Foto van een New Holland T 6.180, dit jaar stro geladen met de t6 ipv met de tsa. Ging prima zo met de autocommand👌

New Holland T 6.180

+2
NHtvt135
Foto van een New Holland T 6.180, dit jaar stro geladen met de t6 ipv met de tsa. Ging prima zo met de autocommand👌

Reacties

arjanvw
Blijft een prachtige trekker! Nog steeds veel plezier van? Nog geen grote mankementen aan gehad?
NHtvt135
@arjanvw Ja die doet mooi wat ie moet doen👌 nog zo goed als zonder mankementen tot nu toe gelukkig!
arjanvw
@NHtvt135 dat is altijd goed om te horen! Niks beroerder dan een (nieuwe) trekker die storing geeft. Hoeveel uren heb je er tot nu toe mee gedraaid?
NHtvt135
@arjanvw dat klopt ja! Zit nu op een 1500 uren ongeveer.
+1
arjanvw
@NHtvt135 Dan is die nog steeds als nieuw! Onze Claas 540 heeft na een aantal kleine storingen nu fikse reparatie aan de bak en heeft pas 4400uur. Ondanks dat de andere 2 Claasen zich beter gedragen is het toch goed om je blik te verruimen! Heb zelf wel wat interesse in een NH T6.180 DC. Mooie compacte trekker met genoeg vermogen. Zijn er nog punten waar je om moet denken? Of die je bv juist wel of niet zou moeten hebben?
J asper
@arjanvw Die andere claas is je bak toch ook al los geweest?

Als het wat wordt met die Nh, maak hem maar fiat bruin maar geen Fendt groen dat is bij een New Holland geen gezicht😅😜
+1
arjanvw
@J asper klopt, allebei met het V/A gedeelte. De 640 met een 'eenvoudig' bekent probleem en de 540 met een onverklaarbaar mankement...

Weer niet of het een NH gaat worden, maar die mag gewoon zijn kleur houden. Al moet ik wel zeggen dat terracotta wel mooier is. We gaan toch ook maar weer met de originele groene vergelijken...
J asper
@arjanvw Onverklaarbaar hoe het kan of onverklaarbaar wat het is en hoe ze het op kunnen lossen?
arjanvw
@J asper onverklaarbaar hoe het kan. De platen van de achterruit zijn verbrand en zelfs zo erg dat het huis ook blauw is geworden. Hij moet dus slip gehad hebben, maar hoe is een raadsel.
J asper
@arjanvw Hopen maar dat het niet weer komt dat als het onverklaarbaar is …..🙈

Had een mf hier ook, maar die kon een paar dagen eerder tijdens de mais verder komen in de natte mais dan de loonwerker 😅🙈🙈
+1
arjanvw
@J asper Dat is het gene wat ons niet zo lekker zit. Een Fendt 516 zou ook nog wel wat zijn, maar die bedragen kan ik niet zo goed aan wennen...
J asper
@arjanvw En vooral nu nu alles zo duur is😅🙈🙈
J asper
@bart99 Weet jij alles van van zulke “onverklaarbare” kwaaltjes🙈
+1
bart99
@J asper Ieder merk heeft wel eens storingen maar sommige merken iets vaker 🤪
johndeere6230
Quote Reactie van @arjanvw:
NH T6.180 DC

Dat zijn wel hele mooie trekkers ja. Enige is de bouw tov het vermogen, zijn net aan de lichte kant voor die 180 pk
arjanvw
@johndeere6230 bij ons zal hij niet altijd het vermogen nodig zijn. Voor het ploegen en woelen hebben we nog een zwaardere trekker. We moeten eerst alles maar eens bekijken en vergelijken en misschien even een paar demo's aanvragen.
johndeere6230
@arjanvw

Ahh dat scheelt al, nu scheelt het ook al dat jullie geen weken achter elkaar zulk werk doen. Alleen dat is/ was een beetje het probleem van de 6080 eerder en dit is een vergelijkbare trekker qua bouw met nog iets meer vermogen.

