Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine)Vandaag bij de Volvo geweest.Eventjes geprobeerd en niet te vergelijken met de Doosan. Ik kon de bak een paar cm boven het straatwerk houden en tegelijk een v

Volvo EWR 150E (graafmachine)

+2
brauheist
Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine)
Vandaag bij de Volvo geweest.
Eventjes geprobeerd en niet te vergelijken met de Doosan. Ik kon de bak een paar cm boven het straatwerk houden en tegelijk een voeg volgen dat hoef ik nu niet te proberen.
Als eerste indruk vind ik wel dat de Liebherr een praktischere cabine heeft maar dan gaat het niet om hangen. De cabine is goed het prijs verschil is acceptabel het gaat nu op draaien aankomen.
Liebherr ga ik proberen bij een aannemer in Nederland en Volvo komt naar Duitsland

Reacties

RVM
Waarom wil je al zo snel van de Doosan af?
+1
brauheist
@RVM het afwerken is een ramp
RVM
@brauheist ik las het net terug bij een andere foto!
brauheist
@RVM gelukkig hoef ik het niet nog een keer uit te leggen😜
jan-kees same
Je heb wel gelijk twee topmachines om uit te proberen ,ook kwa prijs aan de top😬
brauheist
@jan-kees same dat wel, is ook wel de bedoeling dat er minstens 10.000 uur gedraaid mee gaat worden.
Heb van beide machinens machinisten gesproken die dat gehaald hebben of nog langer draaien
+1
jesperb
@brauheist ik draaide met 23000 uur met een 900 nog in de verhuur… bij datzelfde bedrijf liep een we 140b met 15000 uur in de verhuur.. allebei wel eens een sleutel aan geweest maar deden beide wat ze moesten doen….
+1
jan-kees same
De techniek is van allebei is wel goed hoor.
T,is net wat je er zelf voor wil geven .ik zelf vondt ze wat te duur.ook effe een hitachi proberen he!😎
brauheist
@jan-kees same hahaha ik heb nu 3 merken gevraagd waarvan ik er 2 mag proberen en daar laat ik het voor nu bij. Er komen bij allebei prijssteigingen aan en wil daarvoor de keuze gemaakt hebben.
De liebherr ga ik proberen bij een klant van ze omdat ik anders met de demo pas laat aan de beurt was en er dan 10% bijkomt
jan-kees same
Dat gezeik heb nu ook mee te maken ja,
Ik ben benieuwd welke het wordt,ga je voor een jong gebruikte of een nieuwe ?
+1
brauheist
@jan-kees same ik ga voor een nieuwe
+1
catfan55
Ik ben zelf altijd erg onder de indruk geweest van Volvo machines. heb eerst op een EW140B gedraaid, daarna een EW140C, beide zijn bij dat bedrijf gebleven tot 12-14.000 uur, kuiken was toen een erg goede dealer, dat zal ongetwijfeld nu nog zo zijn met SMP
hier hebben we nu een EC220D voor wat klusjes werk en ook weer bewust voor Volvo gekozen.

