Foto van een John Deere 6830 Premium even te showrijden met de nieuwe trekker. Foto is geplaatst door cb6520 op 22-07-2022 om 12:22:13, met 127 reacties.

John Deere 6830 Premium

+1
cb6520
Foto van een John Deere 6830 Premium even te showrijden met de nieuwe trekker

Reacties

ZetorTwente
Mooie trekker 👌 , 6520 ingeruild?
+1
cb6520
@ZetorTwente nee deutz ingeruild
+1
casejxu
Netjes! Veel werkplezier gewenst!
CaseCS130
Ziet er als nieuw uit 👌
+1
JD3010
Nieuw? Die is allang afgeschreven. 😂 Maar ziet er nog wel super uit. 👍
+1
cb6520
@JD3010 voor mij nieuw, we kopen nooit trekkers van jonger als 10 jaar😅
+2
JD3010
@cb6520 Mijn jongste trekker is net 19jaar geworden. ☺️
Ik koop ook niet zomaar nieuw, het is wel een hoop geld voor die paar uren dat ze hier draaien.
+1
GerbertXL
Mooi man, die dingen worden er niet goedkoper op. Ik heb goed plezier van m'n 6930 dus dat moet bij jou ook wel goedkomen.
Bewust een schakelbak of kwestie van aanbod?
+1
cb6520
@GerbertXL ja bewust gekozen voor schakelbak, vario is iets gevoeliger en het blijft toch gebruikt dus iets meer risico. De ervaring die ik met een 6930 heb is heel best en die zit inmiddels over de 20 000 uur dus dan hoop ik met deze nog heel wat jaren te kunnen rijden
john deere 7810
@cb6520

zo gevoelig zijn die vario's niet meer. lopen er al veel met bult uren met de eerste bak. maar schakel is ook prima.
rickboer blija
Nette trekker, bijna 8000 uur toch? Deze moet ook de maaien en zo ook overnemen van de mf?
2850Johndeere6R
Succes met deze beer💪🏼 hopen dat hij nog flink wat probleemloze uren tuffen mag
JD 6110
Ziet er van de buiten kant uit als nieuw! 😎Hopelijk Aan de binnenkant ook nog een beetje goed? Schone / hele bekleding. Fraaie goede stoel. Beetje kras loze console rondom de pook. Geen nare witte kras waas van de ruitenwisser 😜
+4
cb6520
@JD 6110 nog wel netjes

(klik om te vergroten)

JD 6110
@cb6520 ojaa prachtig. 🤩👌
Johny power
@cb6520 Hier kan iedereen mee wegrijden. Simpele bediening Wat een mooi ding zit ook een mooi geluidje in!
+1
Jotke
@Johny power

Das een ding dat zeker Is!

Zag er toevallig net nog een rijden.
@cb6520 wees trots op je stoel 😣 onze is overleden, mijn vader rijdt plots meer op de oude 😅
johndeere6230
Allemachtig wat een strak ding! Veel succes ermee! Lijkt mij ook nog wel een keer wat, ooit....
JD 6110
@johndeere6230 lijkt mij ook een eer om een complete 68/ 6930 '/ 7530 autopowr te ontvangen met een paar duizend uur
johndeere6230
@JD 6110

Ontvangen of betalen? 😜 bij dat 2de mag je de portemonnee aardig trekken 😅
+1
JD 6110
@johndeere6230 nou. Bijbetalen ! 😜Geen van beide denk ik. Dan zal de 6230 moeten wijken voor een 6830 dan
cb6520
@johndeere6230 hij is wel deels op nieuw gespoten. Maar dan blijft het ook netjes
johndeere6230
@cb6520

