Foto van een John Deere 6506. Een niet alledaags type, weet iemand wat die 06 inhoud???. Foto is geplaatst door 1046 op 26-05-2022 om 17:20:16, met 39 reacties.

John Deere 6506

+2
1046
Foto van een John Deere 6506. Een niet alledaags type, weet iemand wat die 06 inhoud???

Reacties

+4
GerbertXL
Dat het een 6 cilinder is.
De viercilinders 6100 tot 6400 zijn het eerst geïntroduceerd, daarna de 6 cilinders 6600 en 6800, daarna de 6900 en als laatst de 6506.
Bij de 6030 serie hebben ze hetzelfde gedaan met 6534, dat is een 4 cilinder in een 6 cilinder frame.
+1
1046
@GerbertXL dus de kleinste 6 cilinder
+3
GerbertXL
@1046 klopt. Wel een gruwelijke brulbeer want ie heeft geen turbo. Als ie standaard is tenminste.
+1
Hurli356
@GerbertXL als ik de verhalen mag geloven ook wel taaie trekkers
1046
@GerbertXL ga er vanuit dat ie standaard is . Word gebruikt voor het werk
+1
Arie_MF
@1046 kan weleens de oude van mijn buurman zijn, de Ruiter.
1046
@Arie_MF staat in zuid limburg
+1
Arie_MF
@1046 dan wordt het wel wat onwaarschijnlijker.😅
+3
Fast Eddy
@1046

De 6506 heeft zijn type te danken aan een andere machine in het JD assortiment. 6500 was al in gebruik bij JD vandaar de toevoeging 06. De 6506 heeft een kale 6,8 L motor met de achterbrug van een 4-cylinder, de 6600 heeft een 5,9 L met turbo en de achterbrug van een 6-cylinder.
+1
1046
@Fast Eddy zo leren we weer wat
GerbertXL
@Fast Eddy Lijkt me stug dat het erom ging dat een typenummer niet dubbel gebruikt word, toen de 6010 serie kwam waren sommige nummers al in gebruik bij de hakselaars. Of ze moeten het principe daarna hebben losgelaten.
+2
JD3010
@GerbertXL de 6500 was toen een trekker uitgevoerd als zelfrijdende spuit, dat is wel wat anders dan een hakselaar oid. Denk dat het verschil maakt.
GerbertXL
@JD3010 Dat is wel een verschil ja maar die trikes zijn niet verkocht in europa en de 6506 niet in amerika.
JD3010
@GerbertXL Dan kan heel goed. Voor mij had dit type er helemaal niet hoeven zijn. Wel heel veel types van rond de 100pk
+1
Mauritsdb
@JD3010 Dit type was naar ik horen zeggen heb speciaal voor klanten die geen turbo vertrouwden. Een succes was het niet want vaak gingen ze olie verbruiken. De oplossing was dan een turbo opbouwen waardoor ze ook nog eens veel mooier lopen.
+1
walker1
@Mauritsdb Dat was vroeger bij wel meer merken zo. Dat ze een 6 cilinder zonder turbo leverden met ongeveer hetzelfde vermogen als de sterkste 4 cilinder met turbo. Blijkbaar was er nog steeds vraag naar trekkers zonder turbo toen JD met de 6000 serie kwam.
+2
JD3010
@Fast Eddy de transmissie van de 6600 en 6800 waren wel verschillende bakken, die van de 6506 en 6600 waren gelijk.
Persoonlijk vond ik de 6506 maar herrie bakken, de 6600 was veel rustiger.
Fast Eddy
@JD3010

Had de 6600 dan ook een ABCDEF bak? Een 6600 heb ik nooit op gereden. Op een 6506 heb ik heel wat uren versleten. Dat kwam ook omdat het loonbedrijf waar ik werkte er 2 had.
+1
JD3010
@Fast Eddy Ja ook t/m de F, Hier hebben we jaren een 6600 gehad, met heel veel plezier. Daarna nu de 6420 met Autopowr.
Fast Eddy
@JD3010

Als ik jou verhaal goed begrijp heb je nu alleen maar 4-cylinders als hoofdtrekkers?
JD3010
@Fast Eddy Ja klopt. Een 6 cilinder op de maaidorser en nog 1 voor de hobby
+2
mdoornekamp
@JD3010 6600 is inderdaad veel stiller dan de 6506. Wij hebben beide gehad . De 6600 liep als een naaimachine bij 2450 toeren
+2
walker1
@GerbertXL Ja precies goed. 6506 zit tussen de 6400 (4 cilinder turbo) en de 6600 (6 cilinder turbo) in. 6506 is 6 cilinder zonder turbo, volgens mij net iets meer pk"s als de 6400.
De 6900 werd net als de 6506 later aan de serie toegevoegd en die kwam eigenlijk in de plaats van de 7600. Men had in Europa liever een Europese 6800, maar dan met wat meer pk's, ipv een Amerikaanse 7000 serie. De 7700 en 7800 waren hier wel populair, maar de lichtere 7000 modellen niet.
+2
DANOONTJE POWERR
Ze maken inderdaad herrie, maar wel heule mooie herrie 👌🏻
J asper
@DANOONTJE POWERR Als je van 6 tot 6 erop zit ben je savonds goed gaar dat weet ik wel🙈🙈
+1
DANOONTJE POWERR
@J asper haha, dat geloof ik ook wel.
Ik hoor er hier regelmatig één langskomen en dat is wel genieten.
+1
J asper
@DANOONTJE POWERR Even ist wel leuk ja😜🤣😎
Technische was het ook wel een goeie trekker 17000 uur met weinig gedoe, maar een fijne trekker om op te zitten wast niet. Kabaal hok 😅🙈
+2
Fast Eddy
@J asper

Misschien was de geluidsisolatie na 17000 uur minder geworden waardoor er meer geluid in de cabine kwam.
Ik kon het zat een lange dag volhouden op de 6506. De cabine was stiller dan die van een Deutz DX en Fendt 305 of een Valmet 905. De airco was wel aan te bevelen want het kon goed warm worden in de cabine.
+2
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
geluidsisolatie

Zo'n 6506 is een trekker van de jaren 90. Dat kun je ook niet vergelijken met nu. Een ford 8340 of fendt 514 waren ook herrie bakken.
J asper
@mdoornekamp 305 uit 87 is nog stiller dan een 6506 of dan mijn oom zijn 6210🙈
+1
mdoornekamp
@J asper
Quote:
305

Ok. Heb wel eens met zo'n 4 cil fendt gereden. Maar die knorde ook aardig. En veel schakelen
+3
2850Johndeere6R
@mdoornekamp haha die Fendt rijders mopperen over lawaai 😂😂 en zelf rijden ze met het voorraam open om van het lawaai te genieten,😜🤪
J asper
@2850Johndeere6R Doornkamp had idd vast de voorruit los, anders maakten ze niet zoveel kabaal.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
zelf rijden ze met het voorraam open om van het lawaai te genieten

Het is de toon die de muziek maakt.
Niet het lawaai.

Een concert met 95db vindt iedereen gewoon.
Het ligt er dus gewoon aan welk referentie kader je gebruikt
+2
zettelmeyer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En veel schakelen

En avonds last van je knie van zon klote koppeling
+1
J asper
@Fast Eddy Dat van die airco heb je gelijk in 🙈
+1
Ik herkende het erf al meteen, lekker op de camping in Camerig.
+1
1046

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6506 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!