Wat voor een vermogensklasse zitten jullie in te kijken dan?
arjanvw
@johndeere6230 we zijn ons alleen een beetje aan het verdiepen in de mogelijkheden. Spul is allemaal duur genoeg..

Klopt wat je zegt, bij ons hoeft die niet alle dagen op zijn tenen te lopen. Rond de 160pk. Dat is de 540 nu ook en dat is voldoende.
johndeere6230
@arjanvw

Absoluut, alles is duur tegenwoordig...

Ah oké! Ja nee zeg niet dat het niks is, maar is zeker iets om rekening mee te houden, nu scheelt het dat die niet bij een loonwerker/ akkerbouwer loopt. Die vragen over het algemeen meer van hun trekker, voornamelijk qua gewicht, pootcombinatie met frees voorop/ poter achter, of tussen de haspels met sleepslangen. Dr zijn genoeg 6080's overmidden gebroken als ik dat zo mag geloven van kerel die in onderdelen handelt.

540 is aan vervanging toe dan? Liefst een 6 pitter?
arjanvw
@johndeere6230 eigenlijk is hij nog niet aan vervanging toe. Heeft pas 4400uur en qua rijden en wendbaarheid is het een hele fijne trekker en vermogen heeft hij ook genoeg. Helaas heeft hij al eens een sleutel gezien en nu de bak kapot is zonder duidelijke reden raakt het vertrouwen wel een beetje weg. Het is goed om van verschillende merken te horen wat de sterke en zwakke punten zijn. Ben erg fan van een 24x24 full powershift transmissie en die hebben niet zoveel merken. Een powershift is gewoon wat eenvoudiger in gebruik als er ook vreemde mensen mee moeten rijden, of wat minder technisch aangelegd. (Mn ouders en vrouw)
casejxu
Quote Reactie van @arjanvw:
eenvoudiger

Ben kwa werken geen fan van NH maar moet zeggen dat je daar echt iedereen mee wegstuur. ( geen ervaring met autocommand!!!)
arjanvw
@casejxu de enige ervaring die ik met NH heb is een TM 155. Dat was met een RC bak. Op zich prima, maar als je nu de hexashift van Claas/MF gewend ben is dat wel een stapje terug. En achteruit wil die NH al helemaal niet opschieten.

We hebben nu een cmatic (vario) van Claas te leen. Is wel één van de eerste bakken, maar op zn zachts gezegd wordt ik daar niet heet van.. Mn vader heeft er vanavond een kieper bieten mee gedaan, maar die zei, hoop niet dat je ooit zo'n ding koopt!
+1
casejxu
Quote Reactie van @arjanvw:
ooit zo'n ding koopt!

Ojee! Em dat is nog wel een clubje personeel wat je te vriend moet houden!!
zettelmeyer
Quote Reactie van @arjanvw:
We hebben nu een cmatic (vario) van Claas te leen.

Rijd best goed vond ik. Vandaag stukje mee gezaaid alleen stuurt wat raar
+3
arjanvw
@zettelmeyer jij bent natuurlijk Valtra gewend dan kan het al snel beter! Haha!🤣

Wat voor type was dat? Die wij Nu hebben staan is 1 van de eerste, volgens de dealer zijn de nieuwere een stuk fijner om mee te werken/rijden
zettelmeyer
@arjanvw hahaha daarom hebbe die van ons nog de oude bediening idd 😅
Arion 540 met een kleine 3000 uur
arjanvw
@zettelmeyer Dat is dus ook 1 van de eerste generatie, maar dan de 4 cilinder.
zettelmeyer
@arjanvw geen idee. Vant loonbedrijf vonde ze het allemaal een erg fijn trekkertje
arjanvw
@zettelmeyer weet niet hoe de cmatic op de 4 cilinder reageren. Ze zijn wel super wendbaar! Ik vind die van ons ook een fijne trekker om mee te werken, maar zou het wel prettig zijn als die heel blijft. Kan ook zo zijn dat die na deze operatie zich netjes blijft gedragen...
+1
newholland6640
@arjanvw