Dat scheelt al ja! Dan kun je hem zelf netjes houden, anders zit je toch altijd tegen andermans schades aan te kijken
JD 6110
@cb6520 nog foto van de achterbrug?
MF 2725
Prachtige 6830!
Veel succes ermee.
john deere 7810
Vind ze maar eens. prachtige trekkers!
Jotke
Prachtige trekker!👌🏻👌🏻👌🏻🚜
mdoornekamp
Mooie trekker. En erg fijne trekkers om mee te rijden. Deze trekt ook wel een beetje meer dan de DF 6140
PieterA
@mdoornekamp De John-Deere geeft 5 pk meer. Valt wel enigszins mee dan toch?
+2
cb6520
@PieterA zet maar voor de mengwagen, dan kom je er wel achter welke sterk is of niet. 6520 doet m met gemak terwijl je met deutz goed moest opletten met wegrijden
dx11
@cb6520 dan trekt de bvl aardig zwaar. Hier de 10006 er voor, en half gas op de 1000rpm aftakas mengen
+1
cb6520
@dx11 nu met weiden zit er minder in en in zomer ook geen water maar in de winter meer als 7 ton er in moet ik nog maar zien hoe de 10006 dat rond krijgt
dx11
@cb6520 nee klopt. Hier nooit meer dan 6,4 ton Dr in gehad zonder water. Toen wel op 540idd. Nu 4,2ton voor 2 dagen er in
J asper
@cb6520 Trekt die deutz zo slecht dan?? Als wij een keer daags gingen voeren wist ik ook wel dat 305 hem niet meer kon doen. Maar wel dat 412 er op zijn sloffen mee weg liep.
+3
cb6520
@J asper nee dat viel wel mee maar anders stoppen ze hier nooit weer met zeuren over die oude deutz😜
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
5 pk

Denk in de praktijk wel 50. Zo'n 6830 kun je ook zo voor een Dewulf verstek rooier zetten. Dat laat je met zo'n 4 cil deutzje wel
casejxu
@mdoornekamp 6140 was n 6 cyl
+1
mdoornekamp
@casejxu ok. Lijkt maar een compact trekkertje. Een df 6180 trok hier ook niks meer dan een jd 6630
+1
casejxu
@mdoornekamp compact is ie ook wel. Oke dat zou kunnen ja.
PieterA
@mdoornekamp De Deutz 6140 heeft dezelfde wielbasis als een 6930
mdoornekamp
@PieterA ok. Hij lijkt zo klein op de foto met kunst mest strooier
rickboer blija
@mdoornekamp @PieterA volgens mij had de 6140 van @cb6520 540/65r24 voorbanden. Daardoor lijkt een trekker ook kleiner
PieterA
@mdoornekamp Dat ligt er natuurlijk ook aan wat er achter hangt.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Denk in de praktijk wel 50.

Daar gaat het fout als je gaat denken en niet meten.
Wij dachten altijd dat onze vastrijtrekker een kleine 13 tom woog.
Maar zoon wou het zeker weten en is ermee naar een weegbrug gereden en die bleef op 11.780kg steken
Blijft natuurlijk nog steeds iets variabel omdat er door de dag diesel verstookt wordt en een volle of (bijna) lege tank een 350kg verschil in zit.
mdoornekamp
@Fendt926Driver gewichten schatten kan idd wel eens mee of tegen vallen.

Zo'n 6830 stopt niet gauw hoor. Daar heb je weinig klagen over. Dat heeft de praktijk wel geleerd
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Zo'n 6830 stopt niet gauw hoor

Wil net zeggen, taaie donders die 30 serie's, die 6 cilinders helemaal. Loonwerker in de buurt had 3x 6830 en 1x 6930, die laatste was helemaal niet te houden, keer een middag mee voor een rspide 6600 mee gereden, maar ging naar omstandigheden prima, langzaamaan wordt dat steeds meer 155's
mdoornekamp
@johndeere6230 ok. Ja veel 30 series beginnen flink in de uren te lopen

Bevallen de 155s goed bij jullie?
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Bevallen de 155s goed bij jullie

Is bij een andere loonwerker waar ik eerder heb gewerkt, maar ze bevallen wel goed volgens mij, ze doen er zo'n beetje alles mee, 2 staan er tussen de sleepslangset en die andere is nieuw gekomen van het voorjaar.

Bij mij op het werk zijn ze wat meer nh minded, gedeeltelijk doordat ze goed contact hebben met iemand die in de cnh onderdelen zit, de 130R bevalt ze wel goed namelijk, de 170M wat minder, voornamelijk door de schakelbak, maar daar zit bijna jaarrond de herder aan, dus dat scheelt
+1
mdoornekamp
@johndeere6230 ok. Ja ik zie wel regelmatig dikke Nh 's voorbij komen bij je foto's. Met zulke grote wagens heb je ook wel pk's nodig
PieterA
@johndeere6230 Wat doen ze met een 6130R dan? Bij akkerbouwers kunnen ze slecht mee. Zwaar, weinig vermogen op de wielen bij de variabele transmissie en een laag hefvermogen maken hem voor de akkerbouw niet zo geschikt.
2850Johndeere6R
@PieterA hier in de buurt zie je genoeg 6130R's rijden zowel in loonwerk als akkerbouw als veeteelt. Lage vermogen valt best mee hoor met boost erbij heeft hij gewoon meer als 140pk. De onze tilt zo een plantmachine ofzo, over het kracht heb ik nog nooit wat te mopperen gehad.
PieterA
@2850Johndeere6R Al eens geprobeerd voor een 4-rijige aardappelplanter met kipbunker? Daar wilnik dan wel eens een foto van zien.
PieterA
@2850Johndeere6R Ik zeg niet dat hij weinig vermogen heeft; maar hij krijgt het niet op de wielen met bijvoorbeeld een woelrotorcombinatie.
+2
mdoornekamp
@PieterA een woel rotor combinatie hang je niet aan een 4 cil. Of je moet 10 cm woelen
+5

