als ik zo kijk warschijnlijk de nieuwe

Fendt Prototype

+3
rubenv
Als ik zo kijk warschijnlijk de nieuwe "kleine" 700 aangezien er ook een grotere 700 in ontwikkeling is
voor een 500 is die te groot en de vooras lijkt het zelfde als die van een S4 of S5
of zal het weer een 600 worden?!?!

Reacties

rubenv
Vergeleken met de vorige prototype foto die ik plaatste komt het asrdig overeen kijkende na de plaatsing van de doppen van de diesel/adblue tank dubbele werklamp aan de knipperlichten
Fendttrisixfan
Word normaal 600
rubencasecs
Lijkt wel een groene mf met die ruimte tussen de motorkap en de kabine
jesperb
Lijkt ook luchtdrukwissel op de achteras te zitten…
rubenv
@jesperb zal wel vario grip zonder het kapje zijn
jesperb
@rubenv zou mooi zijn op de 700 serie!
Fendttrisixfan
@jesperb 99% zeker dat dit geen 700 is, kans zal wel groot zijn dat het ook op de 700 komt
unipower
@Fendttrisixfan 100% geen 700, die hebben niet de 8 gats achteras. De nieuwe 700 gaat ook met variogrip geleverd worden inderdaad
+1
Fendttrisixfan
@unipower 714 en 716 hebben wel 8 bouten op achteras
unipower
@Fendttrisixfan nieuwe gen7 komt niet in de 714/716, dat blijft de gen6. Gen7 worden alleen de zwaardere type‘s 😉
+3
T60401
@unipower Je zou bijna zeggen dat het een vier pitter is. Motorkap is vrij kort daar kunnen ze toch geen 6 pitter in kwijt. Ook is de wielbasis kort.
dutchgamer
@T60401 lijkt mij ook logischer dat het een nieuwe 500 is. Die heeft nog niet de nieuwe grill zoals de 1000 en 900 vario hebben.
unipower
@T60401 Wat ik erover gehoord heb komen er inderdaad ook zwaardere 4 cilinders. Maar heb het ook alleen maar gehoord dus weet ook niet of het klopt 😅
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan steekassen op dit moment niet. 500 met steekas is vandaag de dag ook nog 10 gaats.
worteljcb
Zou wel een forse 500 worden dan. Een 700 short base / wellicht 600 lijkt me logischer
Fendttrisixfan
@worteljcb zoals ik weet 600 tot 200-210pk, 700 tot 300pk
worteljcb
@Fendttrisixfan zou logisch zijn idd
J asper
Dan zal de 500 er wel weer uit gaan 🙈 voor een 316
+1
RaHeados
@J asper 400 terug 🤪
case1155farmer
Het lijk mij zeker geen nieuwe 500 te worden want de banden maat achter 710/70r38 lijkt mij een beetje groot voor een vier pitter.
en nog een ding de nieuwe 700 heeft 3 traptreden en deze heeft er 4
naalduh
Word een 600 met agco power motor
5L 4 cilinder
case1155farmer
@naalduh nee dit is de 728 geworden en er is nu weer een andere nieuwe die er aan komt en dat word waarschijnlijk wel de nieuwe 600 met een 5 liter viercilinder.
naalduh
@case1155farmer klopt nieuwe 600 komt er aan,
Fendttrisixfan
@case1155farmer dit is zeker niet de 728 geworden, is te klein van bouw daarvoor
+1
naalduh
Zo iets word het ongeveer

(klik om te vergroten)

case1155farmer
@naalduh ja die zag ik op facebook ook al voorbij komen
+1
rubenv
@naalduh lijkt mij de vervanger van de huidige 718 tot 724 aangezien dat in europa nogal een populair formaat is lijkt mij dat ze bij fendt echt wel een opvolger maken met gewoon een 6cil
+1
mdoornekamp
@rubenv 10 gats vooras is wel zwaar voor een 4 cil. Maar model lijkt anderzijds wel kort voor een 240 pk 6 cil
rubenv
@mdoornekamp tank is een stuk dunner vergeleken met een 724 s4
hij lijkt wel eem stuk korter of ze hebben de draaicirkel kleiner gemaakt dat zal ook kunne aangezien de 728 ook naar scherp draait

(klik om te vergroten)

case1155farmer
@rubenv op facebook staat op de pagina van trekker dat het een 4 cilinder is en dat het waarschijnlijk de nieuwe 600 gaat worden meer weet ik er ook niet van
+1
Renze
@rubenv dat lijkt mij ook. De Nederlandse pers leest wat fanboys op Tractorum.it speculeren, en brengen dit als waarheid naar buiten.

Nou als dat zo is gaat dat Fendt klanten kosten, veel mensen willen gewoon niet aan de viercilinder op 200pk. En de 516, die heeft nog dezelfde 245 wielbasis als de 400, veel te kort om wat met dat vermogen te kunnen (maar 3cm meer als de 300 serie)

Ik denk eerder dat Fendt zowel prototypes maakt van de nieuwe 514 tot 518 met viercilinder Agco 5 liter en een 15cm langere wielbasis als de oude 500, zodat deze op 2.60 komt. Daarnaast dezelfde achterbrug als 600 serie met Deutz 6.1 of Sisu 6.6 zescilinder van 160 tot 230pk met dezelfde 2.77 wielbasis als de oude 700 serie. (De nieuwe 700 heeft 2.90 wielbasis, de 800 had 295)

Het gat in prijs, formaat en stabiliteit wordt anders te groot tussen 600 en 700, en dat gat is al te klein tussen 300 en 500.

