Foto van een Deutz-Fahr rondenbalenpers,gisteravond in brand gevlogen bij ons in de polder ,hij was net nieuw😥

Deutz-Fahr Meerdere

+6
jan-kees same
Foto van een Deutz-Fahr rondenbalenpers,gisteravond in brand gevlogen bij ons in de polder ,hij was net nieuw😥

Reacties

+3
wim-same
Gelukkig heeft hij de trekker nog wel op tijd los kunnen krijgen.
+1
jan-kees same
@wim-same dat is zeker wim ,ik dacht dat ze het hadden over een electriche probleem.
Hij kreeg de baal er ook niet meer uit.snel trekker eraf gelukkig . Brandweer heeft hem helemaal leeg geplukt
+2
Rondeutz06
Dat is balen
+2
wim-same
@Rondeutz06 en zeker als je bedenkt dat het een Deutz-Fahr pers is, ( was ).
+2
wim-same
@Rondeutz06 dus niet meer balen voorlopig.
+1
Rondeutz06
@wim-same 🥴het kwam misschien een beetje cynisch over maar zo is het zeker niet bedoeld. Het lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken.
+1
MaxxuM4ever
@Rondeutz06 zeker en met de levertijden van tegenwoordig lang wachten op een vervangende wellicht?
+1
leonardvdm
Is dit de zelfde als de foto van gister of nog ee andere deutz pers naar de malemoer
+2
wim-same
@leonardvdm volgens mij wel.
+2
JD 6110
Is het geen kuhn pers. Hij lijkt er verdacht veel op.
+3
stijn-de-bock
@JD 6110 zijn kuhn,vicon en deutz fahr niet dezelfde tegenwoordig?
+1
oanejorrit12
@stijn-de-bock Vicon niet, DF perz is een kuhn volgens mij. Vicon pers is eigen/kverneland en of kubota denk ik
+2
JD 6110

(klik om te vergroten)

Hier persen wij mee. Of deutz fahr maakt bijna de zelf de
+2
Rokus
@JD 6110 jah volgens mij is de Deutz pers een groen gespoten Kuhn.
+1
JD 6110
@Rokus dat zou inderdaad kunnen dan😜
+2
Fendt_favorit
Deutz Fahr en Kuhn komen beide idd uit de Kuhn fabriek in Geldrop.
Vicon heeft hier niets meer mee van doen sinds de overname van ‘Geldrop’ door Kuhn.
+1
KlaasM
@Fendt_favorit klopt je kan de pers en de trommelmaaiers nog in de Deutz kleuren krijgen.
+2
poech prut
Niet best idd. Gelukkig was die vandaag wel weer in de kleine hooibaaltjes bezig bij de boer waar ik hooien was. Begreep dat loskoppelen met loadsensing ook wel ff gedoe gaf, eerst trekker uit enzo.
valtraaa
@poech prut pen eruit en gas als het op brand aankomt de aftakas valt wel uit elkaar en de slangen vliegen er ook wel uit toch?
+2
poech prut
@valtraaa geloof me, die slangen zijn verrot sterk. Zal de eerste niet zijn dat het hele spul gewoon mee blijft hobbelen:D
valtraaa
@poech prut die zijn inderdaad wel sterk maar ik ben de remslang van de landbouwagen ook eens vergeten los te doen die ging wel kapot😆 meeste slangen schieten dan wel uit het ventiel toch?
+1
case 745 xl
@poech prut vorig jaar ook een pers in brand gehad . Idd pen eruit de slangen knappen wel ergens
+2
WaterDeutzer
Een hele fabriek als ik die afgebrande foto's ook van gister zo zie. Je zal vandaag maar LMB monteur zijn.🙈
+3
PieterA
@poech prut Die slangen kun je er inderdaad beter even uit trekken. Hier 2x gehad met een kieper met alleen maar een verlichtingskabel en een kiepslang dat de kar bij 30 km per uur afbrak en de kar op de steunpoot viel.

De mf 155: De lege 6-tonner volgde aan de hydrauliekslang de trekker netjes verder,dus rustig aan gestopt, het trekoog er weer aangelast en door.

De International 1255: De volle12 tonner remde aan de hydrauliekslang de trekker in een meter of 10 sterk af. Toen had ik de koppeling te pakken en stopte het definitief. Aan de kar inclusief hydrauliekslang was geen schade. De 1255 kon afgesleept worden. Naast de zwaaiende trekhaak die afgebroken was, was ook het ventielenblok van de trekker er af gescheurd. De trekker pompte zichzelf leeg.
+1
roscho
@PieterA Tegenwoordig heeft toch bijna iedereen van die koppelingen die zich bij voldoende kracht loskoppelen? Of werkt dat niet goed?
Ik heb het eenmaal gehad dat mijn maiswagen in het maisland losraakte doordat de pen van de ondertrekhaak eruit was gevallen. Flinke knal, maar de slangen vlogen wel los. Alleen de stroomkabel was van de stekker gevlogen.
+1
@roscho meeste persen en dergelijken werken op load sensing, dat zijn echt geen schatjes om los te maken als daar druk op staat🙈
+1
PieterA
@roscho Je moet ze er recht uit trekken. Bij ons zaten ze aan de kieper behoorlijk lager dan aan de trekker.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!