Is altijd lastig he, als het maar bij dat ene blijft. Als het gaat opstapelen gaat de aardigheid er gauw vanaf.
mf6495driver
@arjanvw
Wat valt er dan tegen aan de C matic?
De eerste arion C-matic kan soms wat raar uit de hoek komen. Maar de nieuwste rijden erg goed vind ik. Heb nu zelf een arion 660, en had vroeger een 650 van de eerste generatie. Ze zijn kwa rijgedrag bijna niet te vergelijken met elkaar.
arjanvw
@mf6495driver Dit is een 640 van de 1e generatie cmatic, zal dus qua gedrag te vergelijken zijn met de 650 die jullie hadden. Hij is slecht te doseren, reageert traag op het pedaal, een kieper fatsoenlijk vullen onder de bunker is niet te doen. Daarbij geeft het rare gejank van de bak geen gevoel van vertrouwen.
mf6495driver
@arjanvw
Vreemd, die punten opnoemt kan ik niet allemaal beamen. Onze 650 was eigenlijk zeer reactief op zijn pedaal (soms te veel). Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt maar je kan de agressiviteit van de vario instellen in de terminal, en dat reageert wel scherp bij de Arion serie. Onze 650 viel helemaal niet tegen, maar soms was de reactie niet wat het moest zijn. meestal trok die goed en agressief op, maar af en toe bleef de vario eens hangen, vooral als je snel een weg wou oversteken viel dat wel tegen. Soms kon die een wat bruter uit de hoek komen, maar meestal ging het goed. Wij hebben er ook mee naast wagenrooiers gereden, zelf naast kistenvullers in de wortels, allemaal op pedaal en dat ging gewoon goed. maar je moet het een beetje onder de knie krijgen. Dat gejoel uit de bak bij bepaalde snelheden dat is inderdaad een puntje, maar dat is voor een groot deel weggewerkt bij de nieuwe serie.
Kwalitatief heb ik eigenlijk meer vertrouwen in de Cmatic versies dan in de Hexashift versies.
arjanvw
@mf6495driver de 660 heeft ook een zwaardere bak, misschien dat dat ook een verschil maakt en dan in combinatie met betere software. Zijn wel meerdere transmissies die bij geluiden hebben. Dat heeft de hexashift ook wel in de (vooral) 5e trap. Maar van de 640 cmatic is het wel erg aanwezig, vooral als die wat zwaarder moet trekken. Dan gebeurd er soms sowieso niks. Dan trap je het pedaal in en rond de 20km/uur gaat die even een minuut nadenken waarom het pedaal ingetrapt is.... Wel mooi om te horen dat de nieuwere beter zijn.
newholland6640
@arjanvw

En een t7 met range command niet wat voor jou? Is stuk eenvoudiger dan een dynamic en qua versnelling keuze ook prima.
PieterA
@newholland6640 Volgens mij is deze versnellingsbak tegenwoordig wel een beetje achterhaald hoor. Met name het langzame schakelen en alle versnellingen door moeten.
newholland6640
@PieterA

Dat hoeft met de nieuwe niet meer dacht ik. Het is op een t6/ maxxum niet te leveren. Anders had ik graag zoiets willen hebben.
+1
arjanvw
@PieterA Dat ben ik wel met je eens, denk dat NH er goed aan zou doen om de Dynamic Command in de T7 te zetten.
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @arjanvw:
Helaas heeft hij al eens een sleutel gezien en nu de bak kapot is zonder duidelijke reden raakt het vertrouwen wel een beetje weg

Ja dat is te begrijpen..

Ah op die manier, je hebt nu een full powershift?

Weet niet hoe de claas nu op de weg rijdt, maar vind persoonlijk dat een NH niet comfortabel op de weg is, zeker niet als je hem vergelijkt met een JD of fendt. Daarbij is de bediening het gewoon net niet, zware, grote hydroliek flippers, knopjes die je hard moet indrukken en niet reageren wanneer je wil. Zijn wel goede, zuinige motoren en qua bedieningsgemak is het ook goed uit te leggen aan een "leek", ook de autocommand, daar rijdt iedereen ook zo mee weg.

