappert stationair?
John k
@JohnDeere5085 ja, geen idee, denk dat we het daar moeten zoeken anders ben ik bang dat het zo weer raak is
@John k de nieuwere zijn anders volgens mij, wij hebben hem afgelopen winter kapot gehad, maar ze hadden nu een ander model flexkoppeling als dat eruit kwam. Dus misschien zijn ze ook wel beter
remco rooks
@bartjuh als ik soms zie hoe die Thaler shoveltjes klapperen bij stationeer toerental ja dan vraag ik ook wel eens af hoe lang dat goed gaat... iets meer gas bij en het is over
+1
john deere 7810
@remco rooks

Daar noem je er ook 1 op.... hebben we niet de beste ervaring mee om het zo maar te zeggen.

maar zou inderdaad goed controleren en misschien giant nog wel even bellen om te vragen wat vaak een probleem/oorzaak van is.
remco rooks
@john deere 7810 hier veel van aan het lopen die thaler,s. naar mijn idee zijn zeker de iets oudere moddelen wie nog volledig rood waren uitstekend goed. gemaakt van veelal componenten van kramp dus onderdelen is geen probleem. kubota en perkins motoren vrijwel geen gelul mee. nieuwere zitten kwa vermogen op de wielen eigenlijk iets aan de krappe kant om onder de emisie normen te blijven.
huub
Quote Reactie van @remco rooks:
als ik soms zie hoe die Thaler shoveltjes klapperen bij stationeer toerental

Die hebben ook Yanmar motoren. Kubota's in bijvoorbeeld Giant of Schäffer lopen veel rustiger.
remco rooks
@huub thaler heeft ook wel Kubota motoren en ook wel Perkins, hoe kleiner het motortje hoe gekker het word....
john deere 7810
@remco rooks

helemaal rood geen ervaring mee. we hebben alleen een aantal rood/grijze (nog) lopen.
remco rooks
@john deere 7810 nog? Dat betekend dus dat ze eruit gaan? Helemaam rooie zijn wel beter maar de grijze doen het hier ook goed
+1
john deere 7810
@remco rooks

die wat er lopen zijn de klanten wel zat van.. maarja ze hebben ook meerdere wensen he.
+1
Jan mf6465
Het zal niet voor niets zijn dat er een ander model voor is nu. Staat alles wel goed uitgelijnd? Anders blijf je problemen hebben
john deere 7810
@Jan mf6465

uitlijnen zal wel niet? of zit het niet gewoon stomp voor elkaar?
+1
@john deere 7810 uitlijnen kan niet, is gewoon in elkaar schuiven, met een stuk of 6 bouten heel de behuizing en pomp aan de motor schroeven en klaar, is opzich zo gepiept zo'n koppeling wisselen, alleen de shovel staat altijd op een onmogelijk plek als die koppeling kapot gaat.
+1
john deere 7810
@Deutz-Fahr-Rijder

ja dat dacht ik al dat het zo in elkaar zat. we hebben er nog nooit 1tje kapot gehad van mustang/manitou. wel bij andere merken zoals quappen enz. dan valt het altijd wel mee inderdaad.

nadeel van die schoveltjes...
laatst zaterdagavond nog een jcb van een klant. lekkage vooraan ergens in het frame... op een onmogelijke plek zoals meestal. naast de kuil in het zandgeul.
Jan mf6465
@john deere 7810
De veegwagens bij ons hebben ook een centaflexkoppeling. Daar heeft de motor in hoogte verstelbare motorsteunen om alles goed op 1 lijn te zetten. Als die een paar mm te laag staan zijn de koppelingen elk jaar kapot. Lijn je alles goed uit, dan gaan ze zeker 5000u mee. De koppeling zelf is niets aan te verstellen.
BuvaM
@Jan mf6465 Dat is niet vergelijkbaar, mij dunkt dat de pomp hier aan vliegwielhuis bevestigd is.
En Centaflex is een merknaam van verschillende typen koppelingen waardoor een beoordeling met alleen die naam niet mogelijk is.
rommert14
@john deere 7810 wij hebben het 1 keer gehad op kerstavond om 5 uur in de middag, ik reed over een hobbel en boem, motor uit en alle stroom eraf, hadden toen nog maar 1 weidemann op de hoofdlocatie, dat was mooi klote toen 😅
BuvaM
Dit is er één met klem splinebus, ook Centa

(klik om te vergroten)

florisrobben
Is de pompas niet ingelopen, dat heb ik wel eens gehad bij z'n giant

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant 452T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!