Fendt heeft ook drie transmissies, de ML90, ML140 en ML180 in dit bereik, ik denk dat de ML90 eruit gaat en er twee nieuwe Variodrive transmissies komen die het vermogen- en trekkracht bereik tussen 140 en 230pk gaan afdekken... een lichte bak van 140-160-180pk met 8 gaats achteras op 650/65R38, en een zwaardere bak van 180-200-230pk met 10 gaats achteras op 650/65R42. En dan de 616 als instap zescilinder met de 8 gaats as en 38" van de 500, zo zou ik t doen...
rubenv
@Renze zo kan ik het zelf niet verwoorde maar bedoel presies het zelfde ja!!
Renze
@rubenv op de website van Agco power staat dat de HD 66 motor tot 246 pk leverbaar is... Fendt laat echt het meest populaire model van Duitsland niet zomaar zonder direkte opvolger...

fendt.com/int/….
2850Johndeere6R
@naalduh Dit lijkt meer op een nieuwe 500 serie als je het mij vraagt.
+1
rubenv
@2850Johndeere6R vooras is vrij zwaar en ding staat op 900 50 42 dus "hoge" banden
wat wel zou kunnen dat de 500 komt te vervallen en de 400 weer terug komt
+1
rubenv
Nog een foto gevonden van dit prototype

(klik om te vergroten)

+2
fendt308-driver
@rubenv ziet er leuk uit. Hoop alleen niet dat het een nog zwaardere 4 cilinder word die alsnog geen graskar omhoog krijgt 😂
case1155farmer
@fendt308-driver wat dan hebben jullie daar ervaring mee dan?
mdoornekamp
@case1155farmer 415 en 516 met een beetje forse wagen lukt niet. Wij hebben geen vario voor de opraapwagen. Gaat altijd door met hand bak
+1
rubenv
@mdoornekamp 516 met de beco erachter een stijle stoep op achteruit wilt ook slecht
handbak is voor de opraapwagen zeker net zo fijn als je het mij vraagt
+2
bikkertie
@rubenv totdat de bodemketting tijdens het persen aangaat … traploos is echt perfect voor dat werk
+1
MaartenMandemaker
@bikkertie Ik merk er nooit veel van als de bodemketting aan gaat, jullie hebben er toch 250 pk voor staan?
+2
bikkertie
@MaartenMandemaker klopt, eerder met de schakel moest je echt wel 2 shift trappen terug . Vooral tijdens het afladen
newholland6640
@bikkertie

Beetje extra kietelen dan
+1
MaartenMandemaker
@bikkertie oke, hier geen last van gelukkig
mdoornekamp
@MaartenMandemaker op laad automaat loopt mijn bodem ketting heel langzaam. Dat kost amper vermogen
+1
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Bij ons idd net zo, snelheid kun je zelf instellen
+1
NH-Ford
@bikkertie wagen op LS? Kun je snelheid bodemketting niet instellen? Stuk minder liters tijdens laden vraagt stuk minder vermogen.
+1
bikkertie
@NH-Ford zeker, gewoon op loadsensing op de laadautomaat met krachtmeetpennen. Traploze bak maximaal op 150rpm afzakken en gaan. Alles wat dan vermogen vraagt merk je dan
newholland6640
@bikkertie

Oke dat is wel mooi werk. Haal je altijd maximale eruit.
NH-Ford
@bikkertie kun je snelheid bodemketting in laadmodus niet aanpassen dan? Als ik jouw zo hoor draaid ie volle bak achteruit, dat vraagt inderdaad vermogen.
+2
newholland6640
@MaartenMandemaker

Ik merk er ook niks meer van als bodemketting aangaat 😂
bikkertie
MaartenMandemaker
@newholland6640 Ja vermogen genoeg? 😂
mdoornekamp
@rubenv verbaasd me wel dat jij alles doet met de 516💪
+1
RaHeados
@mdoornekamp kleine krachtpatser he 🤪 zo noemde ik de 415 ook wel zeer wendbaar en toch sterk
jesperb
@mdoornekamp zolang de krukas rond blijft draaien wel…
+1
fendt308-driver
@case1155farmer ja klopt. Alles heeft zn grens maar achteruit met die fendtjes is gwn drama. En die 700 doet het achteruit fluitend maar vooruit niet vooruit te branden omdat het geen 200+ pk is. Nou moet ik zeggen dat die 700 op grote banden staat dat vraagt ook best wat vermogen. Maar om dan met een 4 cilinder hetzelfde kunstje weer te proberen... en die "600" zal alsnog leeg wel 7 ton redden.
case1155farmer
@fendt308-driver okee dat wist ik niet
Fendtje2160
Ik denk dat dit een nieuwe fendt 600 serie wordt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Prototype ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!