Foto van een John Deere 6630 Premium. Info centrum compleet. Laatste 27 MC van het machine park ingebouwd

John Deere 6630 Premium

+3
mdoornekamp
Foto van een John Deere 6630 Premium. Info centrum compleet. Laatste 27 MC van het machine park ingebouwd

Reacties

Jorrick 1455XL
Nu nog een radio met bluetooth dan is t setje compleet
+1
mdoornekamp
@Jorrick 1455XL
Quote:
bluetooth

Ik heb ooit een kenwood met Bluetooth gehad. Maar die was zo gecompliceerd in de bediening dat je niet eens normaal een zender kon zoeken.

Ik heb nu al 2 jr een Jabra oortje. Bevalt mij super. De hele dag en overal handsfree.
+1
Jorrick 1455XL
@mdoornekamp Ja dat is ook zeker een punt , zeker als je buiten de trekker bent en de telefoon gaat.
case 745 xl
Netjes de radio verplaatst? Ik wou het in mijn 6430 ook zo maken maar in het middelste vak zitten de knoppen van de spiegels.
mdoornekamp
@case 745 xl
Quote:
knoppen van de spiegels

Ja ik meende al dat die optie daar zit. Ik denk dat ik de stroom van de spiegels gebruikt heb. Lag een loze stekker .

Radio verplaatst anders hangt die mike helemaal in de weg. Wordt sowieso nog wel even zoeken naar een plekje
+1
case 745 xl
@mdoornekamp ja idd ik denk dat ik het bakje onder het bakje ga maken aan de rechterkant waar de verband trommel in hoort dan ben je ook direct de mike uit het gezicht kwijt.
JD 6110
@case 745 xl hebben wij ook in de 20 series
wim-same
@mdoornekamp Nu heb je geen ruimte meer voor je tachograaf. Na de invoering van het kenteken zal de volgende stap wel een tachograaf zijn.
+1
mdoornekamp
@wim-same met 50 km bak sowieso tachograaf. Alleen niemand weet wanneer. Kan ok zomaar nog 2 jr duren. Dan kun je ook nog wel een poosje 50 blijven rijden
+1
wim-same
@mdoornekamp en zo begint de geld klopperij.
RaHeados
@mdoornekamp als gewone vee boer niet mag ik hopen 🙉
+2
Baltus_steyr
@RaHeados als gewone veeboer heb je toch een trekker die maar 39 loopt toch?? 😂 😁
jantje 8110
+1
Baltus_steyr
@jantje 8110 was meer bedoelt dat als je trekker harder loopt dan 40 of 50 dat die dan geregistreerd staat voor max 40 km per uur zodat je er niet meer eisen en shit aan over houdt als (simpele)vee boer!!!
RaHeados
@Baltus_steyr nee de Fendt 415 loopt 56 en de new Holland t7.200 ook 52, de ts100a gaat 44 en de shovels onder de 25
+2
mdoornekamp
@RaHeados
Quote:
als gewone veeboer niet mag ik hopen

Ja ook jij moet eraan geloven. Sowieso APK. En als je transport werk doet, ook tachograaf. Maar voor een gewone veevoer volstaat 40 km ook wel. Zoals @Baltus_steyr zegt
J asper
@mdoornekamp stond goed bij dat daar een uitzondering voor was. Alleen voor eigen gebruik.
+1
mdoornekamp
@J asper
Quote:
eigen gebruik

Ja maar moet je wel aan kunnen tonen. En ook beperkt aantal uren per week. En die APK zit je ook niet op te wachten. Als je teveel uitstoot hebt, kun je je motor reviseren
J asper
@mdoornekamp Dan heb jij een andere rdw site als hier.
+1
mdoornekamp
@J asper kwestie van goed lezen.
J asper