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@MaartenMandemaker dat is ook wel een mooi grondje bij jou. En een forse 4 cil trekker. Hier gaat een Case Magnum 360 dood voor een 4 meter woeler/kopeg
@mdoornekamp Dat klopt, zand en dalgrond. 7/8 kmu. Trekker geeft krap 150 pk aan de pto. Bij jullie is het heel wat anders qua grond
mdoornekamp
@MaartenMandemaker 150 pk op pto kun je nog wel wat mee. Heb je wel genoeg hef vermogen?
+2
@mdoornekamp Jawel, is een sterk beestje. Ja trekker tilt 9 ton
PieterA
@MaartenMandemaker Zoiets gaat het bij ons ook. Alleen dan 4-4,5 km per uur. Ook krap 150 aan de aftakas.
@PieterA wat voor grond hebben jullie? Hangt ook van de werkdiepte af natuurlijk. Heb ook wel grond losgetrokken die we met de ruilverkaveling gekregen hebben, en zo vast zat als een huis. Dan houdt het met 5 km ook op
PieterA
@MaartenMandemaker Een beetje vergelijkbaar met de Noordoostpolder.
@PieterA Oke, niet al te zwaar dus. Wel mooie grond.
PieterA
@MaartenMandemaker Jazeker, wel iets bonter en we hebben bijvoorbeeld ook een paar percelen met zoute kwel/veen
2850Johndeere6R
@PieterA Sorry ik las het verkeerd inderdaad. Ik heb zelf een 6130R autopower die niet heel dik op de banden staat, maar met zwaar trek werk heb ik er nog nooit geen problemen mee ondervonden dat de pk's niet op de grond komen.

Met een 4rijer aardappel planter heb ik geen ervaring.maar er zijn dus vergelijkbare modellen van andere merken die dat wel kunnen?
PieterA
@2850Johndeere6R Daar noem je wat! Vergelijkbare modellen van andere merken kunnen ook niet goed overweg met akkerbouwmachines. Wij hebben een Deutz-Fahr Agrotron 6.15 en een 120 mk3. Ik zou graag een vergelijkbare trekker hebben (minimaal 8.000 kg hefkracht, maximaal 6.000 kg eigen gewicht, minimaal 650/65r42 er onder en een ruime cabine) en dan met een variabele transmissie.

Maar zo'n trekker bestaat niet bij Deutz-Fahr. En bij andere merken (die ik niet ga kopen) valt het ook nog niet zo mee. (Ik kreeg pas wel de tip voor ik dacht een Fendt 314 van @J asper )
+2
john deere 7810
@PieterA

Er is ergens een grens he. en op een gegeven moment kwa hefkracht houdt het op voor de bouw van de trekker. en helemaal als men ook nog op het gewicht gaat letten... dat gaat niet samen. meer gewicht beuren en iets mag niet zwaarder gebouwd worden.

akkerbouwers zijn gewoon nooit tevreden met het kunnen van hun trekker 😅 of het nu hefkracht is, trekkracht is, of banden. het moet altijd meer kunnen hebben.
mdoornekamp
@john deere 7810 ik zie het nut van 42 inch wielen op een kleine 4 cil ook niet. Maar velen vinden dat maar al te mooi. Je kunt beter de breedte iets meer ingaan. Dan belast je de transmissie ook minder.
PieterA
@mdoornekamp Van mij mag het ook een 6-cilinder zijn hoor. Hier rijden we wel graag met wat minder structuurbederf.
PieterA
@john deere 7810 Het kan altijd beter,maar als ik ten opzichte van mijn huidige trekker van 22 jaar oud de eis stel dat hij 200 kg meer mag wegen, 1.200 kg minder mag heffen,maar wel een variabele transmissie en geeneen tractorfabrikant komt daar ook maar iets in de buurt, dan vind ik dat die fabrikanten het voor de akkerbouw in Nederland niet goed voor elkaar hebben en dat ze niet veel progressie geboekt hebben in die 22 jaar.

