Over het woordje onderhoudsvriendelijk bij een ZF A210 gaan we ons niet uitwijken... Maar ik heb wel de oorzaak gevonden, of dat hoop ik toch, dat de aandrijfas lekte. De dichting kon niet diep genoeg

Schlüter s450

+7
Schluterfan
Over het woordje onderhoudsvriendelijk bij een ZF A210 gaan we ons niet uitwijken...

Maar ik heb wel de oorzaak gevonden, of dat hoop ik toch, dat de aandrijfas lekte.
De dichting kon niet diep genoeg. Volgens de tekening zat er achter de dichting ook een schijf. Dat is ook zo, maar dat is maar een dun schijfje. Toen ik keek zag ik een dikke... Peuter ik doe eruit, blijkt dit een dichting met ijzeren wand te zijn, die trouwens ook goed beschadigt was (niet van mij). Waarom mij dit bij de montage in der tijd niet opgevallen was... Doordat er aan de versnellingsbak al zodanig geprutst was, denk ik dat er 2 dichtingen achter elkaar zaten en vroeger de boel zo wel nog dicht gebleven is, tot dat ik alles uit elkaar gehaald heb, en ook de as vernieuwd heb.
Zonder te beseffen heb ik dus een dichting voor een andere dichting geplaatst. De nieuwe zat niet diep genoeg om de as af te dichten...

Reacties

+4
hooidonk
Goed dat je het euvel gevonden hebt, hopelijk is het hiermee opgelost!
+3
toonvanbergen
Dat heb je goed uitgezocht en gevonden!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter s450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!