Foto van een International 956 XL met Kuhn Ga 13131. Loonbedrijf Holtrop de nieuwe hark in de werking stellen.

International 956 XL

+2
Angelo368
Foto van een International 956 XL met Kuhn Ga 13131. Loonbedrijf Holtrop de nieuwe hark in de werking stellen.

Reacties

+1
MaxxuM4ever
Dikke combi met mooie case ervoor.
De hydraulische functies zullen wel niet zo snel gaan maar met zo’n trekker is het toch genieten
JD 6430 The Best
@MaxxuM4ever voor een paar uurtjes is het leuk, maar een trekker met cvt en gps went toch wel heel hard met zon hark, anders zit je met hoeken uitharken enzo steeds aan die poken te trekken, dat schiet niet op
+12
Fendt926Driver
Quote Reactie van @JD 6430 The Best:
anders zit je met hoeken uitharken enzo steeds aan die poken te trekken, dat schiet niet op

Die percelen zijn door de jaren heen ook altijd wel geharkt door aan poken te trekken en hendels te bedienen.

Je mag er ook nog wel iets voor doen
JD BORN 2 FARM
@Fendt926Driver ik denk dat het eigen gewicht van de trekker eerder een probleem is op de weg. deze harken zijn ongeveer 7ton
+1
deJong
@JD BORN 2 FARM valt mee. Zolang de hefarmen maar strak vast zitten. racet zon trekker zo mee over de weg.
JD BORN 2 FARM
@deJong waar ikm werk hebben ze een jd 6820 voor een 4 elememts kuhn staan. als je daarmee naast de weg komt of door een hobbel schiet vlieg je zowat over de kop. en dat is bij 30 km
JD BORN 2 FARM

(klik om te vergroten)

Dit is de hark die ik bedoel
deJong
@JD BORN 2 FARM dat is ook een zwijn😐
JD BORN 2 FARM
@deJong kwa gewicht en rijgedrag bedoel je?
deJong
@JD BORN 2 FARM deze ziet er nogal langer en lomper uit dan die nieuwe.
JD BORN 2 FARM
@deJong dit is ook echt een hele lompe machine om mee over de weg te moeten. In het land is die in z'n element. Machine weegt ruim 7 ton
deJong
@Fendt926Driver zal wel electro hydr bediend zijn. Elastiekje aan de hendel en gaan🚜💨💨
JD BORN 2 FARM
@deJong zo moest het vroeger ook, een stuk fietsband werkte ook altijd fantastisch
+5
jehan
@Fendt926Driver het moet tegenwoordig ook allemaal vanzelf gaan he ..het liefst blijven ze de boel vanuit bed regelen met een afstandsbediening
+1
Fiatje640
@jehan jij ken dat ook weten ge zijt leraar op school joh !dan ken je ook veel werk op afstand doen joh😂😂
+2
jehan
@Fiatje640 joehoe hoe vaak moet ik dat nog zeggen ik ben geen leraar
+5
casejxu
@jehan conciërge toch? Een goeie conciërge kan de held van de school zijn! 4 jaar vmbo koffie gedronken bij de conciërge en als er een leeraar jarig was hadden we ook nog gebak💪
+1
Fiatje640
@casejxu okeé ,nou ken zijn dat het bijna hetzelfde is joh ,zie niet zoveel verschil joh!😂😂😆,
Jehan ken mooi leraar weze!😃
JD 6430 The Best
@Fendt926Driver Ja de percelen zijn ook nog wel met een paard bewerkt, had er ook wel een paard voor kunnen staan
+2
B - W
@Fendt926Driver vroeger molken de boeren ook met de hand, later met een machine, tegenwoordig al met een robot, en wij mogen niet zeggen dat we een cvt makkelijk vinden met het harken??
+1
Fendt926Driver
@B - W je mag zeker zeggen dat je het makkelijk vindt.
Maar als een loonwerker er 1500 a 2000 ha per jaar mee harkt zal het toch wel werken.
Hier zoek ik een hark bij de trekker.
Niet andersom
+1
Angelo368
@JD 6430 The Best deze staat er 9 van de 10 voor aangezien al de andere trekkers anders al nodig zijn. Hooguit als de 516 een x vrij staat dat die ervoor komt, maar ze harken al jaren met deze trekker en dan ook zo’n 1500/2000 hectare per jaar dus die redden dat prima
MaxxuM4ever
@JD 6430 The Best koeienboeren bij ons hebben alleen maar ronde hoeken volgens mij, daar wordt weinig uitgeharkt.
+2
JD 6430 The Best
@MaxxuM4ever ik rijd zomers wel eens een dagje met zon ding rond, en als je dan wat handig bent met de breedteverstelling van de voorste rotors kan je een haakse hoek nagenoeg helemaal uitharken. Dat wil alleen als je niet aan poken hoeft te roeren om snelheid te veranderen😁
Valtrapowerr
@JD 6430 The Best Er zit ook een koppeling op die kun je in de hoeken ook gebruiken om je snelheid te regelen. En deze hark is vgm helemaal hydraulisch dus eigenlijk heb je al een cvt hark
+2
JD 6430 The Best
@Valtrapowerr die hark moet gewoon 800toeren op de pto hebben. Natuurlijk kan je op de koppeling lopen klooien. Maar een cvt werkt gewoon super mooi met zulk werk. En ja beide keren komt het werk wel af, maar als je 1500-2000 hectare harkt jaarlijks is gemak ook wat waard. En het scheelt je toch ook wel wat tijd uiteindelijk
+1
wart
@MaxxuM4ever Zit een eigen hydropomp op volgens mij dus daar geen last van.
Maar handen te kort soms ja inderdaad lijkt mij ook. Wel mooie spullen
+1
john deere 7810
@wart