In dit topic staat een 6830 centraal. Ik denk dat dat voor deze trekker ook een beetje geldt.
john deere 7810
@PieterA

tja ze kunnen er ergens ook niet altijd wat aan doen. met name kwa mileu hebben ze heel wat moeten aanpassen als je het mij vraagt. en dat maakt de compactheid en gewicht niet echt bevordelijk.

een 6m ook niet?

hefkracht is niet de grootste kracht van jd.

maar snap je punt helemaal hoor. die nederlanders zijn ook behoorlijk fijn op de tanden. of ze nou akkerbouwer zijn of veeboer. we willen er altijd meer uit halen. en dat is ook zeker positief.
+1
mdoornekamp
@PieterA 6830 of 6930 komt het dichtst bij jouw ideaal beeld. Zijn meer akkerbouwers die deze trekkers koesteren
+1
GerbertXL
@mdoornekamp als er ook een fronthef en aftakas aan moet red je het niet die binnen de 7 ton te houden, laat staan 6.
+1
PieterA
@GerbertXL Een 6620 dan denk ik
GerbertXL
@PieterA Die zal misschien net lukken, maar 42 inch zal wel krap worden, en spaar dan maar door voor een 6630. 20 serie autopowr kopen kan wel maar dan moet je óf dapper zijn óf zeker weten dat er een gemodificeerde bak in ligt. Ik had graag een 6630 gekocht maar niet te vinden met de opties die ik wou.
johndeere6230
Quote Reactie van @GerbertXL:
spaar dan maar door voor een 6630

Staat er nog 1 bij GroeNoord, met voorlader
mdoornekamp
@GerbertXL met vario maakt opzich niet uit toch of je 6630 hebt of 6830. Met powr quad zit er verschil in de bak. Ik wou bewust 1 trekker met 6 groepen
+1
Mauritsdb
@mdoornekamp dat maakt wel degelijk uit. De 6630 heeft de 4cil achterbrug en transmissie. Zijn ideale trekkers maar voor zwaar trekwerk zit je aan de grens van de hydostaat.
PieterA
@Mauritsdb De buurman heeft nog een poosje met een 5-schaar Kverneland Eg85 geploegd, maar hij was altijd bang dat de topstang uit de achterbrug zou breken.
+1
Mauritsdb
@PieterA Dat heb ik bij n blauwe trekker weleens gezien maar bij n jd? Veel mensen beseffen niet dat de topstang in het bovenste gat aan de trekkerkant veel gunstiger is voor het krachtenspel.
@Mauritsdb Ik heb het bij een steyr cvt ook wel gezien
PieterA
@Mauritsdb Ja, maar dat is ook wel een beetje extreem hoor; zo'n ploeg.
mdoornekamp
@GerbertXL 6,5 ton dacht ik. Mijn 6630 powr quad gaat trouwens ook al over de 6 ton🤔
+1
J asper
@mdoornekamp Koop toch mooi een 415
+1
mdoornekamp
@J asper dat is wel een mooie akkerbouw trekker. Maar daar kan ik als loonwerker niks mee. Een 516 misschien wel
dx11
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Een 516 misschien wel

Loonwerker hier deed alles met de 313 (de krone wagens hangen wel achter de 916 en de 926, en op de bult een 930).

Heeft er nu wel een 516 bij, maar meestrijden, triplemaaien, maisrijden, fastbalen en al het andere werk waar de 309 te klein voor is doen die 2
+1
deutzisthebest
@mdoornekamp

Een 415 doet niet onder voor een 516. Alleen qua comfort doet de 516 het beter. Zijn allebei super trekkers in mijn mening!
RaHeados
@deutzisthebest dat vind ik het grote nadeel van de cabine op de 415 hij is te klein als je iets mee moet nemen. Ik zeg altijd prima 1 persoons cabine maar moet je ook niks mee hoeven nemen.
deutzisthebest
@RaHeados

