Vandaag hebben we onze gereviseerde turbo terug gemonteerd op de 818. Nu is het nog wachten op de intercooler, die was lek en daar komt een nieuw net in. Voor de rest krijgt hij ook een grote beurt. A

Fendt 818

+9
Gavrie Willemsen
Vandaag hebben we onze gereviseerde turbo terug gemonteerd op de 818. Nu is het nog wachten op de intercooler, die was lek en daar komt een nieuw net in. Voor de rest krijgt hij ook een grote beurt. Alle oliën en filters worden vervangen. Helemaal klaar maken om terug voor de dieplader te zetten.

Reacties

+4
Towaberg
Dikke duim!
+2
MaxxuM4ever
Hoe ver staat het met de schlüter? Het is al weer ff stil op dat vlak met foto’s.
+3
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever ja dat gaat heeeeel traag. De cabine is nu voor de 2de keer weggeweest om te lassen want er zat een fout in. De vooras is wel volledig klaar maar moet nog verder afgebouwd worden en volgende week gaan er weer wat spullen naar de zandstraler. Toevallig vandaag nog een mail naar Duitsland gestuurd voor een nieuwe kabelboom te bestellen.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
2de keer weggeweest om te lassen want er zat een fout in

Dat is dan wel balen ja!
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
voor een nieuwe kabelboom te bestellen

Als je de oude nog compleet hebt is dat een heel mooi klusje om zelf te bouwen hoor!🤩
+2
Valtra man
Goed werk 👍 Wat is dat onderdeel tussen turbo en uitlaat? Is dat een motorrem?
+1
Gavrie Willemsen
@Valtra man ja, maar wij gebruiken die nooit meer. Is ooit vrij snel kapot gegaan en nooit meer hersteld.
+1
Valtra man
@Gavrie Willemsen ik heb het op de cvx’en ook nooit veel gebruikt. Het doet ‘iets’ maar in ons landschap is het ofwel bergop, ofwel bergaf, dus remmen moet je toch doen. Het had logischer geweest dat deze dingen automatisch met het remmen mee werden geschakeld
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
maar wij gebruiken die nooit meer

Heeft mijn inziens ook geen nut op landbouwtrekkers in den Lage landen. Op mij truck, daarentegen is het een onmisbaar item. 2 standen naar gelang de belasting bij ieder gas loslaten actief. Bespaard enorm op remmen en rijd comfortabel.
+1
Valtra man
@WaterDeutzer inderdaad, onze trucks hebben 3 standen. Niet normaal hoeveel remkracht daarvan komt, de scania’s waarvan er nog 2 lopen hebben daarboven nog een retarder dat is al helemaal een andere wereld.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Valtra man:
daarboven nog een retarder

Vroeger o.a. '3' en '4serie' in onderhoud gehad. Werd je niet blij van met koppeling vervangen als er een retarder op zat.🙈
+2
toonvanbergen
Verzorgde herstelling!👍
+2
WaterDeutzer
Ik heb al langer door: bij Willemsen nooit geen halve maatregelen! Nu ook weer, alle tapeindjes en koperen moertjes vernieuwd.👍🏻🙏🏻

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!