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@J asper punt 3 zit nog een heel clausule blad achter. Het is niet voor niks dat 99% van de trekkers terug gezet zijn naar 40. Er rijdt hier geen trekker meer 50 in de buurt. Fendt 936 terug gezet van 60 naar 40. Die kruipen nu langs de weg
J asper
@mdoornekampKen er hier nog genoeg die op 50 staan zal wel per buurt verschillend zijn dan
+1
mdoornekamp
@J asper als je ongeldig 50 km rijdt, krijg je een WOK status. Dat begrip ken je nog wel uit je brommer tijdperk. Sta je mooi een paar dagen stil met je trekker
J asper
@mdoornekamp Ze staan ook gewoon op papier voor 50, vanwege dat wat jij zegt dus
+1
CaseCS130
@J asper ik heb 1 trekker ook op 50 geregistreerd om geen wok risico te lopen. En net wat jij zegt zou dat voor boeren en eigen gebruik vrij blijven van apk en de andere verzinsels.
J asper
@CaseCS130 Idd dat hebben ze mij ook goed vertelt, maar goed desnoods kan die altijd alsnog naar 40 andersom is meer gedoe.
CaseCS130
@J asper Ja idd. Vond de keus met wagens er achter moeilijker. Die heb ik het meeste maar op 40 gezet
+1
J asper
@CaseCS130 Hier precies zelfde gedaan, een trekker op 50 en de rest op 40 of langzamer.
+2
CaseCS130
@mdoornekamp eigenlijk ook wel apart. Het was de cumula die het hardste stond te springen om een kenteken en keuringen. Nu hebben ze hun zin en doen de meeste leden hun best om eronder uit te komen 🤔
RaHeados
@mdoornekamp zoals ik het heb begrepen maakt het voor wel of geen apk niet uit, het gaat om de constructie snelheid. Als een trekker origineel 60 loopt af fabriek en later begrensd is op 40, is dit niet voldoende en moet er nog apk gekeurd worden.
Dit heb ik van de dealer eigenaar gehoord die ook rdw gekeurd is voor de apk en kenteken aanvragen enzo.
+1
CaseCS130
@RaHeados alleen weten ze die constructie snelheid niet van oudere trekkers, daarom mocht je die zelf opgeven bij kenteken aanvragen.
RaHeados
@CaseCS130 ah vandaar, huidige modellen weten ze wel en de rest geloven ze wel? Het is niet dat ze zien dat de ene 50 gaat en de andere 40 bijvoorbeeld, dat ze het niet gaan controleren?
CaseCS130
@RaHeados Nee, dat is eigen verantwoordelijkheid bij oudere trekkers. Als jij 40 opgegeven hebt maar je rijdt 50 nemen ze hem in beslag met wok status. En andersom komt de veiligheid niet in geding. Trekkers die voor 50kmh zijn gemaakt maar die maar 40 rijden en als 40 opgegeven zijn is voor de veiligheid alleen maar mooi.
stephan-inter
@mdoornekamp
Droogte scheurtjes hoesjes van stuurkogel en al dat andere gedoe gaat dan beginnen. Net zo als je nu nog een kenteken op een voertuig wilt krijgen.
+1
mdoornekamp
@stephan-inter ja als je dan wat oudere trekker hebt, ben je zo een paar duizend lichter. Wel goed voor het achterstallig onderhoud van sommige trekkers 😆
stephan-inter
@mdoornekamp ja voor sommige materiaal zou het inderdaad goed zijn. Maar veel vind ik ook wel overdreven om eerlijk te zijn
RaHeados
@mdoornekamp voor het te veel worden dan bepaalde algemene voorwaarden vast gesteld, of kijken ze ook per type, want oudere trekkers zijn over het algemeen ook al wat vervuilender denk ik, ook al heb je er nooit mee geknoeid.
RaHeados
@mdoornekamp valt onder transport werk ook al met machines tussen bedrijven rijden, of met gras en maïs binnen halen?
+1
arjanvw
Netjes gemaakt!👌
Welke hoek van Groningen zit je? Hoor wel eens wat "veeboer verhalen" op kn 17 en kn 19 haha. Het zijn wel leuke bakjes van president maar ik heb ze er weer uit. Heb nu bijna overal een midland 48 plus in. Die bevallen mij toch beter.
mdoornekamp
@case956powerrzzzzz wij zitten ook wel op 17 . Maar dat is ook omdat een aannemer hier ook op dat kanaal zit. Ik heb juist wat mindere ervaring met Midland bij een collega. Ik vind de ACS ook wel ideaal op de President
@mdoornekamp
Ja precies zo zitten wij vaak op 22.. bij ons gingen de nieuwe president walker en richard compleet over de nek als je te dicht bij elkaar rijdt.. erg vervelend met lossen op de kuilbult oid. Rf gain dichtdraaien hielp niks. Verder was de modulatie ook enorm zacht. Midland omtvangt een stuk schoner is mijn idee. En die modulatie kun je met een schroevendraaier nog opdraaien haha.
mdoornekamp
@case956powerrzzzzz ok. Ja dicht bij elkaar rijden komt bij mij ook wel voor met kuilen. Met de Midland hadden wij ook wel probleem met elkaar weg drukken dichtbij.
@mdoornekamp
Hangt ook beetje af hoeveel power je er op hebt natuurlijk.. die nieuwere midlandjes met blauw scherm doen het bij mij ook eerder dan de oudere met oranje scherm 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6630 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!