Vind persoonlijk een jd 6130R wel mooie trekkers, of een 6145R/ 6155R als je liever 6 pitter hebt. Ook de "oldskool" ap is iedereen mee weg te sturen, hendel in z'n vooruit en rijden. Zijn comfort en doen gewoon wat je wil, enige nadeel is het dieselverbruik, maar na chippen is dat ook aardig over.
ford8630power
@johndeere6230 Is wel zo inderdaad, het is allemaal net een slag minder dan de wat duurdere merken. En de autocommand bakken in de kleinere 6 cilinders zijn te slap. Over het algemeen zijn het wel goede trekkers zonder al teveel problemen.
T60401
@ford8630power hebben ze in de grotere t 6 serie ook nog de electrocommand. Bak bevalt best gaat tenminste net zo snel achteruit als vooruit. Bij sommige werkzaamheden loop je wel tegen de grens van zijn 12 naar 13 aan. Is voor mij misschien maar goed ook houdt het met maaien bij 15 km per uur tenminste op. bemesten in zijn 12 gaat ook hard zat.
ford8630power
@T60401 Hier precies net zo bij onze Steyr. Met droogte bemest ik wel eens in de 13, mooi halfgas met een kleine gift. Weinig klachten over die bak maar mocht wel wat stiller mogen. En het is altijd maar afwachten na het calibreren hoe die weer reageert met schakelen en op de vooruit/achteruit.
fan van trekkers
@ford8630power die klacht van voor achteruit dat dat niet regelmatig is, is vaak omdat hij dan weer een nieuwe versnelling moet kiezen. Je kan instellen dat hij altijd dezelfde versnelling achteruit gaat als vooruit, dus dat hij niet eerst hoeft te zoeken.
johndeere6230
Quote Reactie van @ford8630power:
Over het algemeen zijn het wel goede trekkers zonder al teveel problemen

Dat klopt ja, enkel als je veel hydroliek werk doet willen ze op een keer wel gaan lekken
Valtrapowerr
@arjanvw je lonkt al zo lang naar die blauwe dingen, gaat t nou gebeuren? 😜

Valtra nog een kans? Of geen dealer in de buurt?
+2
arjanvw
@Valtrapowerr haha, valt mee hoor. Niey alle verhalen zijn allemaal even positief. Een buurman van @MaartenMandemaker was echt NH fan, maar heeft nu toch 2 John Deere s. Diep van binnen Ben ik toch nog een Fendt fan...🙈
+1
newholland6640
@arjanvw

Dat vind je overal. Sommigen van de overstap van nh naar case al heel wat 😂
+2
Valtrapowerr
@arjanvw Ja het is toch overal wat moet je maar denken. Hier in de polder doen vooral MF Valtra en Case goede zaken maar dat komt vooral door de inzet van de dealers die erachter zitten. (Niet omdat men rood mooier vind dan groen) Echt slechte trekkers bestaan niet maar het scheelt wel veel hoe (snel) erop gereageerd wordt mocht er wat loos zijn.
arjanvw
@Valtrapowerr Dat klopt, maar doordat er steeds meer poespas op een trekker zit heb je wel vaker storingen. Als het een keer een sensor is wordt ik er niet zo warm van. Maar transmissies die te snel kapot gaan doet wel zeer.
Valtrapowerr
@arjanvw Klopt, dat zijn geen grapjes en zeker niet normaal bij 4400 uur
@arjanvw Vergeleken daarmee vallen de reparaties aan jullie trekkers nog mee. En de rood witte varianten die hier draaien hebben dezelfde kwalen
Hurli356
@arjanvw Groenoord om de hoek toch? Leuke 6R155 op demo
arjanvw
@Hurli356 Denk dat ze graag willen verkopen, maar dan rijdt ook bijna iedereen groen geel in de buurt..
newholland6640
@johndeere6230

Wij willen juist graag zoiets. Teveel gewicht heb je ook niet altijd wat aan. En anders kies je gewoon voor t7
johndeere6230
Quote Reactie van @newholland6640:
Teveel gewicht heb je ook niet altijd wat aan