Ik heb een koelbox die precies achter het gaspedaal past. Verder moet je niet teveel mee willen slepen nee. Maar dat vindt ik van alle oude cabines van fendt. Al heb je in de 900 serie wel zat ruimte
RaHeados
@deutzisthebest ja juist ik heb er ook zo een, kan er alleen geen liter fles ofzo mee in nemen.
+1
deutzisthebest
@RaHeados

bol.com/nl/nl/…

1,5 liter fles past er rechtop in plus ruimte voor een grote broodtrommel en koelpacks. Super boxje dit.
J asper
@deutzisthebest zit er zoveel verschil in comfort dan? Tussen een 700 com 3 en een 700 scr vindt ik het wel mee vallen. De nieuwen zijn alleen veel mooier als je isobus of gps gebruikt
deutzisthebest
@J asper

In rijgedrag niet. Vindt vooral de ergonomie beter van de nieuwe cabines.

@mdoornekamp

Volgens mij zijn ze even groot. 516 heeft wel een iets hogere cabine en grotere neus.
mdoornekamp
@deutzisthebest ik dacht dat een 516 iets groter is dan de 415. Maar kan ook gezichts bedrog zijn
PieterA
@J asper Weegt meer dan 6 ton en heft er ook geen 8.
J asper
@PieterA 415 blijft wel onder de 6 ton
RaHeados
@J asper met standaard optie brede banden front hef aftekas etc er op, of is het dan standaard uitvoering?
J asper
@RaHeados Onze is hoogstens 100 kg lichter als een 415 en die blijft ruim onder de 6 ton
johndeere6230
Quote Reactie van @J asper:
Koop toch mooi een 415

Alleen dan zit je met die pootcombinatie, als je zulke gewichten aan een 4 cilinder wil knopen moet je een frame trekker hebben en dat is fendt (dacht ik) niet?
T60401
Quote Reactie van @PieterA:
Ik zou graag een vergelijkbare trekker hebben (minimaal 8.000 kg hefkracht, maximaal 6.000 kg eigen gewicht, minimaal 650/65r42 er onder en een ruime cabine) en dan met een variabele transmissie.

met NH T6 serie kom je toch heel kort in de buurt. Weet niet of die banden er onder kunnen. Bij de standaard banden is er nog ruimte zat tussen de spatborden. new-holland-center.ch/files/productFiles/…
+2
rickboer blija
Quote Reactie van @PieterA:
vergelijkbare trekker hebben (minimaal 8.000 kg hefkracht, maximaal 6.000 kg eigen gewicht, minimaal 650/65r42 er onder en een ruime cabine)

Ik weet dat het geen deutz is, maar volgens mij kom je met een claas arion 530 heel ver met je wensen
sallander
@2850Johndeere6R nooit geen problemen is dus altijd 😀
+1
Fendt926Driver
@sallander dat is ook een mogelijkheid om te zeggen dat die zwaar tegenvalt maar (bijna) niemand het in de gaten heeft
2850Johndeere6R
@sallander dat zal een regio verschil zijn, hier zegt iedereen dat zo.
+1
johndeere6230
@PieterA

Alles wat er maar half achter kan gaat erachter, ze hebben er ook een keer op het zand mee geploegd, 4 schaar, qua vermogen ging het prima, alleen hij kreeg hem maar krapjes eruit geheft. Verder is ronde balen persen, spuiten, (mais) zaaien, keer stukje lostrekken, frezen en alle handen andere klusjes vaak wel voor hem. Is de enige trekker met gps, dus als dat nodig is wordt die ook gepakt
PieterA
@johndeere6230 Een beetje het werk wat we vroeger met de 6310 deden dus eigenlijk?
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
6310

Heb je vroeger zelf ook jd gehad?
PieterA
@mdoornekamp Nee, maar wel veel mee gereden. 2130, 1640, 2140, 3040, 6400, 6310, 6330 kan ik mee lezen en schrijven. 6620, 7530 en 6140R rij ik tegenwoordig ook wel mee, maar de werkzaamheden zijn tegenwoordig zo verdeeld dat ik niet vaak meer op een trekker met gele wielen zit.
mdoornekamp
@PieterA ok. Dus wel de nodige ervaring
johndeere6230
@PieterA

