Foto van een Massey Ferguson 7718. De eerste rit van de nieuwe 7S180. Kan iemand hiervoor een typerubriek aanmaken?

Massey Ferguson 7718

+3
Wilco vd Kuilen
Foto van een Massey Ferguson 7718. De eerste rit van de nieuwe 7S180. Kan iemand hiervoor een typerubriek aanmaken?

Reacties

hooidonk
En? Wat was je eerste indruk van de trekker?
+3
Wilco vd Kuilen
@hooidonk Ik heb er zelf maar 1 rit mee gereden, omdat de voorlader er nog niet op zit. Maar de eerste indruk is heel goed. De trekker heeft een zwaardere vooras, je merkt in het opschakelen meer vermogen dan de 7615 en hij rijdt zeer stabiel en rustig. De T hendel is nieuw voor ons, dus de hele bediening is nog iets wennen. De voorlader heeft straks op elke functie een aparte leiding, dus we verwachten hier ook nog vooruitgang in t.o.v. de huidige trima.
Verder is de cabine een stuk beter uitgevoerd, met een luxere stoel, climate control, carkit, veel in te stellen functies. Dus we gaan het beleven!
+1
hooidonk
@Wilco vd Kuilen
Klinkt inderdaad goed!

Ben benieuwd naar de verdere ervaringen.

Vind het in ieder geval een erg mooie trekker om te zien.
+5
Wilco vd Kuilen
@hooidonk er zullen vast meer foto's volgen het komende jaar. Hier een foto van de cabine.

(klik om te vergroten)

+2
Hannesman
@Wilco vd Kuilen echt een plaatje, die nieuwe serie MF👌
hooidonk
@Wilco vd Kuilen
Mooie werkplek!
Cabine lijkt een stuk kleiner als die van de 8S, maar hier kun je prima in wezen.

Ook lekker veel zicht om je heen, maar dat had MF bijvoorbeeld bij de 100 serie ook al goed voor mekaar.
+1
Wilco vd Kuilen
@hooidonk de cabine is in principe hetzelfde als de voorgaande series. De 8s is echt een nieuw ontwerp.
rickboer blija
Quote Reactie van @Wilco vd Kuilen:
De T hendel is nieuw voor ons,

Dit noemen ze bij mf de multipad hendel, wat jullie hiervoor hadden heet officieel de t-hendel.

Kan je wel vertellen dat een multipad hendel zeer snel went
Wilco vd Kuilen
@rickboer blija ja klopt nu je het zegt, inderdaad dat gaat zeker snel wennen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Wilco vd Kuilen:
De voorlader heeft straks op elke functie een aparte leiding, dus we verwachten hier ook nog vooruitgang in t.o.v. de huidige trima.

Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Had de trima 1 aanvoer en retour en een electro blok op de lader voor heffen bak en klem??
Wilco vd Kuilen
@Fendt926Driver ja, het in en uitklemmen gaat met een klep via het kantelen van de bak.
Super strak gestapeld! Grote slagen met de klem, en de man op de kar werkt nog wat bij, of hoe moet ik dat zien?
+2
Wilco vd Kuilen
@ronald-deutz-fahr ja de grote slagen kunnen met de klem. Maar wij leggen nu alles met de hand goed, omdat we het meeste stro machinaal lossen. Dus dan ia het op de wagen meer werk, maar kan bet thuis volledig met de klem. Als we een vracht laden die handmatig gelost wordt, dan worden de kantlagen handmatig gelegd en de rest zoveel mogelijk met de klem.
@Wilco vd Kuilen duidelijk. Mooi systeem, zo kun je heel wat doen met een paar man Hoelang werk heb je op deze manier om deze combinatie te vullen? 350 pak per wagen?😅
PieterA
@ronald-deutz-fahr Vroeger met de balenlader was je met 2 man (1 op de trekker en 1op de wagen) 1 uur bezig met 200 pakjes laden.

Ik verwacht dan hier met 4 man 400 pakjes per uur. Dat is 1 uur en drie kwartier voor het hele span. 2x heen en terug naar de Flevo schat ik. En dan wordt het die 2e keer toch weer laat.
@PieterA gaat nog best vlot met de balenlader dan!
Ik gok dat ze ruim boven de 400 per uur zitten op bovenstaande foto
Afgelopen week heb ik ons jaarlijkse vrachtje stro gehaald, binnen het uur was ik met de spanbanden bezig. Geladen met 8 paks Meijer aan een voorlader. Stapelen is goed bij te houden met 1 man. 268 pakkies

(klik om te vergroten)

+1
PieterA
@ronald-deutz-fahr Het kon zelfs wel sneller, als je maar niet te hoog moest laden,want dan moet je met elk pakje klimmen.
+2
Wilco vd Kuilen
@PieterA Als op iedere wagen een man staat dan heb je binnen het uur een combinatie vol. We verzetten de wagens regelmatig omdat je anders met de voorlader teveel op één plek rijdt, dat kost ook altijd meer tijd. Als er dan nog iemand op de trekker zit en kort bij de pakketten rijdt gaat het ook sneller, maar dan kunnen de jongens op de wagen het niet aan.

Als we de balen goed leggen met de klem, hebben we wel eens de grote oplegger van 630 met 1 man op de wagen in 5 kwartier vol geladen. Maar dan moet alles mee zitten.
+1
PieterA
@Wilco vd Kuilen Dan draai je capaciteit 💪

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!