Hier nog is een foto van onze bijna identieke combinaties. Ik ben er echt blij mee. De nieuwe kleppen zijn volledig oranje geschilderd en de “oude” zijn gewoon zwart. Voor de rest is er amper vers

Dezeure Dumper

+14
Gavrie Willemsen
Hier nog is een foto van onze bijna identieke combinaties. Ik ben er echt blij mee. De nieuwe kleppen zijn volledig oranje geschilderd en de “oude” zijn gewoon zwart. Voor de rest is er amper verschil. Voordeel is dat ze opgebouwd zijn door hetzelfde bedrijf dat de fout heeft gevonden en ook opgelost heeft van de “nieuwe” zijn kleppen. Er was een scharnier scheef gemonteerd en daarom draaide alles in de soep.

Reacties

+4
WaterDeutzer
Mooi toch, zo'n plaatje van 'zoek de verschillen'.👌🏻
+4
a3vandiejen
Mooi materiaal.👌
+1
deufi
Ziet er strak uit! Scheg is scheef?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @deufi:
Scheg is scheef

Scheg is een wigvorm.
Ik vermoed dat Gavrie bedoeld dat niet alle scharnieren in lijn lagen.
+3
Gavrie Willemsen
@deufi ha ha, idd. Heb het net veranderd 😃
+3
JoramH
Benieuwd hoeveel de trekker onderhoudskosten uiteen lopen na een lange periode en of chauffeur, werkomstandigheden of geluk daar dan verantwoordelijk voor is.
+4
Gavrie Willemsen
@JoramH de oude 828 is gekomen met 12200 uren op de teller. Op 6000 uren heb ik 38000€ kosten gehad excl btw maar wel incl een volledig setje nieuwe banden rondom.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
volledig setje nieuwe banden rondom

Waarom de een wel en de ander niet met profiel andersom?
+2
Towaberg
@WaterDeutzer jij hebt ook alles gezien Nico 👍
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Towaberg:
jij hebt ook alles gezien Nico

Mijn moeder had schrik dat mijn 1e woordje 'trekker' zou zijn als baby. Het is goed gekomen voor haar.😅
+1
Gavrie Willemsen
@WaterDeutzer banden van de nieuwe begonnen enorm scheef af te slijten, op de oude 828 liggen Trelleborgs . Die slijten normaal maar daar zit ook water in. Misschien ligt het daaraan.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Misschien ligt het daaraan

Scheef slijten heeft meer met uitlijnen te maken. Of steeds dezelfde bochten.😅
Maar omdraaien van tractorprofiel is verstandig bij veel baanwerk. Een uitgeschakelde 4wd is een 'gedreven band'. De 'trekkracht omgedraaid' dus. Daarmee voorkom je het om-en-om slijten van de nokken. Nog een voordeel bij omgedraaid: goede tractie bij achteruit omhoog in het veld.
+2
toonvanbergen361
Tof dat ze in de zelfde kleur staan en dat alles werkt zoals het moet!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Dezeure Dumper ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!