Foto van een New Holland T 6.155 Dynamic Command met Stoll FZ41-25 voorlader.Klaar voor aflevering.. Foto is geplaatst door nhmonteur op 06-04-2022 om 20:37:56, met 23 reacties.

New Holland T 6.155

375 foto's van @nhmonteur

+1
nhmonteur
Foto van een New Holland T 6.155 Dynamic Command met Stoll FZ41-25 voorlader.
Klaar voor aflevering.

Reacties

New Kobelco
Er zijn wel 4 of 5 soorten “command” denk?
+4
nhmonteur
@New Kobelco inderdaad.
Dual command=schakelbak met hi/lo
Electro command= 16x16(17) semi powershift
Dynamic command= 18x18 powershift.
Auto command= vario transmissie.

In de grotere serie zitten nog de
Range command= 3x6 powershift
Powercommand=6x18(19) powershift.
+1
Jorrick 1455XL
@nhmonteur Waarvan als je het mij vraagt de Range variant het waardeloost is, het lange denken met groepen wisselen en de beperkte snelheid achteruit. En de dynamic mij erg goed bevalt (zou em zelfs boven de autocommand kiezen ) mede door het kunnen stilzetten door de rem en als je hem in automaat zet je het idee hebt dat je echt niet meer aan de knoppen hoeft te zitten..
+1
nhmonteur
@Jorrick 1455XL ik ben het hier volledig met je eens.
Vind de range command transmissie ook niet fijn.
De Dynamic command is echt een heerlijke transmissie.
Helaas alleen (nog?) niet leverbaar in de wat zwaardere series.
johndeere6230
Quote Reactie van @Jorrick 1455XL:
Waarvan als je het mij vraagt de Range variant het waardeloost is,

Je vergeet de electro command, range commamd gaat haast nog beter dan. Maar goed, meningen verschillen daar in 😅
Jorrick 1455XL
@johndeere6230 Ik heb totaal geen hekel aan de electro command net het stapje van 12 naar 13 komt soms wat ongelukkig uit, als je em verder goed gecalibreert hebt kan je er prima mee rijden.
+2
johndeere6230
@Jorrick 1455XL

Meningen verschillen, misschien was de ts135a ook sowieso geen topper, dat weet ik niet, maar heb er wel een paar keer op lopen vloeken. Met een kipper mais in het land kwam je tijdens het overschakelen stil te staan en dan kwam je niet meer weg, dus volgas kruipend naar de dam, om maar niet over natte omstandigheden te spreken😅

Maar goed, ben qua versnellingsbakken sowieso nog niet helemaal kapot van nh, eigenlijk op de motoren en dynamic command na is er overal wel wat te behalen, maar goed dat is mijn mening
Jorrick 1455XL
@johndeere6230 Haha ja dat is voor iedereen anders natuurlijk ik vind juist de TSA serie een van de betere van NH ( zit wel merkbaar verschil tussen een delta of een elite ) maar net wat je zegt dat stil vallen is knap waardeloos dat hoort die overigens alleen te doen met de handmatige groepen 4-5 8-9 en 12-13.
En toch heb ik dat liever als een auto command die gewoon zegt doe het zelf maar😂
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @Jorrick 1455XL:
zit wel merkbaar verschil tussen een delta of een elite

Dit was een elite dan, voor de rest redelijke trekker, alleen die bak was niks, de 6080 die ze nu hebben met pc is wel een fijne trekker, alleen nadeel van die bakken is dat ze soms wat sloom doorschakelen.

Jaa auto command rijdt wel prima, alleen het wisselen van rijrichting kan soms wat lang duren, vooral met maaien en bemesten wel vervelend soms
Pieter Buren
@nhmonteur dual command is dus net zoiets als dual power van Ford. Elektro command is bijna hetzelfde als in de Ford 40 serie SLE. Range command is er al vanaf de NH-Ford 60 serie. En powercommand al vanaf de Ford 30 serie.
Klopt dit ongeveer?
+1
nhmonteur
@Pieter Buren ongeveer wel. Als is de dual command nu anders opgebouwd dan een ford transmissie.
De electro command is hetzelfde als de 40 serie bak. Alleen is de transmissie op een aantal punten gewijzigd, maar de hoofdlijn is hetzelfde.
De transmissie in een 30 serie lijkt wel op een powercommand, alleen is de opbouw heel anders.
+1
CaseCS130
@Pieter Buren een power command is een doorontwikkeling van de range commando zo goed ik weet waarbij die groepenschakeling onder volle belasting kan.
De 30 serie power shift bak kwam van Funk zo goed ik weet, die wordt bij NH niet meer gebruikt sinds de G/70 serie.
+1
BuvaM
@CaseCS130 Ja, is van Funk en JD gebruikte die ook. Naar ik vernam was de software van Ford net iets beter.
JD3010
@BuvaM Funk is ook van John Deere.
+1
Pieter Buren
@CaseCS130 die bak van funk klapt volgensmij ook iets meer tussen de 6-7 en 12-13 dus dat zullen ook wel 3 groepen zijn. Ik rijd wel eens op Case Puma full powershift en daar kun je de groepenwissel tussen 6-7 en 12-13 ook wel voelen. Gaat net iets minder soepel dan de overige versnellingen.
mklok
@CaseCS130 de G/70 serie had toch ook een funk bak , dan een verbeterde versie van de 30 serie.
BuvaM
@mklok Ja, na G/70 stopt NHFunk
JD3010
@mklok JD kon bakken genoeg maken voor ze. Zo kwamen ze ook van de oude zooi af. 👋
+3
BuvaM
@JD3010 '89 overname Funk door JD.
Ik 'vreesde' al de onzinbeweringen en jawel: ze zijn er.
CaseCS130
@mklok Klopt, grootste verandering schuine vertanding zo goed ik weet.
+1
New Kobelco
Jij hebt goed opgelet tijdens de les 👌😉.
nhmonteur
@New Kobelco krijg je als je er al jaren tussen loopt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6.155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!