Jaa kan goed, iedereen vindt het ook gewoon een mooie simpele fijne trekker, is dr wel 1 met zo'n nieuwe pook. In het voorjaar staat die vaak een paar weken achter op cultuur met dubbellucht op afstand voor het maiszaaien en rond juni een paar weken op cultuur op 2.25, dus dat beperkt de werkzaamheden dan wat, anders is die vaak als eerste weg als ze mogen kiezen
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp buurman heeft een 6820.
Maar tegen onze 614 uit 84 kan die lang niet meekomen.
Onze is voor de waterrem afgesteld op de originele 150pk

En die john deere zou een boost hebben tot 147pk.
En uit zichzelf er ooknog pk s bij krijgen door de jaren heen...
We zien het hier dan toch iets anders
+7
Ao140
@Fendt926Driver Niet verwacht dat jij er anders tegenaan zou kijken…
+1
Fendt926Driver
@Ao140 nou meestal kijk ik er dan zo tegenaan

(klik om te vergroten)

En dan zijn we net boven de 1m hoge muren.
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar tegen onze 614 uit 84 kan die lang niet meekomen

Zet er maar eens een 714 uit 2000-2005 tegenover, zal je hetzelfde hebben waarschijnlijk 😉
+2
PieterA
@Fendt926Driver is die 350 kg ook geschat? Of is dat gewoon 419 liter?🙃
Fendt926Driver
@PieterA oeps diesel weegt geen 1kg per liter??
Gaat 360 liter in. Dacht dat is 360kg...
J asper
@Fendt926Driver diesel blijft drijven
Fendt926Driver
@J asper ja en heeft een drogestof gehalte van 100%
Dussss.....
PieterA
@Fendt926Driver Diesel weegt 835 gram per liter.
+1
Fendt926Driver
@PieterA nooit over nagedacht.
Ook nooit geweten eigenlijk.
Ik leer elke dag nog bij op tf 👍👍
+1
deufi
@PieterA bij 15 graden. Diesel kan aardig uitzetten bij temperatuur stijgingen.
+1
hermanjohndeere
@deufi maar als het uitzet dan word het niet zwaarder toch neem ik aan?
+2
rickboer blija
@hermanjohndeere wordt het lichter, minder grammen in een liter
deufi
mdoornekamp
Een 20 heeft geen boost.
Fendt926Driver
@mdoornekamp ok. Daarom zal die dan wel tegenvallen.
mdoornekamp
@Fendt926Driver en als het een oude is zonder common rail, trekken wel wat minder. Bouwjaar 2002
Mauritsdb
@mdoornekamp een pony. Met vp44 brandstofpomp. Die zijn soort van traag op het gas.
mdoornekamp
@Mauritsdb
Quote:
traag op het gas

Even goed laten tunen. Scheelt behoorlijk. Mijn 6620 stond zo op 180 pk met zo'n pomp
@mdoornekamp cr wel toch iets?
Ziet er mooi uit hoeveel uur?
PieterA
Prachtige machine 👌. Ik vind dit een mooie maat voor een allround trekker. Gelijk weer wat betere banden dan ds Deutz denk ik.
sjuu
Dit jaar een 6830 gekocht met alle opties, staat 10000 uur op. De injectors zijn wel lekker ingelopen, dan willen ze wel van start.
johndeere6230
Quote Reactie van @sjuu:
De injectors zijn wel lekker ingelopen

Zijn ze al eens vervangen? Meestal rond de 5 a 6000 uur geven ze een keer de geest
sjuu
@johndeere6230 Ik verwacht van wel. Heb het niet nagevraagd bij Greve.
johndeere6230
@sjuu

Zal haast wel, best kans dat je ze nog een keer krijgt dan, of zetten ze er dan betere in? Waterpomp zit ook al een nieuwe op?
john deere 7810
@sjuu

greve deed het in het verleden nog wel eens bij de 4500/6000 uren grote beurt. uit voorzorg.
sjuu
@john deere 7810 Oude injectors levert 30 pk extra, maar staan op de nominatie om te vervangen. Kost rond de €5000 dacht ik. Heeft pas een grote beurt gehad, dus voorlopig kan hij er wel tegen.
+1
john deere 7810
@sjuu

Die 30 pk vraag ik me altijd af. ze roken wel best als ze slecht worden.
Ligt er aan wat je doet, nieuw of remain. maar het kan wel voor minder dan 5000,- of ze moeten een gouden uurloon hebben...

verstuivers nog nooit gezien dat ze breken?
sjuu
@john deere 7810 bij mijn 6910 wel gedaan op 9000 uur, schijnen nog wel te breken. Dan gaan de onderdelen door je turbo 🤷‍♂️

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6830 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!