Deutz-Fahr Meerdere
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Dat is wel een nadeel van 2 haspels; het kost weer een trekker extra. Tot vorig jaar waren we aan beregenen 3 trekkers kwijt; nu zijn het er 4.
De Ocmis lekte behoorlijk water langs de afdichting van de as naar de versnellingsbak in het turbinehuis. Met een nieuw turbinehuis was dat opgelost.
De voorlader zit er nog aan, dat is om kisten met tulpenbollen van de rooier naar de kopakker te rijden. De trekkers krijgen elk jaar in de winter hun onderhoudsbeurt. Bij die beurt had de 85 4.464 uur en de 6.15 11.944 uur. Toch rij ik liever met de 6.15 6-cilinder.en de ZF 7200 bak.
Op deze foto lossen ze elkaar af. De Bauer heeft net het langere perceel beregend, nu is de wendbaardere Ocmis met de hoge bodemvrijheid aan de beurt.
Tegelijkertijd met beide haspels beregenen was nu even geen optie, want we hadden bijna alle slang nodig. Ik schat zo'n 1.700 meter.
De capaciteit van beide haspels is gelijk. De motorpomp had ik vol gas gezet. De drukmeter gaf bij de pomp 13 bar aan. Bij de haspel was daar nog 8 bar van over. Aan het kanon was dat nog 3,5 bar met mondstuk 28. Dat betekent 55 kuub per uur. De werkbreedte was nog wel voldoende. De worp was 46 meter en de spuitsporen in de aardappelen liggen op 39 meter.
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)