hydropompen. maar functie's kun je krijgen via de ventielen van trekker of op de loadsense.

Ben het er wel mee eens dat dit geen handige trekker is voor het harken. kunt wel 190 bar hebben maar veel liters hebben die inters niet.

Wil je capaciteit maken moet er gewoon eentje voor met omkeer zonder koppelen en gps is ook niet verkeerd bij dit werk. knoop die oude case mooi voor een wagen.

@JD BORN 2 FARM

dan gaat er denk ik nog wel wat verkeerd bij jullie. hier staat er een 6330 voor een 15 meter hark. en dat loopt prima. Goede stabilisatie is belangrijk.
+3
Pieter Buren
@john deere 7810 waarom zou je omkeer zonder koppeling nodig hebben met harken? Enige keer dat ik achteruit rijdt met zo'n ding is als hij de loods in moet.
JD BORN 2 FARM
@john deere 7810 dat weet ik dan ook niet, heb er zelf nog nooit mee gereden. ik ben hem een keer tegengekomen toen ik met de ladewagen was, ik kreeg bijna medelijden met de harkpiloot
+2
cb6520
@john deere 7810 gps voor het harken is wel beetje overbodige luxe vind ik
+3
MaxxuM4ever
@cb6520 kun je wel lekker tractorfannen tijdens het harken.
+1
huub
@cb6520 er zijn er genoeg die zonder gps harken en het de laatste 1,5 meter werkbreedte niet gebruiken. Dan is gps niet zo gek.
Pieter Buren
@huub dan hark je met dit ding nog steeds 11.5 meter bij elkaar. En je moet eerst ook even wennen aan de nieuwe werkbreedte lijkt me.
+1
hoest
@huub ik woon in dezelfde streek als dit loonbedrijf zit, hier heb je nog greppels in het land dus als je met deze jongen rond rijdt en eerst bij alle Greppels langs gaat red je de rest wel zonder gps hoor
+1
Noorderling
@cb6520
Elke meter werkbreedte scheelt op 50hectare circa 5kilometer.
Minimaal een half uur extra hakselen per snede.

Andersom, een 10meterse hark is misschien wel 15000euro goedkoper dan een 4 elements. Als je alles op gaat tellen en machines optimaal benut het niet gauw duur is.
+1
Angelo368
@MaxxuM4ever dat valt wel mee! Heft nog best vlot uit. Na 30 jaar en 18000 uur heeft die case nog steeds 190 bar oliedruk dus dat wil wel
deJong
@Angelo368 een nieuw pompje erop, dan gaat het prima😁
+1
deJong
Meinderts bus er bij, had die hark al zien staan op de frico.
JD BORN 2 FARM
@john deere 7810 dat weet ik dan ook niet, heb er zelf nog nooit mee gereden. ik ben hem een keer tegengekomen toen ik met de ladewagen was, ik kreeg bijna medelijden met de harkpiloot
Ik denk ook dat de capaciteit van deze hark zo ook lang niet benut word wat wel jammer is voor zoon dure machine. Ik hark ook wel is met de 3130 en een dubbele hark, maar als de 6140m (wat ook wel weer overdreven is) ervoor staat haal ik toch echt wel meer uit de hark wat capaciteit betreft.
Ik kan het ook helemaal mis hebben doordat de percelen er hier in Twente heel anders uit zien en we veel meer aan het heffen en draaien zijn.
+1
Fendt926Driver
@jasper john deere ja hoe precies wil je het hebben.
Een 4 cyl is wendbaarder voor de hark dan een 6 cyl.
Dus denk maar uit hoe precies je het wilt hebben.
Harken gaat toch per hectare.
En met een uitgeknepen tarief een nieuwe trekker of een 1056 terug verdienen zit nogal verschil in
Maar als ze mij een 1056 voor een 4 elements hark doen blijf ik de hele dag de hakselaar voor.
Noorderling
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar als ze mij een 1056 voor een 4 elements hark doen blijf ik de hele dag de hakselaar voor