Is zeker zo, zijn verder ook mooie trekkers. Al is het grootste type uit de serie kiezen vaak wel een gok, maar licht er maar net aan wat voor werkzaamheden je er mee doet
+1
Valtrapowerr
@johndeere6230 Voor meeste boerenwerk zijn dit super trekkers toch, dubbel maaien, oprapen, mesttank en dat soort dingen.
+1
johndeere6230
@Valtrapowerr

Zeg ook niet dat het voor zulk werk een slechte trekker is, alleen het blijft een NH, het is het gewoon net niet vind ik, Is met die oudere power commands, de autocommands en met de dynamic command net zo. heb met zo 1 als hier boven een middag mee geploegd en dagje mee gefreesd.
+1
Valtrapowerr
@johndeere6230 Ja daar heb je wel een punt, het blijft een blauwe 😂
+3
casejxu
Quote Reactie van @newholland6640:
Teveel gewicht

Je maak m sneller zwaarder als lichter
+1
NHtvt135
@arjanvw trekker zijn we zeker tevreden van, staat hier wel op grotere banden dan origineel. Dit lijkt dus ook een grote trekker maar legt het wel af tegen de t7.200. We spitzaaien er nu een paar jaar mee, maar gaan dit nu met een andere trekker doen. Dit omdat de hefcapaciteit te krap is. De AC versie is dan toch iets om te overwegen misschien, trekker rijd prima bak voel je niet schakelen. Verder bevalt de standaard fronthef prima, maar is wel een zuidberg frontaftakas opgebouwd. Dat werd ons aangeraden.
+1
casejxu
Quote Reactie van @NHtvt135:
zuidberg frontaftakas

Ja die originele schijnt t niet te zijn idd....
+1
newholland6640
@casejxu

Dat zegt elke dealer indd.
newholland6640
@arjanvw

Ik merk het al. Ik denk als een veeboer haha.
arjanvw
@newholland6640 haha! Of ik ben gewoon een zeikerd! We hebben beide takken, maar met kleine stapjes hoger of lager gaat het soms net wat beter/sneller
+1
newholland6640
@arjanvw

Ligt er ook aan waar je vandaan komt denk ik. Stap terug doe je nooit snel. En de mening van de rest van de firma kan ook belangrijk zijn.
In de maxxum hebben we bijna dezelfde bak als we nu hebben. Ik zie de rest nog niet zo makkelijk met een uitgebreidere bak weg rijden. De interesse in techniek is er gewoon niet.
CaseCS130
@arjanvw Als je een degelijke bak met 24 versnellingen zoekt is iets met ZF misschien ook wel wat? Zelf alleen niet veel ervaring met de gerobotiseerde groepen uitvoering, maar 1 x mee gereden.
@CaseCS130 zijn die geautomatiseerde bakken geen 30 versnellingen? Of die met 24 ook?
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr pfff, moeilijke vraag. Mijn merk gebruikt helaas geen zf meer. Meende dat die MC Cormick waar ik eens op gereden heb er 24 had toen.
newholland6640
@CaseCS130

Wel zf achterbrug.
CaseCS130
@newholland6640 De multi serie nog? Ligt een 32x32 bak in maar staat niet meer expliciet bij dat het ZF is en mijn Steyr dealer doet al jaren mf dus die kan ik ook niet meer vragen.
newholland6640
@CaseCS130

Luxxum ligt een zf achterbrug in. Bak durf ik zo niet te zeggen.
SJB533
@newholland6640
Is idd de 32/32 van ZF
SJB533
Quote Reactie van @CaseCS130:
Mijn merk gebruikt helaas geen zf meer.

Doelende op Case IH/Steyr? De Luxxum en de rood-witte equivalent toch wel?
arjanvw
@CaseCS130 die ligt toch in een Landini? 6 groepen en 4 powershift.
+2
@arjanvw Tegenwoordig 5 groepen en 6 powershift meende ik
+2
CaseCS130
@arjanvw Ja, die hadden hem ook inderdaad. Is nu de nieuwere geworden met 30 versnellingen zag ik. In de basis nog steeds een mooi concept met de FPT motor en ZF bak en achterbrug. Lekker zware trekker met 4 cilinder of 6.
Kubota heeft hem ook, en Deutz natuurlijk.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6.180 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!