We hebben tot nu tot nu toe 3400 uur vrij probleemloos kunnen rijden. Sinds enige tijd moeten we wekelijks 2 tot 3 liter koelvloeistof bijkappen. Zou dat aan de EGR koeler liggen? Dichtingen in de voo

Fendt 826

+4
Gavrie Willemsen
We hebben tot nu tot nu toe 3400 uur vrij probleemloos kunnen rijden. Sinds enige tijd moeten we wekelijks 2 tot 3 liter koelvloeistof bijkappen. Zou dat aan de EGR koeler liggen? Dichtingen in de vooras beginnen ook allemaal 1 voor 1 te lekken. Hij gaf ook maar 200 pk op de aftakas aan de testbank. Pas na 15 minuten gaf hij 235 pk aan. We moesten hem binnenbrengen omdat de turboslang opengeklapt was deze week. Was ook ineens einde oefening voor de grondkar…..

Reacties

+1
Derkmax
Gelukkig heb je nog n Case 😛
Maar je bent er wel eerlijk over ! 👍
Hopen dat het meevalt.
Fendttrisixfan
Koelvloeistof kan aan egr koeler liggen maar vaak voorkomend probleem zijn ook de bussen rond de injectoren die kvs doorlaten
caseboy
@Fendttrisixfan zijn dat Deutz motoren?
Fendttrisixfan
caseboy
@Fendttrisixfan Ik zit bij Volvo en bij de D7 motor is een omgeschilderde Deutz (Ik dacht iets van 7,1 liter) is die bussen ook een voorkoment probleem
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan het is de EGR koeler. Er is een nieuwe onderweg zeiden ze gisteren
emiel-robbertsen
@Gavrie Willemsen hoop voor je dat het voorraad van je dealer is... agco ligt compleet stil namelijk qua onderdelen.
Fendttrisixfan
@emiel-robbertsen onderdelen lukt wel nog maar kan mss dagje langer duren
caseboy
@emiel-robbertsen dat er leveringsproblemen zijn waardoor veel onderdelen in backorder staan wil ik wel geloven maar dat t compleet stil staat is nogal heel ruig
emiel-robbertsen
@caseboy onderdelen die wij niet op voorraad hebben krijgen wij niet meer binnen en wordt gezegt dat bestellen ook geen zin meer heeft dus
caseboy
@emiel-robbertsen dat is wel heel drastisch dan. doen ze bij Agco toch iets fout lijkt mij want andere kunnen wel onderdelen leveren.
CaseCS130
@caseboy Ze zijn gehacked, alle computer systemen liggen plat. Dan werkt er niet veel meer in zo'n fabriek.
caseboy
@CaseCS130 a kijk dan wordt het verhaal duidelijk.
Gavrie Willemsen
@emiel-robbertsen hoe bedoel je? Leveren ze niet meer? Ondertussen hebben wij onze herstelde 826 opgehaald. Morgen gaat hij terug voor de 3-asser.
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen jawel hoor maar zijn vooral problemen met programma voor onderdelen op te zoeken. Maar fabriek ligt ook stil doordat agco gehackt is
emiel-robbertsen
@Gavrie Willemsen importeur krijgt geen onderdelen meer binnen tot nu toe vanuit de fabrieken dus de voorraad die de importeur of dealers hebben is der nog.
Fendttrisixfan
En in wat voor volgorde heb je dichtingen aan de vooras gehad?
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan dag durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen want als ik bv kleine dichting van fusee steek vervang ik ook direct kleine dichting in de as omdat deze meestal ook een beschadiging oploopt als je de andere vernieuwt
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ja idd, deze moet je samen vervangen
+4
Piet1960
Zoals pas al iemand zei op dit forum; een Fendt gaat niet stuk, maar is onderhoud.
joellll
Hebben deze blokken ook problemen met die warmtewisselaars? Paar keer gezien al met de 700 serie’s.
+1
Fendttrisixfan
@joellll warmtewisselaar heb ik bij 800 nog niet geweten, maar is ook bijna het enigste bij die deutz troep
+1
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ze gaan de EGR koeler vervangen. Ik heb er een goei oog in.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 826 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!