Ik heb is weer wat bijzonders. De tank van de 148 was behoorlijk goor van binnen zodat de filters te vaak dicht zaten. Dus tank eraf en schoon gemaakt. Omdat de vlotter ook kaduuk was heb ik daar ook

Massey Ferguson 148

+1
KlaasM
Ik heb is weer wat bijzonders. De tank van de 148 was behoorlijk goor van binnen zodat de filters te vaak dicht zaten. Dus tank eraf en schoon gemaakt.
Omdat de vlotter ook kaduuk was heb ik daar ook even een nieuwe voor besteld.
Om te kijken of het klokje en de kabels het nog deden had ik de boel even snel aangesloten. En tot mijn vreugde zwaaide het wijzertje weer naar mij.
Maar nu komt de grap. Vanavond het klokje weer in het dasbord geplaatst. En de boel aangesloten maar nu werkt de meter precies verkeerd om! Dus vlotter omhoog is meter op leeg en andersom.
Opzich een grappig idee maar ik wil het toch liever origineel hebben.
Je begrijpt dat ik van alles geprobeerd heb maar geen resultaat.
Zou het kunnen dat de vlotter verkeerd om werkt? En hoe kan ik dat meten?

Reacties

+1
Jan mf6465
Als hij niet aangesloten is, dan staat hij toch op leeg vermoed ik?
+1
KlaasM
@Jan mf6465 Klopt. En aangesloten op de + zonder de aansturing schiet ie naar vol.
+2
LesterKin
@Jan mf6465 ja dan staat hij op leeg (zie foto)
+1
Quintto
Domme vraag waarschijnlijk, maar de vlotter zit niet op de kop toevallig?
+3
KlaasM
@Quintto domme vragen bestaan niet hè? Domme antwoorden wel.
Maar nee de vlotter heeft een duidelijke bovenkant. Dus dat gaat ook goed.
+1
Jan mf6465
Heb je ook een foto van de vlotter?
+2
WaterDeutzer
't Is al lang geleden maar, Ferguson: plus = min?
Kubota
De meeste brandstofmeters werken op een verschil in weerstand (Ω) tussen de massa en sensordraad van de vlotter. Kun je deze meten met de vlotter omhoog en naar beneden? Er zijn verschillende klokjes, de ene is bij 3Ω leeg en 180Ω vol, en de andere bij 90Ω leeg en 0Ω vol bijvoorbeeld. Zie ook deze site voor verschillende klokjes: vdo-webshop.nl/nl/19-brandstof-meters/
KlaasM
@Kubota ik ben geen multi meter specialist maar ik moet dus de weerstand meten tussen de massa van de vlotterwijzer en de stuurdraad?
Kubota
@KlaasM ja, beide op de vlotter, zie foto bij 1 en 2:

(klik om te vergroten)

Foto
KlaasM
@LesterKin vanavond maar is even met de multimeter aan de gang
+1
KlaasM
Iedereen bedankt voor het meedenken: Ik zal nog even de uitslag geven van deze puzzel.
Zoals bekend zijn er Franse en Engelse MF's Mijn 148 is Engels. Nu werk de Franse vlotter precies andersom dan de Engelse!
Dus zoals @Kubota al suggereerde. Gelukkig zijn er na enig gezoek 2 soorten vlotters te bestellen en heb ik inmiddels de juiste er inzitten. Je moet het maar bedenken!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 148 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!