Foto van een Fendt 612. Startklaar voor de 8,5 ton in Hoogeloon gisteren πŸ’ͺ Uiteindelijk 6e in de 7,5 ton en 3e in de 8,5 ton πŸ‘Œ

Fendt 612

+2
unipower
Foto van een Fendt 612. Startklaar voor de 8,5 ton in Hoogeloon gisteren πŸ’ͺ Uiteindelijk 6e in de 7,5 ton en 3e in de 8,5 ton πŸ‘Œ

Reacties

+3
tractorquintentje
Liep er mooi over Rein 👌
rechtse meter is motoroliedruk?
En is temperatuurlogger echt nodig voor de afstelling waarmee jij rijdt? Zo gek ist nu toch ook nog niet ofwel?
+3
unipower
@tractorquintentje Rechtse meter is inderdaad motoroliedruk. Datalogger heb ik erin gemaakt nadat de turbo kapot is gegaan, puur ter controle. Maar heb hem al een paar keer over de 1000 graden gehad dus was blij dat hij erin zat πŸ˜… Nu de timing iets verzet en dan blijft hij netjes onder de 1000 πŸ˜‰
+3
valmet6400power
@unipower
Zo dan wordt het lekker warm, dat het allemaal heel blijft is ook nog knap te noemen haha
+1
MF 2725
@valmet6400power Da's de kwaliteit van Fendt. πŸ˜€
+1
valmet6400power
@MF 2725
Haha zeker, maar of ze in de fabriek destijds bedacht zouden hebben met dergelijke afstelling van de brandstofpomp te rijden vraag ik me af!
+2
unipower
@valmet6400power Ik probeer hem wel goed in de gaten te houden, vanaf nu ook elke winter een keer de turbo controleren op speling om te voorkomen dat hij kapot loopt. Koelwatertemperatuur blijft mooi laag dus opzich kan het veel hebben 😜
+2
valmet6400power
@unipower
Misschien blijft je motor vanbinnen an zich ook wel kouder omdat je er zoveel diesel ingooit dat het overschot diesel de temperatuur omlaag brengt? Wat er dan daarna in het uitlaatspruitstuk en turbo allemaal gebeurd zorgt wel voor gloeiende metalen natuurlijk haha

Maar makkelijk om het zo in de gaten te houden want dan kun je eventueel mankementen ook eerder in de gaten krijgen dat je BOEM hoort 😄
+1
unipower
@valmet6400power Ik verwacht van wel, ik heb gisteren gemerkt dat hij met de pomp nog verder open dan normaal alleen maar minder warm word. Uitlaatspruitstuk voor de turbo is ook wel het warmste punt omdat daar alle warmte bij elkaar komt, maar zo weet je wel enigzins wat je aan het doen bent met opvoeren πŸ˜…
valmet6400power
@unipower
Ja die turbo wil wel gloeien in het donker neem ik aan? De 6400 werd het spruitstuk ook rood van en de turbo en de demper geel voor de waterrem met de pomp los 😄

Hoeveel pk heb je eigenlijk bij maximaal vermogen?
+1
unipower
@valmet6400power Jaa aan de waterrem heb ik hem met originele pomp al roodgoeiend gehad πŸ˜… daarna is hij nooit meer rood geweest eigenlijk. Ik denk dat hij wel vooraan in de 300 pk aan de aftakas is 😜

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!