Succes met demo draaien & kiezen!
brauheist
@catfan55 bedankt!
GROENEDEERE
In de prijs categorie van deze klasse valt de nieuwe doosan-7 duurder uit vergeleken met Hitachi dan.
Voldoende komt ook in de buurt.
Ik begrijp dus dat je nog steeds problemen hebt.
Wij hebben inmiddels 6 mobiele doosan lopen en geen heeft problemen. In december is de nieuwe 7 serie gekomen.
Een enorme fijne machine.
Zou je de nieuwe serie niet willen testen?
brauheist
@GROENEDEERE waar halen jullie de kranen?
Heb ook wel vaak gehoord dat het afstellen ook niet de sterkste kant is van mijn dealer. Op het moment sta ik niet open voor Doosan.
Rokus
@brauheist wel eens contact gehad met ELM? Die schijnen wel super te zijn met het afstellen van de kranen!
brauheist
@Rokus ik heb met meerdere contact gehad, maar in principe zal degene die de machine geleverd heeft ook het probleem moeten verhelpen, ik zie het niet meer zitten daar nog kosten aan te maken zonder garantie dat het echt goed komt
+1
GROENEDEERE
@brauheist
Onze doosans komen bij elm vandaan.
Een beter bedrijf zal ik je niet kunnen noemen.
Ik snap dat je nu wel klaar bent met doosan.
Maat ik weet dat t op te lossen is.
+2
brauheist
@GROENEDEERE wellicht voor ooit weer een volgende
+3
GROENEDEERE
@brauheist
Een slecht merk bestaat niet.
De service is velen malen belangrijker.
Je mag me gerust een pb sturen als je vragen hebt over bepaalde dealers.
Sommige details kan ik hier beter over zwijgen
New Kobelco
Ik heb onlangs om 6.50u naar onze kobelco dealer gebeld, en er werd afgenomen. Dan scoor je punten bij mij. Waarom kan je het niet bij Doosan oplossen?
brauheist
@New Kobelco omdat ze er al 4x bij geweest zijn, ik iedere 4x iets anders te horen krijg en terug bellen niet even goed gaat
New Kobelco
@brauheist
Op een gegeven ogenblik houd het op natuurlijk. Wij hadden ook een Kubota kraan KX42-4 die super slecht nivelleerde, ik had hem bijna in brand gestoken. 🙈
brauheist
@New Kobelco precies, heel vervelend
+1
unimog-driver
Ik draai met de zelfde. Ben er wel erg tevreden over.
mdoornekamp
Is dit een binnendraaier? Zoek je dat bewust of bieden ze deze aan
brauheist
@mdoornekamp zo goed als binnendraaier, volvo heeft alleen 150 binnendraaiers.
Ben er niet specifiek naar opzoek de 914 die ik heb bekeken is geen binnendraaier.
Kan mijn werk in sommige opzichten makkelijker maken maar het hoeft niet persee
mdoornekamp
@brauheist ok. Binnendraaiers hebben soms wel wat nadelen. Minder stabiel en omdat alles compacter gebouwd is, kan onderhoud lastiger zijn. De koeling kan minder capaciteit hebben. Bij midikranen is de cabine vaak ook nog kleiner.
brauheist
@mdoornekamp klopt helemaal, wat ik zo zag heeft volvo wel met alles rekening gehouden voor het onderhoud, bepaalde slangen zullen wel een k t werk zijn.
mdoornekamp
@brauheist wat ik hier vaak hoor is dat de binnendraaiers wel geschikt zijn voor klusjes en werken met lage belasting. Maar met zwaar werk zoals dumpers laden of spitten krijg je eerder problemen.
brauheist
@mdoornekamp wat voor problemen precies?
mdoornekamp
@brauheist koeling van hydrauliek en motor. Hydrauliek tank is soms ook kleiner.
brauheist
@mdoornekamp oke dat heb ik nog van niemand gehoord
+1
mdoornekamp
@brauheist ok. Nou ja, ik zou alleen een binnendraaier kopen voor specifieke toepassingen. Voor de rest alleen maar nadelen. En een goeie machinist weet hoe groot zijn kont is
mdoornekamp
@brauheist mijn Kubota dealer raadt de U -series (binnendraaiers) altijd sterk af.
brauheist
@mdoornekamp oke, zal het bij de grotere niet beter geregeld zijn met koeling?
+2
hermanjohndeere
@mdoornekamp denk dat dat bij de mobiele kranen allemaal wel mee valt. Misschien de wat kleinere kranen omdat die nog wat voller gepakt zitten en er niet zoveel ruimte is om koeling te plaatsen
+1
brauheist
De volvo komt volgende donderdag op demo
+1
brauheist
Bah, de engcon is al 3000,- gestegen on aangekondigd
varken
@brauheist
Houd je je eigen engcon toch?
+1
brauheist
@varken ik ga over op s60 en afneembaar
varken
brauheist
@varken minimaal
hermanjohndeere
@brauheist dat is wel pittig 😅 maar s60 met extra snelwissel en dergelijke kost natuurlijk ook wat meer. Maar daar ga je wel aan wennen 👌
brauheist
@hermanjohndeere ik hoop dan dat de engcon ook 2 machinens mee gaat
hermanjohndeere
@brauheist dat zou inprincipe ook zeker wel kunnen lijkt mij.
brauheist
@hermanjohndeere ligt eraan wat je doet natuurlijk, ik sta nu vaak dingen te doen die niet kunnen
hermanjohndeere
@brauheist ja dat is wel zo. Maar als je dingen doet die eigenlijk niet kunnen moet je hem er eigenlijk tussen uitgooien. Als ik stobben of funderingen rooi doe ik hem er tussenuit. En het gaat sneller, je hebt meer kracht en je hoeft niet voorzichtig te doen.
brauheist
@hermanjohndeere daarom wil ik dus afneembaar
Vollenbroek_Lars
@brauheist Ik heb er een Eurosteel afkoppelbaar draaikantelstuk aanzitten met gewoon cw snelwissel doet het goed en met de snelkoppelingen heb je m er zo af. Alleen omdat ik er gps op heb zitten iets meer werk met stekkers enz, anders heb je hem er met een minuut af. Vandaag ook de hele dag zonder gedaan met slopen.
brauheist
@Vollenbroek_Lars euro steel is rototilt toch?
Ik heb het dalijk zo dat ook uiteindelijk in combinatie met gps niet hoef uit te stappen om te wisselen.
Ik wil dat ik snel kan wisselen als ik even wat zwaars moet doen. S60 is vooral zodat het allemaal een stuk korter word. Dacht dat ik dalijk 10 cm korter ben met dubbel afmeembaar dan mijn huidige cw
hermanjohndeere
@brauheist toevallig het boekje van engcon naast de stoel liggen