Dat gaat je nog smerig tegen vallen.
Als je het de hakselaar naar 't zin wil maken. Hoeken in 2x mooi rond legt zodat ze door kunnen en wagens nooit hoeven te steken. Dan houdt het met gemiddeld 7 hectare per uur al gauw op. Hakselaar ruimt wel 10ha per uur op als alles loopt.

Soms wil het harken ook niet harder dan 10-12km met zwaar gras. Dan staan ze zo achter je, inhalen lukt ook niet, dat klopt 😉
+1
2850Johndeere6R
@Noorderling IK denk dat huub af en toe een ijzer draadje uit het raam in de wiers gooit...
+4
Fendt926Driver
@Noorderling maak eens een foto van een hakselaar die de hark inhaalt.
Is mij nog nooit gelukt.
@Fendt926Driver er gaat op Facebook een filmpje dat de ene de andere inhaalt met ploegen, dus zeg nooit nooit 😎😂😂
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr ha ha. Dat lijkt me mooi om te zien..
Heerlijk om zo onder elkaar een bult plezier te hebben
+1
@Fendt926Driver ben aan het zoeken.
Of waren jullie dat, en moest daarom de loonwerker het even netjes maken met de spitmachine?🤪🤪
+1
newholland6640
En hoeveel ben je sneller klaar met een moderne trekker ervoor? Is ook minutenwerk denk ik
casejxu
@newholland6640 lichamelijke belasting is zoveel anders..... Ben ook van de "nieuwe" generatie maar moet er echt niet aan denken met 956 te moeten grassen terwijl ik de jxu gewend ben....
+3
dx11
@casejxu mwa, lijkt mij een eind luxer dan de 10006
newholland6640
@casejxu

Met alle respect, maar jxu is ook een oude trekker. Waarom is die wel goed genoeg?
casejxu
@newholland6640 scheelt 15/20 jaar.... elektrische omkeer. Elektrische pto elektrische koppeling. Zijn dingen die het werk vele malen ligter maken.... Dan nog een verstelbaar stuur waardoor je behoorlijk beter zit en de cabine is zo veel malen stiller!
J asper
@casejxu Jaren zeggen niks, liever een Fendt uit 98 dan een case uit 2018🤪
+4
Fendt612e
@J asper dan ben je wel n diehard fanboy
+2
hoest
@casejxu ik heb de 955 net zo lief voor de hark als de mf 6475 en liever dan de 5465. En toch staat meestal de 5465 ervoor😅
Voor werk als schudden en harken wat met een relatief laag toerental wat rondjes rijden is vind ik die xl cabines heerlijk. Beide deuren open en gaan
casejxu
@hoest ja oké... als ik tussen een mf en een inter moest kiezen wist ik t ook wel😋
+2
hoest
@casejxu 😅 toch zijn wij blij met de overstap van case naar mf.
Ook geen eerlijk vergelijk natuurlijk van een maxxum 5150 uit begin jaren negentig naar een mf van 2012
+2
MaxxuM4ever
@hoest maxxum’s zijn inderdaad niet bepaald prettige trekkers qua comfort, alles is bokkig en horkig. Maar je voelt ook alles goed aan in de cabine. Als ik met de cvx rijdt voel je alles toch net ff later of te laat en rijdt je gauw te snel omdat alles dubbel geveerd is.
casejxu
@hoest haha snap ik hoor. Ben blij met wat we nu hebben. Had fendt kunnen zijn als pa bijna 30 jaar terug voor n 304 en 307 had gekozen ipv 585 en 745
johndeerebrabant
Kan ie hem wel trekken

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!