Foto van een Case International 1455 eerste maïs van 2022 gehakseld.. Foto is geplaatst door FredEicher op 09-08-2022 om 12:52:04, met 20 reacties.

Case International 1455

+4
FredEicher
Foto van een Case International 1455 eerste maïs van 2022 gehakseld.

Reacties

+1
ZetorTwente
Wat is de reden om nu al te hakselen?
jehan
@ZetorTwente ik denk dat ze het op hebben.. nee toch niet een pad hakselen voor de beregening
dirkao
Wordt deze hakselaar veel gebruikt met deze trekker.? Voor hobby of voor kleine stukjes maakt het niet zoveel uit. Maar als het echt menens is kom je toch een dikke 100 pk te kort
assink
@dirkao
Scheelt dat je deze trekkers nog wel makkelijk wat bij kunt geven.
Het koel houden word dan alleen wel lastig volgens mij.
dirkao
@assink klopt, je kunt ze makkelijk wat meer vermogen laten geven. Punt is dat als ze dat extra vermogen constant moeten geven ze er toch niet zo blij mee zijn
walker1
@dirkao De motor opvoeren is 1 ding, dat kan bij die trekkers wel goed, zijn niet voor niets gewild voor TT. Maar als je er mee gaat werken dan moet ook de aftakas dat vermogen aankunnen. De koeling moet het aankunnen. Dan lange dag hakselen toch wat anders als een pull van een paar seconden.
Koiter
@walker1 en laat dat nou net een zwak punt van deze trekkers zijn, de koeling onder vol vermogen
walker1
@Koiter En met achteruit rijdend hakselen of ander werk mis je ook nog wat rijwind koeling.
roscho
@walker1 En een bijkomend punt is nog dat veel mais verdroogd is. Die verdroogde bladeren worden niet mooi gehakseld, maar dwarrelen door de pijp, de koeler van de trekker pikt dat op en zo moet je elke keer (als het stuk tenminste niet te lang is) de boel stopzetten om het maisblad voor je koeler weg te halen. Dan sta je eerst een poos leeg te draaien om af te koelen, daarna kun je pas de motor stopzetten en bladvegen.

Je zult die trekker op kunnen draaien tot zo'n 170-180 pk, maar dat is te weinig voor de Kemper. Je krijgt hem niet vol en dan hakselt hij niet mooi, daarbij aangenomen dat je langzaam genoeg kunt rijden om de motor niet volledig te overbelasten. Het minimum is toch wel zo'n 220 pk en het ding kan wel 450 pk aan.
FredEicher
@dirkao is voor de hobby. Van een kennis van ons.
Dit waren de eerste stengels die dit setje gehakseld hebben. Dus even kijken hoe het gaat.
+1
dirkao
@FredEicher voor hobby mag en kan er veel. Ik heb met zo'n kemper al meer dan 2000ha. gehakseld , dan is 300 pk wel fijn
FredEicher
@dirkao oké. Dan gaat hij het meemaken of het überhaupt wel gaat ja of nee haha. 300 pk is een enorm verschil
DANOONTJE POWERR
@FredEicher gaat gerust wel maar gewoon wat langzamer.
FredEicher
@DANOONTJE POWERR maar dat betekend dat hij wat moet veranderen in de bak of niet?
Hij ging voor het mooie nu te hard.
DANOONTJE POWERR
@FredEicher ik weet niet, kon die niet langzamer meer dan?
+1
FredEicher
@DANOONTJE POWERR hij zei van niet haha. Aar het was allemaal even proberen, zal vast Goed komen haha.
RobVolvo
@dirkao Je hebt ook verrekte weinig keus in achteruit versnellingen, dat beperkt je ook wel aardig. Oud-klasgenoot hakselt elk jaar wat met een Fendt 612 met rufa, die zat ook met dit probleem vandaar dat hij er nu een super-kruip bij in gebouwd heeft, dan kan de trekker het net even makkelijker af en heeft hij toch genoeg invoer.
walker1
@RobVolvo Wat dat betreft zijn die omkeerbakken waarbij je alle versnellingen vooruit ook achteruit hebt wel een uitkomst. Renault had dat al op 51/81 serie eind jaren '70, begin '80. Tegenwoordig hebben bijna alle merken dat wel en met een vario kan je ook op elke gewenste snelheid achteruit rijden.
+1
steyrlanzboy
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!