Silo fahren met de nieuwe 6R 155. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 20-07-2022 om 17:03:05, met 20 reacties.

John Deere 6R 155

+4
mdoornekamp
Silo fahren met de nieuwe 6R 155

Reacties

Jotke
Mooie trekker maar blijft jammer dat ze niet meer kwa uiterlijk aangepast hebben.

Wel raar gezicht zo met de "oude spiegels".
+1
mdoornekamp
@Jotke lijn van de motorkap is wel anders. Kap is wat hoger bij de cabine. Maar de meeste veranderingen zitten in de cabine. Geen dashboard meer, maar display in de A stijl rechts
Jotke
@mdoornekamp

Ja kweet het. Gaan ook verhalen dat dit en de 9R tussenmodellen zouden zijn maar of dat klopt...
+1
2850Johndeere6R
Deze combinatie heeft eigenlijk geen woorden meer nodig maar toch, Zeer netjes 👌
JD 6110
Waarom Steek as? Verstel jij dat jaarlijks bij het ploegen? Is dit een 50 bak.?

Mooi ding verder met de zwarte spiegels. Heb je nog foto van de kont ?😎
mdoornekamp
@JD 6110
Quote:
steekas

Standaard wordt de 145/155 op kleine spoorbreedte geleverd. Dan krijg je andere velgen uit de handel of verstelbare velgen om de wielen wat breder te zetten. Met de steekassen kun je spoorbreedte vrij kiezen. En je gaat van flens 8 gaats 275 mm steek naar steekas 10 gaats 335 mm. Dit is een stuk sterker . Daarnaast kan ik de wielen uitwisselen met de jd 7800. De meerprijs is slechts gering.
JD 6110
@mdoornekamp dan kloppen de breedte van de spat borden ook niet meer dus.. En nu af fabriek met de gekozen banden maat ook de goede spat borden? Dit is de lange versie?
mdoornekamp
@JD 6110 dit zijn de lange spatborden achter. Die horen bij 710 banden. Totale breedte 255 meen ik. Je kan nog een slag bredere spatborden krijgen op de 6R 155. Dan zit er nog een randje/hobbeltje met nog 10 cm extra breedte. Maar dat vind ik te breed voor deze trekker.
JD 6110
@mdoornekamp oké. Banden steken dus iets buiten de spatborden
+1
mdoornekamp
@JD 6110 ja klopt. Te brede spatborden zijn ook veel kwetsbaarder
Marcsteffens6265
Krijgt ie m beter de bult op dan de 7810💪💪
+2
mdoornekamp
@Marcsteffens6265 vooruit is de 7800 wat sterker omdat de versnelingen wat guntiger liggen (geen 50 bak). En de 6R mist de boost nu. De 6R is echter wel zwaarder en heeft ook nog een betere gewichts verdeling.

Opzich is vooruit nooit een probleem want ik "hengel" de wagens zo naar boven met de shovel aan de pen voorop het frontblok
+1
john deere 7810
@mdoornekamp

zit er nu nog verschil in beide 155r's? kwa trekken?
+2
mdoornekamp
@john deere 7810 de nieuwe valt niet tegen. Doet het al zeker zo goed als de andere 6155R. Heeft nog maar 70 uur dus moet nog beetje los komen. Boost komt er ook mooi vroeg in vanaf 1300 toeren
JD 6110
@mdoornekamp dat is al mooi dat de boost hem optijd pakt. Hoor ook wel verhalen dat die hem net niet pakt. Bijvoorbeeld met maaien dat die er net niet inkomt
mdoornekamp
@JD 6110
Quote:
met maaien boost niet inkomt

Ja vooral met een dikke frontmaaier ervoor. Dan gaat er maar relatief weinig vermogen door de pto achter. Met de opraapwagen in dat opzicht nooit last
mdoornekamp
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van John Deere 6R serie naar John Deere 6R 155
CoenNijenhuis
Ik stel net als @mdoornekamp voor deze foto te verplaatsen naar John Deere 6R 155
Jotke
@CoenNijenhuis en @mdoornekamp, hij is verplaatst!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!