Mooi weer om lekker binnen te klussen aan de ferguson alle lekkages verhelpen. Kan ik ook meteen onder het dashboard komen om de lampjes te vervangen.

Massey Ferguson 168

+6
John89
Mooi weer om lekker binnen te klussen aan de ferguson alle lekkages verhelpen. Kan ik ook meteen onder het dashboard komen om de lampjes te vervangen.

Reacties

+5
Massey 2705
Een MF lekt toch nooit wat olie......! Haha 😅
Bij de mijne gaat er altijd weer iets anders zweten , als ik het andere gemaakt heb....
+5
Hidde Gröniger
@Massey 2705 gelukkig is het nog geen ford
+4
John89
@Massey 2705 haha hij was lekvrij maar vorig jaar heeft hij een dag voor de mixer gestaan nou toen werd hij wakker hoor😅
+3
Massey 2705
@John89 ja , bij mij het zelfde hoor....! ze hebben der eigen parkeer plek in de schuur..! Je kan aan de olie vlek op de grond zien wie waar gepaarkeerd staat....! Haha 😅

(klik om te vergroten)

+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @John89:
haha hij was lekvrij maar vorig jaar heeft hij een dag voor de mixer gestaan nou toen werd hij wakker hoor

Een trekker of machine lekvrij houden is geen kunst als je het woord "onderhoud" maar in je DNA zit.😉
Ik duld van geen enkel voertuig of machine een druppel op de vloer.
+2
Massey 2705
@WaterDeutzer je bent op gegroeid tussen de MF,s en Deutzen Nico ! Je maakt me niet wijs dat er bij jullie nooit eens een olie boot van een Perkins in de schuur stond te zweten...!
Die dingen zijn gewoon niet droog te houden , naar mijn mening....! 😉
Zelfs op deze foto zie ik een verdacht plekje....😊

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
Zelfs op deze foto zie ik een verdacht plekje

Ha ha, Jaco. Scherp gezien! Maar Perkins was wel lastig met vooral het vele leidingwerk met conische verbindingen.
O&K kranen was wel moeilijker dicht te houden met de jaren.
+1
Dennis_dB
@WaterDeutzer Dan heb je met de vele Linde's ook wel je werk gehad.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Dennis_dB:
Dan heb je met de vele Linde's ook wel je werk gehad.

Doel je daarmee op lekdichtheid Dennis? Of de omvang van de vloot?
Dennis_dB
@WaterDeutzer Allebei. Een Linde lekt al in folder.
+1
PieterA
@Dennis_dB Dat valt reuze mee volgens mij. De versie met Deutz-motoren niet in elk geval.
Dennis_dB
@PieterA De motors lekken niet snel. De retourslangen lekken wel. Zijn orgineel met van die eenmalig te gebruiken slsngklemmen. Als je die vervangt door normale slsngklemmen scheelt al veel. De orginele slangen naar de rijmotoren staan bij bepaalde series ook binnen 1000 uur de blazen op. Bij de elektrische heftrucks is het beter. Daar zit natuurlijk veel minder hydrauliek op en wordt minder zwaar belast.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Dennis_dB:
Een Linde lekt al in folder.

Dat is nonsens, Dennis. Verkeerde handjes, of het ontbreken daarvan is de oorzaak van lekkages. Maakt dan niet uit welk merk of type machine. Alle voertuigen die de afgelopen 45 jaar grondig door mijn handen gingen en geregeld voor vakkundig onderhoud terugkwamen, waren en bleven daarna kurkdroog. De tranen springen geregeld in mijn ogen als ik zie wat "andere handjes" vaak kunnen mispeuteren.
+1
Dennis_dB
@WaterDeutzer Zelf bij een klant die zes nieuwe kocht in 1 keer enorm veel slangen vervangen in het begin. Ging om 8 tobbers. Een Linde is een top heftruck om mee te werken maar niet om aan te werken.
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Dennis_dB:
Een Linde is een top heftruck om mee te werken maar niet om aan te werken.

Ieder z'n vak Dennis! En het was mijn vak & passie om destijds o.a. bij 1 klant 17 Linde's probleemloos te laten buffelen 6 dagen/week van 7tot7. Helaas zitten er te vaak "onkundige handen" aan machines te "sleutelen" waarmee dan de machine de schuld krijgt als 't snel weer mis gaat.
+1
Dennis_dB
@WaterDeutzer Goed onderhoud is belangrijk en lekkages direct aanpakken voor het een olieboot wordt. De problemen die ik noemde waren bij nieuwe trucks dus heeft niks met onderhoud te maken. Heftrucks maken daar ongeveer 80 uur per week en worden voor de 20.000 uur niet ingeruild.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Dennis_dB:
Goed onderhoud is belangrijk en lekkages direct aanpakken

Klopt, maar nóg belangrijker: hydrauliekolie & alle filters tijdig vervangen omdat de transmissie daar ook op loopt. Dat "vergeten" de meeste gebruikers, waarna het logisch is dat er lekkages komen. Ook speciale hydrauliekolie vullen die toegespitst is op het gebruik. En dat was bij mij nu net NIET de voorgeschreven olie.😎 Als je zoals ik een allergie hebt voor druppels op de vloer, krijg je dat.😅
+1
Dennis_dB
@WaterDeutzer Volgens mij is 68 olie voor geschreven. Daar wordt Texaco tdh olie gebruikt.
+3
KlaasM
Helemaal lekvrij is vaak een droom is mijn ervaring. Op dit moment hebben we de 4.30 ook voor groot onderhoud in de werkplaats staan. Die lekte her en der ook wel. Het is altijd wel een erg fijn gevoel als je weet een lek heb kunnen dichten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 168 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!