Foto van een Fordson Power Major.Afstandhouder aan de uitlaat gemaakt zodat het zeil naar voren ook dicht kan.Nu alleen nog een paar originele rubberbanden aan de voorzijde zien te vinden.

Fordson Power Major

+9
R Bouwmeesters
Foto van een Fordson Power Major.
Afstandhouder aan de uitlaat gemaakt zodat het zeil naar voren ook dicht kan.
Nu alleen nog een paar originele rubberbanden aan de voorzijde zien te vinden.

Reacties

+8
R Bouwmeesters
Zeil staat ca. 3cm van de uitlaat, lijkt tot nu prima te gaan.

(klik om te vergroten)

+2
Hidde Gröniger
Netjes
+1
Albert Peters
Wat is ie mooi
+2
WaterDeutzer
Wij maakten die vroeger wel eens van fietsbiba's. Maar als je de originele platte rubbers wilt hebben: vroeger in Limburg ging ik altijd 1x/jaar inkopen bij Het Rubberhuis te M'tricht.
+3
Gavrie Willemsen
@WaterDeutzer ik ben nu 45, heb ook heel wat uurtjes op een Major gereden
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
heb ook heel wat uurtjes op een Major gereden

Maar dan was die Major toen gij jong was ook al op leeftijd.😊
+3
Albert Peters
@WaterDeutzer ik heb Major en Super majors gehad tot ong eid 1975 daarna zag je er niet veel meer denk Voor beroepsmatig gebruik dan
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Albert Peters:
Major en Super majors gehad tot ong eid 1975

En 2 jaar later werd @Gavrie Willemsen in de wieg gelegd.😇
+2
Towaberg
@WaterDeutzer Gavrie is van een goed jaar 😉
+1
Gavrie Willemsen
@Albert Peters Ford 5000 heeft alle Majors verdrongen. Ik vond dat tussen de 5de en 6de versnelling een enorm groot verschil zat.
+2
Albert Peters
@Gavrie Willemsen eigenlijk kun je niet op gang komen met deze versnellingen
Alleen je wist niet beter
+1
mklok
@Gavrie Willemsen 3 laag beginnen , overschakelen via de hoog laag hendel ( meestal met de voet ) naar 6 .
+2
R Bouwmeesters
@mklok Volgens het opschrift op de bak schakel je dan ook van 5 naar 6, zo is het ook de bedoeling neem ik aan.
mklok
@R Bouwmeesters zou je denken. Dat gat van 5 naar 6 is best groot. 3 laag zit tussen 5 en 6. Overschakelen met de hoog laag gaat best goed.
R Bouwmeesters
@mklok We praten langs elkaar heen denk ik, of ik begrijp jou niet.
Ik denk dat wat jij 3 laag noemt, volgens het schakelschema op de bak de 5 is?

(klik om te vergroten)

Opschrift versnellingsbak
mklok
@R Bouwmeesters beetje maar , je heb gelijk. Mijn oom had het altijd van 3 laag naar 3 hoog. Maar is van 5 naar 6 inderdaad. Sorry voor de vergissing
Albert Peters
@mklok en die hoog-laag pook is niet altijd het zelfde bij de een omhoog trekken voor 6 en bij andere met je voet naar beneden trappen
Ik heb beide gehad of dat met doordraaiende aftakas te maken had weet ik niet meer
Leren rijden ging ook anders mijn baas ging op het spatbord naast me zitten en zei ik vertel het 1keer en daarna krijg je een klap voor je kop na 2 klappen wist ik het
ronald73
Quote Reactie van @Albert Peters:
en die hoog-laag pook is niet altijd het zelfde bij de een omhoog trekken voor 6 en bij andere met je voet naar beneden trappen. Ik heb beide gehad of dat met doordraaiende aftakas te maken had weet ik niet meer

Dat ging er dan ruig aan toe bij jullie als je die hendel met je voet naar beneden moest trappen!

Bij versnellingsbak met rij-afhankelijke aftakas is de hoge giering als je hendel naar beneden drukt. Bij doordraaiende aftakas is de hoge giering als je de hendel omhoog trekt.
Gavrie Willemsen
@ronald73 wij hadden een Super Major met doordraaiende aftakas. Het linker voetpedaal bediende 2 koppelingen. Halverwege was om te schakelen en volledig intrappen was voor de aftakas
+1
JD3010
@Gavrie Willemsen Dit stamt nog uit de tijd dat je trekker moest kunnen rijden, tegenwoordig hoef je die alleen maar te kunnen besturen.
+1
ronald73
@JD3010 Nou ja, de instructieboekjes zijn anders wel wat dikker geworden 😉
+3
ford7700man
Schitterend met de "regenjas"
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @ford7700man:
Schitterend met de "regenjas"

Mee eens, zo'n Sirocco jas met pet staat echt op alle merken trekkers. Ook zonder pet met alleen raampje en jas is mooi.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Power Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!