(klik om te vergroten)

brauheist
@hermanjohndeere die afbeelding bedoel ik idd
Vollenbroek_Lars
@brauheist Ja klopt een rototilt met dubbele cw heb ik. Is 10
Cm langer als gewoon een normaal vast draaikantelstuk aan de kraan.
hermanjohndeere
@Vollenbroek_Lars maar die Van jou is wel een stuk breder. Dat is ook niet altijd makkelijk
Vollenbroek_Lars
@hermanjohndeere Klopt vooral met kantelen is het soms wel opletten dat je met de cilinders niet ergens tegen aan zit als je niet veel ruimte hebt.
hermanjohndeere
@Vollenbroek_Lars ja idd. Ach als je het eenmaal in de gaten hebt dan wil het ook wel. Tis jammer dat het ombouwen aanschaffen van bakken met S60 zo snel in de papieren loopt anders zou ik het iedereen aanraden.
Vollenbroek_Lars
@hermanjohndeere Dat was bij ons ook de doorslag om gewoon voor dit systeem te gaan. Ook met sorteergrijpers enz die worden uitgewisseld en dan kun je er wel zo’n verloop tussen doen maar dan ben je de meer waarde al kwijt kwa hoogte.
+1
hermanjohndeere
@Vollenbroek_Lars ja klopt als je standaard met verloop gaat doen heeft het geen voordeel. Maar als je langzaam aan ombouwt dan zou het ook kunnen natuurlijk.
GROENEDEERE
@brauheist
Ik.ben nooit fan geweest van engcon.
Zal ik niet zo snel worden ook.
Hoorde al van meerdere dan engcon de prijs knap opgewaardeerd heeft.
Terwijl ze vd winter met kortingen liepen te smijten.
Zo'n s60 koppeling staat bij mij ook op de wensenlijst.
Maar dan wel een van smp
varken
@GROENEDEERE
Waarom niet?
GROENEDEERE
@varken
Hun 2 slang systeem werkt niet bij ons ivm aankoppelen van de trilblok. Zetten eerst de slangen er op en dan pas de sw op de trilblok.

Bevestigen van hijshaak onder de draaikrans verloopt de garantie.
En het bedienen van de sw is veel te omslachtig.
We hadden een kraan met engcon en die is omgeruild door een smp.
hermanjohndeere
@GROENEDEERE dat is inderdaad wel een nadeel van die 2 slangen. Maar extra functies zijn der wel op te bouwen. En met een S60 heb je zoiezo geen hijshaak op de snelwissel.
+1
GROENEDEERE
@hermanjohndeere
Extra functies voor de trilblok moet ik rechtstreeks aan de giek koppelen en niet via de dks.
Krijg dan te weinig olie.
Trilblok vraagt heel veel liters.
Ik wil een s60 koppeling op de giek en gewone sw aan de dks.
Zodat ik met zwaar damwand werk de dks er af kan halen.
Scheelt weer hoop kracht
varken
Quote Reactie van @GROENEDEERE:
Ik wil een s60 koppeling op de giek en gewone sw aan de dks.

Kun je nooit zonder dks graven
GROENEDEERE
@varken
Natuurlijk wel.
Er zijn gewoon adapters /verloop voor in de handel.
varken
Quote Reactie van @GROENEDEERE:
Hun 2 slangen

Oww, bijzonder!
Maar je hebt 't igg geprobeerd,
Dat is sws goed
GROENEDEERE
@varken
Voor in de wegenbouw en alleen grondverzet is zo'n systeem natuurlijk goud.
Ga je je wat verder specialiseren zoals wij volledig gericht op de leidingbouw dan is dat voor ons een beperking.
Smp heeft naar wens bij mij en mn collega's 6 slangen het dks in.
2 voor kantelen
2 voor roteren
2 voor de sw.
Zo kunnen we veilig de trilblok en wat andere hulpstukken aankoppelen door eerst de giek ernaast te zetten.
brauheist
@GROENEDEERE de snelwissel is idd wel beroerd

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo EWR 150E (graafmachine) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!